שאלות נפוצות על הסכם ממון



הסכם ממון הוא הסכם אשר נועד למנוע בעיות עתידיות. הסכם זה נעשה בין בני זוג והוא בא לעגן סוגיות הנוגעות לכספים. בין היתר בהסכם יכולים לעלות נושאים הקשורים ניהול החיים הכלכליים המשותפים, משמורת על ילדים, דמי מזונות ועוד. את ההסכם אפשר להציג אם וכאשר הזוג נפרד והוא תקף מבחינה משפטית

צילום: יח"צ

מתי נכון לעשות הסכם ממון?

הסכם ממון נעשה לרוב על ידי זוגות לפני החתונה. עם זאת, אפשר להכין את ההסכם גם לאחר הנישואין וגם זוגות אשר חיים יחדיו ואינם מתכוונים להתחתן, כמו ידועים בציבור, יכולים להכין הסכם. הסיבה העיקרית להכין את ההסכם היא לאפשר לבני הזוג להגיע להסכמות מראש, כששניהם בעלי כוונות טובות זה כלפי זה ותוך שהם מודעים לכך שההסכמות ישמשו במקרה של פרידה.

ישנם זוגות אשר חושבים כי הכנה של הסכם הממון תפגע באמון ההדדי, אך ההפך הוא הנכון. כאשר התהליך מתבצע במקצועיות ולשביעות רצונם של שני הצדדים, הביטחון של כל אחד מהם בשני ובמערכת הזוגית, הופך לגדול יותר.

מי מכין את הסכם הממון?

כל הסכם יכול להתבצע בין שני אנשים. עם זאת, על מנת שיהיה להסכם הממון תוקף משפטי וכדי ששני הצדדים יבינו היטב את ההשלכות שלו, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום זה כדי לבצע אותו. התפקיד של עורך הדין הוא לשרת את הצדדים ולסייע להם להגיע להבנות ובו זמנית ליצור הסכם הוגן.

כאשר עורך הדין הוא גם מגשר, קל יותר להכין הסכם ממון ששני הצדדים יוצאים מרוצים ממנו. יש לזכור כי לא פעם עולות שאלות שהן יותר קשות למענה. זה בסדר ותקין ובדיוק לשם כך נערך ההסכם מראש.

אילו נושאים נכללים בתוך ההסכם?

על אף שנהוג לחשוב כי הסכם הממון מיועד לדון בכספים בלבד, בפועל אין זה כך. כבר בהכנת ההסכם אפשר להעלות נושאים רחבים כמו התנהלות בחינוך הילדים, משמורת ועוד.

האם אפשר להכין את ההסכם גם לאחר הנישואין?

כן. ישנם זוגות אשר לא הכינו הסכם מראש. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות ולכן הם מחליטים לפנות לעו"ד לאחר הנישואין ולהכינו. אין זה משנה באיזה שלב של הזוגיות ניגשים להכין את ההסכם, מה שחשוב זה להגיע אל התהליך כששני הצדדים בעלי נכונות להגיע להסכמות ועם כוונות טובות.

כיצד נכון לידועים בציבור לנהוג?

תהליך הכנת הסכם ממון דומה בין זוג נשוי, זוג אשר מתכנן להתחתן בקרוב וזוגות אשר מנהלים חיים משותפים ואינם נשואים. אמנם זוגות שהם ידועים בציבור לא יעברו תהליך גירושין כפי שנהוג להתייחס אליו, אך תהליך הפרידה שלהם יכול להיות מורכב לא פחות ועם דיונים על חלוקת רכוש, כספים וכמובן יהיה צורך לנהל משא ומתן על משמורת והסדרי ראייה במקרה שישנם ילדים משותפים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה