שיטות להתמודדות עם לחץ זמני



מי לא חווה לחץ נפשי בחייו? כולנו היינו שם וחווינו אותו בעוצמה כזו או אחרת. לחץ לפני מבחן חשוב, ראיון עבודה, דייט, שיחה משמעותית עם הילדים, תקופת הקורונה, שינויים בלוחות הזמנים או חדשות על אירוע מצער. כל אחד חווה תסמינים של לחץ נפשי בדרך אחרת ומדובר בתחושה סובייקטיבית.

קרדיט לתמונה: RF123

מהם התסמינים של לחץ נפשי?
יש מי שמרגישים תסמינים פיזיים כולל סחרחורת, כאבי בטן וראש, בחילות, לחץ דם גבוה בעוד אחרים סובלים מקוצר נשימה או טלטלה רגשית של אושר ועצבות שמתחלפים במהירות, קשיי ריכוז וזיכרון. לחץ נפשי בעל השפעות שליליות על המצב הרגשי והבריאותי וחשוב ללמוד לנהל אותו כדי להתמודד איתו. לפניכם טיפים לצורך התמודדות עם לחץ זמני שניתן ליישם בחיי היום יום.

הפסקה משגרה לחוצה
אפשרו לעצמכם הפסקות מהשגרה הלחוצה, כדי לשנות אווירה. תוכלו להתנתק לכמה שעות מהמחשב בעבודה או לצאת להליכה מרעננת באוויר הפתוח. פעילות גופנית כשלעצמה יכולה לסייע מאוד בהפחתת תחושת הלחץ הנפשי, כיוון שהיא מעלה את רמת הסרוטונין שמשפר את מצב הרוח. מחקרים שונים הצביעו על כך שחשיפה לטבע יכולה להרגיע מאוד, כך ששווה לאתר פינת חמד ולבלות קצת זמן איכות במרחבים ירוקים או תחת כיפת השמיים.
אגב, הפסקה לא חייבת להיות פעילות פיזית, היא יכולה להיות הפסקה סמלית ממחשבות טורדניות והתמסרות להסחת דעת כמו צפייה בקומדיה רומנטית בטלוויזיה או האזנה למוסיקה מבלי לחשוב על מה שמדאיג או מלחיץ אתכם אפילו אם זה רק למשך שעה.

הרפיית שרירים ונשימות עמוקות
לחץ גורם לתחושת כיווץ ומתח בגוף, וכשמשחררים את הגוף קל יותר לשחרר גם את הנפש. נסו להגיע למצב של הרפיית שרירים במיוחד בשכיבה ולקראת השינה, מחסור בשינה מעצים את תחושת הלחץ. הרפיית שרירים בכתפיים, גב, לחיים ואפילו כפות הרגליים ותרגול נשימות עמוקות סדירות. אפשר לנסות גם פעילויות הרפיה כמו יוגה, טאי צ'י ומדיטציה המשלבים בין נשימה והרפיה. חשוב מאוד להישאר ככל שניתן במוד חיובי ואפילו להפליג עם הדמיון למחוזות קסומים ומרגיעים כדי לשכוח את הדאגות ולחזור בחזרה למציאות באווירה רגועה ונעימה יותר. 

מה הקשר בין מוסיקה ומגע להפחתת לחצים?
מחקרים שונים ציינו קשר חיובי בין מגע חם לתחושה טובה והפחתת לחץ נפשי, בין אם מדובר במסאג' או אפילו חיבוק ממישהו אוהב. בדקו אפשרות גם להוציא החוצה את הפחדים והדאגות על ידי כתיבתם על דף והשלכתם לפח האשפה, ועוד פעולות מרגיעות כמו אמבטיה חמה לפני השינה או האזנה למוסיקה שלווה.
ישנם מאכלים מהם כדאי להימנע על מנת להפחית לחץ, כמו מאכלים מעוררים ומתובלים יתר על המידה, וכן משקאות ממריצים ומעוררים שיכולים להעצים ולהחריף את תחושת הלחץ במיוחד סמוך לזמן השינה.

חפשו פתרונות מהטבע שיכולים להפחית לחץ נפשי זמני כמו תמציות פרחי באך, שמנים ארומתרפיים, רסקיו מתמציות פרחי באך שמסייעות במציאת השלווה המבוקשת ביום ובלילה ועוד.

היכנסו לאתר פרמה גורי למידע נוסף אודות לחץ נפשי תסמינים ופתרונות מהטבע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה