שיווק למתחילים: איך להתחיל לשווק את עצמך?



ישנן המון סוכנויות וחברות שיווק בארץ ובעולם, ולכל אחת יש את הפילוסופיה שלה. יש גם המון קורסים, והמון מורים – עם פילוסופיות משלהם. הכיצד יודעים מה נכון ומתאים? ובכן, זו שאלה שיכולה לחול על כל דבר בחיים, וחשוב לפתח את ההבנה של החוש הפנימי, ההיכרות עם החלק היודע בתוכנו, שיודע לזהות מה נכון, גם אם השכל טרם קלט זאת.

freepik

האם אתם מבינים בכלל מה זה אומר שיווק למתחילים?

על כל פנים, ישנה דרך נכונה ומדויקת לעשות שיווק באינטרנט, ואנחנו לא יודעים אותה. כי אם היינו חושבים שאנחנו יודעים אותה, לא היינו טורחים להמשיך להשתפר וללמוד שיווק. באופן עקרוני, אם מישהו משיג תוצאות – הוא עושה משהו נכון. ואם הוא עושה משהו נכון, זה בר למידה. ולכל הפחות, אפשר ללמוד מה הוא עשה שם.

חלק מחבורת השיווק המתקדמות בעולם, ממליצות על הטיפים הבאים:

  1. הכנת פרופיל לקוח אידיאלי
  2. הכנת הצעת ערך
  3. בחירת מדיום לפרסום ומשיכת לקוחות (הכנת מערכת)
  4. קביעת פגישות
  5. סגירת מכירות

נשמע פשוט מספיק, הלא כאן?

הבא נתייחס לכל חלק בדבר, כדי לעזור בנושא של שיווק למתחילים.

על הלקוח האידיאלי

ראשית כל, נדבר על הכנת פרופיל לקוח אידיאלי. על מה למעשה מדובר? כאשר אנחנו מתחילים לשווק את העסק שלנו, אנחנו יכולים לדבר לכל העולם. אך לא בטוח שכולם יקשיבו. יש אנשים, לדוגמה, שמדברים שפה אחרת. וזה כבר אומר, שאם אנחנו רוצים לפנות אליהם, עדיף שנדע איך לדבר את שפתם, ונעשה זאת היטב מספיק כדי שיבינו והמסר יעבור.

ומה אם לא היה מדובר בשפה לינגוויסטית כמו אנגלית, עברית, ספרדית וכיוצא בזה? מה אם היה מדובר על שפה פנימית? מה אם לכל בן אדם יש מסע מסוים, דרך מסוימת להבין את העולם, והוא מסדר אותה על פי השפה הפנימית שלו? אייבן פייגן, אחד המנטורים המוערכים שאנו מכירים, מספר שלכל אדם יש פנטזיה. פנטזיה של איך דברים יכולים להשתנות ולהשתפר. הפנטזיה הזאת היא לעולם לא עניין של לקיחת אחריות אישית, אלא ניסיון לשנות משהו בנסיבות החיצוניות.

לדוגמה:

  • אני ארזה כאשר יהיה לי זמן פנוי לבשל לעצמי ארוחות בריאות
  • אני אעריך יותר את אשתי אם היא תראה לי שהיא מעריכה את הזמן שלנו ביחד
  • אני אעשה יותר כיף בחיים כאשר אפרוש מהעבודה (או ארוויח מספיק כסף כדי לפרוש)
  • אני אחוש הצלחה כאשר ארוויח מספיק כסף

וכיוצא בזה.

מדובר בדרך להימנע מלקיחת אחריות, כי זה ניסיון לבסס אותה על פעולות של אדם אחר, או אובייקט מסוים במציאות. אם משהו ישתנה, "אני אוכל לעשות... X". על כן, פייגן מייעץ ללמוד את הפנטזיה, מה הם רוצים שיקרה, מה הם חושבים שצריך להשתנות. או פשוט – מה השפה שלהם?

כאשר הבנו את השפה שלהם, מה מניע אותם קדימה, ממה הם בורחים, מה חשוב להם – וכיוצא בזה, הרי שיש לנו מישהו שאנחנו עובדים איתו, לפחות בעיני רוחנו. המטרה היא לאפיין אותו, ללמוד ולהבין אותו – כדי לדעת למי לדבר בשלבים הבאים.

אגב, אנחנו לא מנצלים את הפנטזיה שלהם – אנחנו משתמשים בה כדי לדעת איך לדבר אליו, במטרה להראות לו שאפשר שיש לנו פתרון, ואז הפתרון שאנחנו בסוף (לאחר שכבר עבר דרך איתנו) מציעים לו, הוא אמיתי יותר, אחראי יותר, ונבון יותר ממה שהוא חשב לנכון שרלוונטי עבורו. אם הוא חושב שהוא צריך להרוויח כסף כדי להיות מאושר, אפשר שזה המסרים שנפתח איתם (להציע כלים להרוויח כסף, כדי לתמוך אושר לכאורה), ואז עם הזמן נציג דרכים, "על הדרך", כדי להיות מאושר, שאינן תלויות בכסף.

יתרה מכך, זה צריך להיות מישהו שאנחנו רוצים לעבוד איתו. שהוא:

  1. רוצה לעבוד איתנו
  2. שיודע שיש לו בעיה
  3. שחושב שאנחנו יכולים לעזור לו איתה (כמובן, לאחר שנדגים לו כדרך ענייני שיווק וכו')
  4. שמוכן לפתור את הבעיה שלו ולהשקיע משאבים כלשהם
  5. שמוכן להשקיע כסף עבור הפתרון
  6. ושאנחנו רוצים לעבוד איתו.

יש הרבה להרחיב, אך נעצור כאן.

הכנת הצעת ערך

השלב הבא, הוא הכנת הצעת הערך. שהרי, כל הידע כולו (אוקי, חלק ממנו) קיים באינטרנט. מה מאפשר ללקוח פוטנציאלי להבחין במה שאנחנו מציעים לו, שהוא יכול ללמוד על זה באינטרנט?

  1. הניסיון האישי שלנו
  2. הדרך שלנו להביא אותו לתוצאות
  3. היכולת שלנו להבין היכן הוא נמצא

כך שהוא מבין שיש לו עסק עם מומחים. זה כבר לא שיווק למתחילים. מדובר במומחים שמבינים את הלקוח, ויודעים מה להציע לו כך שהוא מבין את הערך – על כן, הצעת ערך. ואם זה יקדם אותו מנקודה א' ל-ב', יש לזה ערך. ואם הוא באמת רוצה להגיע לשם – יש לזה ערך. וככל שהוא רוצה להגיע לשם יותר, יש לזה יותר ערך. ועל כן, אפשר לגבות יותר כסף (אם זה רלוונטי).

בניית מערכת למשיכת לקוחות – לבחור את המדיום

בחירת מדיום לפרסום, זה עניין כמו לבחור בפייסבוק כמערכת למשיכת לקוחות. להתחיל לפרסם פוסטים ללקוח האידיאלי, שמתארים במילים כאלה ואחרות, באופן רגיש וחכם את הצעת הערך. ומעוררים עניין. כמו גם, לערוך את הפרופיל כך שישקף את הצעת הערך, ספציפית ללקוחות האידיאליים.

יצירת שיחות אישיות ביומן וסגירת עסקה

כך שהם נמשכים לכדי שיחות אישיות, בהן נוכל לסגור עימם עסקאות. וזה, למעשה, כל הסיפור. האם הצלחנו להעביר את המסר בכמה מאות מילים? איננו יודעים, אך אולי זה היה מספיק כדי להטיל אור וללמד כמה דגשים בנושא של שיווק למתחילים.  לעתים אפשר לראות מה כתבות אחרות ברשת מציעות, ואם הן רלוונטיות ומרגישות נכון, ומדגדגות את החוש "היודע" בתוכנו.

בין אם אנחנו רואים אותן באתרים מחו"ל, או באתרים בארץ כמו בכלכליסט לכאורה, ובמקורות אחרים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה