רמקולים מוגברים נקראים גם רמקולים אקטיביים. אלו הם למעשה רמקולים אשר קיים בתוכם גם מגבר פנימי ולכן אין צורך לחבר אותם למגבר חיצוני על מנת שהם יפעלו. לכן גם יש צורך לחבר אותם לחשמל וזאת בניגוד לרמקולים אחרים שהם לא מוגברים שאותם צריך לחבר בחיווט אל המגבר מכיוון שהמגבר עצמו כבר מחובר לחשמל והוא נותן לאותם הרמקולים את העוצמה הנדרשת עבור ההפעלה שלהם.

קרדיט תמונה FREEPIK

היתרונות של רמקול מוגבר

בזכות כך שרמקול מוגבר הוא רמקול שיש לו למעשה יחידת הגברה ויחידת כח משל עצמו מבלי להיות מחובר למגבר חיצוני, זה מאפשר נוחות רבה יותר משום שלא חייב מערכת הגברה גדולה, לעשות חיווטים ולהיעזר בגורמים חיצוניים וציוד נוסף מלבד הרמקול המוגבר. גם אפשר לקחת ממקום למקום את הרמקול המוגבר ולעשות בו שימוש מבלי לסחוב איתנו עוד ציוד שלפעמים יכול להיות כבד. יתרון נוסף הוא הזמן שאפשר לחסוך כשאנחנו עושים שימוש ברמקול מוגבר. ברגע שמחברים אותו לחשמל הוא כבר עובד וזאת בניגוד לרמקולים שאינם מוגברים אשר מצריכים ממש התקנה. אם למשל אנחנו עושים שימוש ברמקול שאינו מוגבר במקום מסוים, אנחנו צריכים לחבר גם מגבר, לכוון אותו, להעביר חוטים מהמגבר לרמקול ורק לאחר מכן אנחנו יכולים לשמוע ברמקול שמחובר למגבר. ברמקול מוגבר אנחנו כאמור יכולים פשוט מאוד לחבר את הרמקול לחשמל והוא כבר עובד. יש אפילו רמקולים מוגברים שיש להם חיבור של וייפי או בלוטות' ואז אפילו אפשר לשמוע מוזיקה ממכשיר חיצוני מבלי לחבר אותו בחוטים נוספים לרמקול המוגבר.

באיזה מקרים משתמשים ברמקולים מוגברים?

ברמקולים מוגברים אפשר לעשות שימוש במקרים רבים . זה יכול להיות למשל באירוע שבו רוצים להשמיע מוזיקה ב חדרי חזרות. בזכות הרמקול המוגבר אתם לא חייבים להיות תלויים במקום מסוים שבו יש הגברה של המקום. אתם יכולים לקיים אירוע בכל מקום שבא לכם ולהביא לשם את הרמקול המוגבר ולשים בו את המוזיקה שאתם רוצים. עוד שימוש ברמקולים מוגברים נעשה גם בהופעות מוזיקה. אפשר לראות שאומנים שונים עושים שימוש ברמקולים משלהם אם הם מגיעים למקום שבו אין ציוד הגברה או שהם לא מעוניינים להיות תלויים בציוד הגברה ולכן מביאים רמקולים משלהם כדי שיוכלו להשתמש בהם או כגיבוי במקרה שבו ההגברה במקום שבו הם מופיעים לא תעבוד או שהיא לא תתאים להם. במקרה כזה מי שמופיע יכול לחבר במהירות ובקלות את הרמקול המוגבר ולעשות בו שימוש בזמן ההופעה. 

נכתב בשיתוף שרון רייכטר ציוד הגברה

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה