שיש ואבן טבעית - מוצרי אבן דקורטיביים לבית ולחצר



אבנים דקורטיביות, שיש בשלל דוגמאות ופסיפסי אבן מרהיבים משמשים לחיפוי רצפה או קירות ומעניקים לחלל אפקט יוצא דופן. הם מכניסים את הטבע לתוך הבית בזכות המאפיינים הויזואלים של אבן טבעית, אך גם בזכות המאפיינים המיוחדים של החומר. אז מהם מוצרי אבן דקורטיביים ואיך מישמים שיש ואבן טבעית ליצירת עיצובים מרהיבים בבית ובחצר?

קרדיט תמונה  תמיר רוגובסקי

איך כדאי ליישם אבן ושיש דקורטיבי

השימוש באבן ושיש לדקורציה מתאים לחללי חוץ וחללי פנים, הוא מתאים לרצפה ולקירות, אך אפשר גם ליצור אלמנטים דקורטיביים נוספים עם אבן ושיש, כמו שבילים בגינה, גרמי מדרגות בעיצוב ייחודי בתוך הבית או בחוץ, מזרקות מים, מפלים, פסלים ועוד. אפשר לכסות את הקיר בפסיפס ענק או מינימלי בדוגמה עדינה וקטנה - הכל בהתאם לסגנון העיצוב של החלל והמיקום שלו.

שימושים שונים לפי סוג החומר

שיש ואבן טבעית הם חומרי גלם טבעיים ובתור שכאלה, הם מגיעים במגוון אינסופי של צבעים, מרקמים ודוגמאות. מבנה האבן הפנימי יכול להשתנות בהתאם לתנאי הסביבה שבהם היא נוצרה ולכן אין שני משטחי אבן או שיש זהים לחלוטין. לכן גם כאשר מחליטים להשתמש באבן טבעית או שיש לצורך עיטור ועיצוב, חשוב להבחין בין המאפיינים השונים של סוגי אבן שונים כדי לבחור את הסוג המתאים ביותר לשימוש הרלוונטי:  

ההבחנה העיקרית היא בין סוגים של אבן ושיש בעלי עמידות לתנאי חוץ, או שחיקה גבוהה, לבין סוגים של אבן טבעית ושיש, שמתאימים רק לחלל פנימי. בנוסף, קיימים סוגים שונים של עיבוד וליטוש של האבן, גדלים וצורות שונות של אריחי אבן ולוחות שיש, לצד חומרי גלם מלאכותיים שנראים כמו אבן טבעית או שיש, אך הם למעשה נוצרו בטכנולוגיות שונות, המדמות את הדבר האמיתי.

שילוב עיצובי אבן ושיש לדקורציה של הבית והחוץ

כשאתם מיישמים אבן טבעית בתוך חלל הבית, אתם מכניסים הביתה את הטבע בצורתו הגולמית והמרשימה ביותר - אבן ושיש הם חומרי גלם מופלאים, שיכולים להשתלב בכל סגנון עיצוב - מודרני/אורבני/תעשייתי ועד לכפרי/קלאסי. כל מה שצריך לעשות זה לבחור את הסוג הנכון של האבן, את הגוון המתאים ואת האלמנט שבו תשלבו את האבן, כדי ליצור מראה מרהיב, ייחודי ויוצא דופן.

אבן ושיש טבעי משתלבים נפלא ברצפות חדרים וחיפוי קירות, אך גם בתור משטחים מרהיבים למטבח, משטחי שולחנות, חיפוי חדרי רחצה ועוד.  

מחוץ לבית, אבן משתלבת בקלות בכל אלמנט אפשרי - החל מריצוף הכניסה לבית, ריצוף פטיו וחיפוי קיר חיצוני ועד ליצירת שבילי גישה במרחב הפתוח, בניית אלמנטים כמו חומת אבן טבעית, חיפוי בריכה ועוד. כיום מקובל ליצור גם רהיטים נפלאים מאבן ושיש, החל מספסלים, מדפי אבן, כיורים, נישות מעוצבות ועד שולחנות בעיצובים מדהימים.

 

טיפים לשילוב מוצרי אבן דקורטיביים ושיש

שילוב חומרי גלם

שילוב חומר גלם טבעי נוסף, כמו עץ יוצר עיצוב כפרי עם נוכחות בולטת. המשטח החלק של האבן יכול ליצור ניגוד מעניין לעץ ולהעניק למרחב תחושה טבעית.  

התייחסו לדוגמת הורידים

שיש ואבן טבעית קיימים בשלל דוגמאות מגוונות של ורידים ועורקים - לפעמים בגוונים מנוגדים שיוצרים צבעוניות מרהיבה ולפעמים בשילוב מתון יותר של גוונים דומים. יש לכך משמעות רבה בעיצוב החלל ובאופי שחומר הגלם מעניק לו.  

שלבו אלמנטים נוספים בהשראת הטבע

שילוב של צמחיה טבעית, פסלונים, דוגמאות פסיפס קטנות או גדולות וריהוט עץ מעצים את התחושה הטבעית ומוסיף לחלל אלמנט עיצובי מושקע.  

חברת אבסולוטו מביאה את המיטב שיש לטבע להציע - עם מוצרי אבן טבעית ושיש מכל העולם, בדוגמאות מרהיבות ובאיכות ללא פשרות. היכנסו לקטלוג, או למתחם התצוגה שלנו בדיזיין סנטר בני ברק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה