שאלות רבות עולות בעת רכישת ביטוח רכב או אופנוע. מה ההבדל בין סוגי הביטוחים השונים? איזה מהם אנחנו חייבים לעשות ואיזה לא? והאם יש הבדל בין רכב לאופנוע?

רכב מול אופנוע – כל מה שחשוב לדעת



שאלות רבות עולות בעת רכישת ביטוח רכב או אופנוע. מה ההבדל בין סוגי הביטוחים השונים? איזה מהם אנחנו חייבים לעשות ואיזה לא? והאם יש הבדל בין רכב לאופנוע?

קרדיט: PIXABAY

קודם כל - חשוב להבהיר. גם נסיעה ברכב וגם נסיעה באופנוע מחייבת פוליסת ביטוח. יש שלושה סוגים שונים של ביטוח רכב - ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'.

ביטוח חובה - כשמו כן הוא - חובה. כל אדם שנוסע ברכב או באופנוע מחויב לעשות אותו - על פי חוק. זהו הביטוח היחיד שאתם חייבים לעשות ולא נתון לשיקול דעתכם. ביטוח חובה מכסה נזקי גוף - של הנהג, הנוסעים ברכב, נהגים אחרים והולכי רגל.

ביטוח מקיף - כולל כיסויים שלא קיימים בביטוח חובה. בעוד ביטוח חובה מכסה רק נזקי גוף, ביטוח מקיף נותן לכם כיסוי הרבה יותר רחב. הוא מכסה נזק שנגרם לרכב שלכם, לרכב של אדם אחר או לרכוש שבו פגעתם.

ביטוח מקיף שומר עליכם במגוון מקרים: תאונה מול רכב אחר, התנגשות מקרית, גניבה, שריפה, סערות, שיטפונות, רעידת אדמה ואפילו פגיעת ברק. חשוב לא פחות - הוא מכסה גם נזקים שנגרמו לצד שלישי - למשל, אם פגעתם ברכב אחר או ברכוש ששייך לאדם אחר.

ביטוח צד ג' הוא סוג של "ביטוח מקיף מצומצם". הוא נותן אלטרנטיבה לאנשים שלא רוצים לבטח את הרכוש של עצמם כדי להוזיל עלויות. ביטוח צד ג' מכסה אך ורק נזק שגרמתם לרכוש של אדם אחר - אבל לא יכסה אתכם אם הרכב או האופנוע שלכם נפגע.

אם כך - כל רכב או אופנוע שעולים על הכביש - חייבים בביטוח חובה. אבל בכל זאת יש הבדל משמעותי ביניהם - המחיר. ביטוח לאופנוע עולה הרבה יותר. מדוע?

ראשית - רוכבי אופנוע מעורבים ביותר תאונות דרכים מאשר נהגי רכב. הם נוסעים מהר יותר, פחות עמידים בדרכים בעייתיות ובמזג אוויר סוער, נמצאים בסיכון גדול יותר להחליק - כל אלה מגדילים מבחינה סטטיסטית את הסיכון של רוכב אופנוע לעבור תאונת דרכים. בנוסף, במקרה של תאונה, רוכבי האופנוע אינם מוגנים משום כיוון - והם חשופים הרבה יותר לפגיעה חמורה.

בהתאם, הסיכון של חברת הביטוח הוא גדול יותר וההסתברות שנהג אופנוע יזדקק לפיצוי ממנה - רב יותר. כלל הסיכונים הללו מגולמים במחיר הביטוח.

לצד ביטוח חובה, ביטוח מקיף הוא חשוב לא פחות, כדי שתוכלו לקבל פיצויים במקרה של נזק לכם או לאחרים. חשוב להבין כי מדובר על שורה ארוכה של מקרים שיכולים לקרות לכולנו וביטוח חובה בלבד לא יעזור לכם. בלי ביטוח מקיף, כל הנזקים וכל ההוצאות ייפלו עליכם וייצאו מהכיס שלכם.

לסיום, ההמלצה הטובה ביותר היא פשוט לשמור על עבר נהיגה "נקי". סעו בזהירות, תיהנו מהדרך ושמרו על החוק ועל עצמכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה