שחזור מידע מתוך דיסק קשיח – איך זה עובד?



נדמה לנו שהמחשבים שלנו הם בלתי מנוצחים, עמידים בפני כל תלאות העולם ושתמיד יהיו כאן כדי לעזור לנו לעקוב אחר מידע חשוב, לשמור מידע חשוב ועוד. מאוד קל לנו לשכוח שבסך הכל מדובר במכשיר חשמלי, עדין ורגיש שיכול להתקלקל בקלות מסיבות כאלו ואחרות

יחצ

כשזה קורה, חשוב להגיע מוכנים ולמנוע את הצורך בביצוע שחזור מידע שהוא תהליך מסורבל וארוך שלעתים עלול להסתיים בכישלון למרבה הצער.

אל חשש! כשעושים את זה נכון, שחזור מידע יתבצע בהצלחה!

המקור לחלק מהתקלות הללו, הוא הדיסק הקשיח שלעתים לא מזוהה על ידי המחשב. למה שדבר כזה יקרה? מה גורם למחשב להתמרד נגדכם בדיוק ברגע שאתם זקוקים לו יותר מהכל? נשימה עמוקה, זכרו שהמחשב הוא לא כל יכול ולעתים תקלות מתרחשות. למרבה המזל, אפשר לבצע שחזור מידע מהדיסק הקשיח. מדוע? מהסיבה שגם אם החומרה במחשב התקלקלה חלילה, הדבר אינו משפיע על המידע ששמור על גבי הדיסק הקשיח.

המשמעות היא שאפשר להגיע למידע ולשלוף אותו בקלי קלות, ואם כבר עושים את זה כדאי לזכור גם לגבות אותו ליתר בטחון, ומניעת מצבי ביש כאלו בהמשך. אבל מה קורה כשמקור הבעיה הוא הדיסק הקשיח עצמו? גם זה קורה לפעמים וישנם שלושה סימנים שיאותתו לכם כשזה קורה:

  • כשמופיעה התראה על שגיאה בדיסק הקשיח. בדרך כלל לצד ההתראה הזו מופיעה גם אזהרה על כך שכדאי לגבות את המידע שעל המחשב ליתר בטחון.
  • כשהמחשב לא מזהה את הדיסק הקשיח מסיבה לא ברורה.
  • שומעים רעשים מתוך הכונן עצמו? זה אף פעם לא סימן טוב וסביר להניח שצצה תקלה כלשהי שכדאי לטפל בה בהקדם.

נכון, זה מפחיד, אבל אפשר לחסוך לעצמכם את הפחד די בקלות – אם רק תתכוננו אליו מספיק מראש! שחזור מידע הוא נדרש כשהמידע אובד, כלומר מה אם נאמר שיש אפשרות לגבות את המידע מראש וכך, ברגע של תקלה, להיות רגועים ונינוחים בידיעה שאותם קבצים יקרים וחשובים מחכים לכם שלמים לחלוטין במקום אחר? למשל, על דיסק-און-קי, בענן או בדיסק קשיח נייד. נשמע טוב? ובכן, זה גם אפשרי וקל יותר ממה שנדמה לכם!

איך עושים גיבוי יעיל?

אה, זו שאלת השאלות והאמת שזה פשוט יותר ממה שנדמה לך! ובכן, כדי למנוע שחזור מידע לחוץ ומסורבל, נגבה את המידע שלנו במקור (אחד או יותר) אחר. למשל, בענן פרטי או ציבורי, כונן נייד ועוד. כך, אם חלילה תצוץ תקלה, במקום לרוץ למעבדה שתעשה שחזור דיסק קשיח שיקח לא מעט זמן, תהיה מוכן ומזומן ותוכל להמשיך לעבוד כרגיל, ופשוט להגיע למעבדה כשיש לך זמן. למה? כי אתה של העבר דאגת לעצמך של ההווה, וכעת שום דבר לא יכול להפתיע אותך.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה