שיפור ראייה לאחר ניתוח קטרקט: התרגול המתקדם שמשנה כללי המשחק



ניתוח קטרקט הוא אחד מהניתוחים הפופולריים ביותר בעולם. הוא מאפשר לאנשים הסובלים מקטרקט, מצב בו העדשה הטבעית של העין מטשטשת, לראות בבירור. עם זאת, לאחר הניתוח, חלק מהמטופלים עשויים לחוות קשיי הסתגלות לראייה החדשה. קושי זה יכול להתבטא בראייה מטושטשת, מוצקה, או תחושת טשטוש בעיניים.

קרדיט לתמונה Freepik

 

הקושי בהסתגלות לראייה לאחר ניתוח קטרקט נובע ממספר גורמים, כולל:

  1. ירידה ברגישות לניגודיות של העין: העדשה הטבעית של העין אחראית גם על פיזור האור בצורה אחידה על הרשתית. לאחר הניתוח, המוח צריך ללמוד להתרגל לרמות ניגודיות שונות של אור וצל.
  2. שינויים בזוויות הצפייה, עוצמת האור, וגורמים נוספים: לאחר הניתוח, המוח צריך ללמוד להתרגל לזוויות צפייה שונות, עוצמות אור שונות, וגורמים נוספים המשפיעים על הראייה.
  3. צורך של המוח ללמוד לעבד את המידע החדש שנכנס לעין: לאחר הניתוח, המוח צריך ללמוד לעבד את המידע החדש שנכנס לעין בצורה יעילה יותר.

התרגול המתקדם של חברת רויטל ויז'ן הוא טיפול חדשני המסייע בשיפור הסימפטומים הקשורים לראייה לאחר ניתוח קטרקט. הטיפול מבוסס על שימוש בגירוי חזותי מתקדם, אשר מאמן את המוח לעבד את המידע המתקבל מהעין בצורה יעילה יותר.

במהלך הטיפול, המטופל אשר לא רואה טוב אחרי ניתוח קטרקט מבצע משימות ויזואליות מדויקות, חוזרות ונשנות, תוך שינויים בגודל, בזווית. התוכנה מאמנת את המוח להתמקד בפרטים הקטנים, לזהות דפוסים, ולהגיב בצורה מהירה יותר לגירוי החזותי כאמור.

מחקרים קליניים הראו כי הטיפול יכול לסייע בקשיי הראייה לאחר ניתוח קטרקט. המטופלים דיווחו על שיפור בראייתם לטווח קצר ולטווח ארוך, וכן על שיפור בראייתם בתנאי תאורה שונים, בנהיגה בלילה וצפייה בטלוויזיה.

הטיפול מבוסס על מספר עקרונות:

א. התאמה של המוח למידע החדש שנכנס לעין: לאחר ניתוח קטרקט, המוח צריך ללמוד לעבד את המידע החדש בצורה יעילה יותר. הגירוי החזותי מאתגר את המוח ומסייע לו ללמוד את המידע החדש בצורה מהירה יותר.

ב. שיפור יכולת הריכוז וההתמדה: גירוי חזותי מתקדם דורש מהמטופל ריכוז והתמדה. הטיפול מסייע לשפר את יכולת הריכוז וההתמדה, אשר חיוניים לראייה טובה.

ג. שיפור יכולת ההסתגלות לתנאי תאורה שונים: גירוי חזותי מתקדם מאתגר את המוח לעבד מידע בתנאי תאורה שונים. הטיפול מסייע לשפר את יכולת ההסתגלות לתנאי תאורה שונים, אשר חשובה לראייה טובה.

יתרונות הטיפול:

  • יעיל: מחקרים קליניים הראו כי הפתרון שמציע רויטל ויז'ן יכול לשפר את הראייה באופן ניכר לאחר ניתוח קטרקט.
  • בטוח: טיפול שאינו פולשני, ללא תופעות לוואי.
  • נוח: הטיפול מתבצע בבית המטופל, באמצעות מחשב או טאבלט. המטופל מתחבר לתוכנה ומתחיל לבצע את המשימות הויזואליות. התוכנה מנטרת את ביצועי המטופל ומתאימה את רמת הקושי בהתאם לקצב ההתקדמות.

לסיכום, הטיפול של חברת רויטל ויז'ן הינו טיפול חדשני המסייע לשפר את הראייה לאחר ניתוח קטרקט. הטיפול מבוסס על שימוש בגירוי חזותי מתקדם, אשר מאמן את המוח לעבד את המידע המתקבל מהעין בצורה יעילה יותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה