שבר בכף היד (דיסטל רדיוס)



שבר בדיסטל רדיוס מתרחש כאשר הרדיוס - אחת משתי העצמות הארוכות באמה - נשבר קרוב לפרק כף היד. שברי דיסטל רדיוס שכיחים מאוד. למעשה, הרדיוס הוא העצם השבורה הנפוצה ביותר בזרוע.
שבר דיסטל רדיוס מתרחש כמעט תמיד כ-1 אינץ' מקצה העצם. שבר שכיח מאוד זה יכול להתרחש בדרכים רבות ושונות לאנשים בכל הגילאים. אצל צעירים, שברים כאלה מתרחשים בדרך כלל בתאונות באנרגיה גבוהה, כמו נפילה מסולם או תאונת דרכים. אצל אנשים מבוגרים, במיוחד אלו עם אוסטיאופורוזיס, שברים בדיסטל רדיוס יכולים להתרחש מנפילה פשוטה על פרק כף היד.

קרדיט תמונה FREEPIK

אחד משברי הדיסטל רדיוס הנפוצים ביותר הוא שבר קולס, שבו השבר השבור של הרדיוס נוטה כלפי מעלה. שבר זה תואר לראשונה בשנת 1814 על ידי מנתח ואנטומאי אירי, אברהם קולס - ומכאן השם שבר קולס.

דרכים אחרות שבהן הדיסטל רדיוס יכול להישבר כוללות:

  • שבר תוך מפרקי - שבר תוך מפרקי הוא שבר שנמשך לתוך מפרק שורש כף היד.
  • שבר חוץ מפרקי - שבר שאינו משתרע לתוך המפרק נקרא שבר חוץ מפרקי.
  • שבר פתוח - כאשר עצם שבורה שוברת את העור, זה נקרא שבר פתוח. סוגים אלה של שברים דורשים טיפול רפואי מיידי בגלל הסיכון לזיהום.
  • שבר דחוס - כאשר עצם נשברת ליותר משני חלקים, זה נקרא שבר מפורק.


חשוב לסווג את סוג השבר מכיוון ששברים תוך מפרקיים, שברים פתוחים, שברים מפורקים ושברים עקורים (כאשר פיסות העצם השבורות אינן עומדות בשורה ישרה) קשים יותר לטיפול מאשר סוגים אחרים של שברים.

גורמי שבירה

הסיבה השכיחה ביותר לשבר בדיסטל רדיוס היא נפילה על זרוע מושטת.

 

אוסטאופורוזיס (הפרעה הנפוצה בקרב מבוגרים, שבה העצמות הופכות שבריריות מאוד וסבירות יותר להישבר) עלולה לגרום לנפילה קלה יחסית לשבר בשורש כף היד. שברי דיסטל רדיוס רבים אצל אנשים מעל גיל 60 נגרמים מנפילה מעמידה.

שבר בכף היד יכול לקרות אפילו בעצמות בריאות אם עוצמת הטראומה חמורה מספיק. לדוגמה, תאונת דרכים או נפילה מאופניים עלולים ליצור מספיק כוח לשבור פרק כף היד אצל אדם צעיר ובריא.

בריאות עצם טובה יכולה למנוע שברים בחולים מבוגרים. אנשים עם היסטוריה של אוסטאופורוזיס צריכים לדבר עם הרופא הראשוני שלהם לגבי אפשרויות לחיזוק העצמות שלהם. למידע נוסף: סידן, תזונה ובריאות העצם

תסמינים

שורש כף היד שבור בדרך כלל גורם לכאב מיידי, רגישות, חבורות ונפיחות. במקרים רבים, פרק כף היד תלוי בצורה מוזרה או כפופה (דפורמציה).

בשברים חמורים מאוד, העצב(ים) ביד עלולים להיות מושפעים מהפציעה, וכתוצאה מכך חוסר תחושה באצבעות. אם אתה חווה חוסר תחושה באצבעותיך לאחר פציעה בשורש כף היד, פנה מיד לקבלת טיפול רפואי אצל מומחה כף יד . ייתכן שיהיה צורך לטפל בפציעה במהירות כדי למנוע נזק עצבי קבוע.

 

המאמר נכתב בחסות חברת קידום אתרי רפואה .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה