שירותי קידום אתרים רלבנטיים בזמן הקורונה יותר מתמיד



מגפת הקורונה טרפה את הקלפים עבור אינספור עסקים במשק ושינתה לחלוטין את כללי המשחק בענפים רבים ושונים. למרות המשבר הכלכלי החמור המסתמן ורצונם של מנהלים ובעלי עסקים לקצץ בהוצאות ודווקא בגלל אופיו של המשבר, מומלץ כיום יותר מתמיד להשקיע בשירותי קידום אתרים מקצועיים עבור אתר האינטרנט של העסק

Depositphotos

אינספור בתי עסק קטנים וגדולים, חברות וארגונים למיניהם רוכשים שירותי קידום אתרים מקצועיים באופן שוטף. מה בעצם כוללים שירותים אלו ומה חשיבותם בזמנים "רגילים"? מה עושה בפועל מומחה קידום אתרים עבור לקוחותיו ומדוע כל זה חשוב ורלבנטי עבור עסקים וחברות דווקא כיום, בעיצומו של משבר הקורונה?

 

קידום בגוגל לאורך זמן של אתר העסק – שירותי קידום אתרים

מהם בכלל שירותי קידום אתרים? ובכן, עבור מי שעדיין לא נחשף לתחום – קידום אתרים הוא תחום במסגרתו פועלים אנשי מקצוע מעולם האינטרנט במספר דרכים טכניות שונות על מנת לקדם אתר מסוים במעלה תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים (ובעיקר גוגל כמובן, לכן מכונה תחום זה גם – "קידום בגוגל"...). כך, כאשר גולשים מחפשים אחר ביטויים מרכזיים הקשורים לתחום הפעילות של אתר זה (מה שמכונה בעגה המקצועית – מילות מפתח), אחת התוצאות הראשונות שגוגל יציג בפניהם יהיה האתר המקודם. כך תגדל בהתמדה כמות הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים המגיעים לאתר של בית עסק זה, ובהתאמה גם יגדל נפח הפעילות העסקית שלו.

כלומר, קידום אתרים בגוגל הוא בפועל ערוץ שיווק ופרסום לכל דבר ועניין, רק שבשנים האחרונות עם כניסתנו עמוק יותר ויותר לתוך עידן האינטרנט, זה הופך במהרה להיות אפיק שיווק מרכזי ומוביל, אולי החשוב ביותר בעולם השיווק כיום.

מומחה קידום אתרים, או מקדם אתרים מקצועי, הם אנשי המקצוע אשר מתמחים בעולם ה SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) ובכלים הטכניים השונים והעדכניים ביותר הזמינים כיום בתחום. מקדם אתרי מקצועי ילווה את העסק כבר משלב בניית אתר האינטרנט ולאורך חודשים ושנים לאחר מכן, ויפעל באופן שוטף על מנת לקדם את האתר במסגרת מה שנקרא – "קידום אורגני". בניגוד לקידום ממומן, במסגרתו פשוט קונים מגוגל, פייסבוק או פלטפורמות רלבנטיות אחרות את הזכות להציג את הכתובת של האתר במעלה תוצאות החיפוש (אלו הם הקישורים הממומנים המופיעים ראשונים בדפי התוצאות עבור חיפוש בגוגל), לפרסם את האתר ישירות בפני גולשים ספציפיים (דוגמת קמפיינים ממומנים בפייסבוק) וכו', במסגרת קידום אורגני מבצע מומחה קידום אתרים פעולות שונות מדי חודש על מנת לגרום לאתר להתקדם בצורה "טבעית" במעלה תוצאות החיפוש. פעולות אלו כוללות הוספה של תכנים, שיפור חוויית הגלישה באתר, הטמעת קישורים חיצוניים לאתר באתרים אחרים ועוד.

שירותי קידום אתרים מקצועיים חשובים במיוחד בתקופת הקורונה

לאחר שהבנו מהו קידום אתרים באופן כללי ובפרט מהו קידום אורגני, ניתן לנסות ולהבין מדוע שירותי קידום אתרים מקצועיים הם חשובים דווקא כיום, בשיאו של משבר הקורונה, יותר מתמיד.

למרות הנטייה של מנהלים ובעלי עסקים רבים כיום לנסות ולקצץ בהוצאות בכל דרך אפשרית, עסק שמעוניין לשרוד את המשבר ולא לפשוט רגל או לחסל את פעילותו לחלוטין חייב להישאר רלבנטי – הוא חייב להמשיך להתחרות בשוק ולפרסם את עצמו, תוך התאמות למצב הייחודי שיוצרת המגפה. ובדיוק מצב זה הוא שאמור לדחוף יותר ויותר עסקים להרחיב את פעילותם באינטרנט, על חשבון פעילות ב"עולם המוחשי", למשל בחנויות  ובסניפים של אותו בית עסק, אליו מגיעים כיום הרבה פחות לקוחות בגלל המגפה.

ככל שהחשיבות של פעילות השיווק, הפרסום וגם המכירה עצמה באינטרנט הולכת ועולה (והיא עולה בהתמדה גם ללא קשר למגפת הקורונה, אך ביתר שאת במהלך החודשים האחרונים), כך חשיבותו של אתר מצליח, משגשג ומקודם כהלכה עולה גם כן. כיום, אף עסק שרוצה לשרוד את המגפה אינו יכול להרשות לעצמו שלא להיות נוכח באינטרנט, בין אם רק לצורך שיווק ופרסום ובין אם גם לצורך מכירה ועבודה דרך האינטרנט, במידה והדבר מתאפשר ובתלות בסוג המוצר/שירות שמציע אותו עסק.

להתחשב בהתנהגות הלקוחות ולתכנן ליום שאחרי המשבר

מנקודת מבטם של מנהלים ובעלי עסקים חשוב להבין גם כי מעבר להנחיות משרד הבריאות המשתנות חדשות לבקרים, התנהגות הלקוחות בשוק השתנתה לחלוטין בעקבות המגפה – רבים מהם התרגלו להישאר בבית ולעשות יותר ויותר דברים דרך האינטרנט, כולל קניות והזמנת שירותים ומוצרים מכל סוג שהוא. זו סיבה נוספת להשקיע דווקא עכשיו בשירותי קידום אתרים מקצועיים, שיניבו פרי לאורך זמן.

בנוסף, נדרשת חשיבה גם על היום שאחרי המשבר. בית עסק שלא יבנה לעממו כבר עכשיו אסטרטגיה שיווקית חדשה, כזו המתחשבת בתנאים הייחודיים השוררים כיום בשוק, בשינויים בהרגלי הצריכה של אנשים בתקופה זו וכו', גם לא יהיה מוכן לחזור לפעילות מלאה ולהמשיך לצמוח ביום שאחרי המשבר. גם מנקודת מבט זו, מומלץ להיוועץ עם מומחה קידום אתרים על מנת לבנות אסטרטגיית קידום אורגני יעילה וארוכת טווח.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה