שישה דברים שכדאי לדעת על קפה



הוא מופק מפולי קפה ומגיע מהמקומות האקזוטיים ביותר בעולם, תהליך הקלייה משפיע על איכותו הסופית והוא נמצא איתנו כבר מעל ל 600 שנה

pixabay

הנה 6 עובדות מהנות ומעניינות על המשקה הנצרך ביותר בעולם - קפה.

  1. האמריקאים שותים יותר

65% מצריכת הקפה העולמית מתרכזת בארצות הברית, שם מעדיפים את הקפה בתצורתו הדלוחה במשקה הנקרא אמריקנו- פולי קפה טחונים מהולים במים רותחים ומסוננים בפילטר. טעמו של האמריקנו שונה מטעמו של הקפה המבושל, ומקורו של המשקה מגיע מאיטליה עוד מימי מלחמת העולם השנייה. האגדה מספרת, שהחיילים האמריקאים מהלו את האספרסו האיטלקי במים רותחים במטרה לדלל את כמות הקפאין, ולהשוות את טעמו למשקה שנהגו לשתות בארצות הברית.

  1. מקור השם

באיסלם ידוע שאסור לצרוך יין, והקפה נמשל ל"היין של האיסלם". השם של הקפה לקוח מהמילה "קוואה" המציינת יין בשפה הערבית. יחד עם זאת הדעות חלוקות לגבי מקור השם, ויש הסוברים ששם הקפה קרוי על שם קאפא באתיופיה- המקום בו התגלו לראשונה פולי הקפה הראשונים בעולם במאה ה-11.

  1. קפה הוא מוצר הנסחר בבורסה

זהו למעשה שוק הסחורות השני בחשיבותו לאחר שוק הנפט. עבור מדינות כמו: ברזיל, קולומביה, אקוודור, קוסטה ריקה, בוליביה, תימן ואתיופיה. הקפה מהווה מקור למטבע חוץ. בבורסה ניתן לסחור בשני סוגי קפה: ערביקה ורובוסטה. גידולי הקפה מתאפשרים באקלים טרופי והם מקור הכנסה משמעותי של חמש מדינות בעולם.

  1. קפה ובריאות

שתיית כוס אספרסו כחצי שעה לפני האימון, תורמת לשריפת שומנים ולהזרמת אנרגיה לשרירים. מומלץ לצרוך את הקפה ללא סוכר, כדי לשמור על רמת אנרגיה גבוהה ותחושת שובע.

  1. קפה נשמר טוב יותר במכלי זכוכית

קפה הנמכר באריזות ואקום טוב לשימוש עד שלושה שבועות מהפתיחה. יחד עם זאת, מומלץ להעביר את תכולת הקפה למיכל אטום מזכוכית כגון: צנצנות, כדי זכוכית או כדי חרסינהאשר אינם משאירים טעמי לווי ובכך אינם פוגעים באיכותו ובטעמו של הקפה. אין צורך לאחסן את הקפה במקפיא, ומומלץ למנוע כל מגע של מים במטרה לשמור את פולי הקפה טריים לאורך זמן.

  1. תהליך קליית הקפה משפיע על טעמו ואיכותו

פולי הקפה נמצאים בתוך פרי אדמדמם הדומה בצורתו לדובדבן, למעשה כדי לייצר ק"ג שלם נדרשים בין 5,000-4,000 פולי קפה. תהליך הקלייה הוא זה שעושה את ההבדל בטעם ומשפיע על הקפה. בשלב הראשון מנקים את פולי הקפה מגופים זרים, לכלוך ואבנים. בשלב השני קולים את הקפה באמצעות אוויר חם או באמצעות מגע. בשיטת האוויר החם - פולי הקפה מוכנסים למכל עם אוויר חם ותוף מסתובב, שיטה זו נחשבת למהירה. בשיטת המגע - פולי הקפה מונחים על משטח מתכתי חם, ועוברים קלייה איטית שמסייעת לפתח את טעמם

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה