שכונות בחיפה ושינויי הנדל"ן בהן



העיר חיפה מהווה את המטרופולין הצפוני ומהווה עיר נמל, מסחר, תעסוקה, בילוי ופנאי לכלל תושבי הצפון. לאחר שנים שבהן נחשבה חיפה לאחות הפחות אטרקטיבית של ערי מטרופולין דוגמת תל אביב וירושלים, היתרונות הטבעיים שלה לצד תנופת פיתוח ומיתוגה כמרכז הייטק- השפיעו גם על שוק הנדל"ן המקומי.

קרדיט תמונה: CANVA

מספר שכונות בחיפה חוו את השינוי בצורה בולטת מאחרות:

שכונת הדר בחיפה- חיפה היא עיר הבנויה על הר הכרמל ולמרגלותיו, והשכונות בה נבחנות על פי מיקומן. שכונת הדר היא השכונה השוכנת בין שכונת הכרמל היוקרתית לשכונת בת גלים הנושקת לרצועת החוף. מדובר בשכונה וותיקה בעיר, הכוללת רצף של תתי שכונות במיקום ביניים, בקרבה למדרחוב המקומי, למוזיאונים ולבתי תרבות, מסעדות ורחובות ארוכים של מסחר ופעילות פנאי. גילה המתקדם של השכונה סימן אותה בעבר כמיושנת ולא רלוונטית, אלא שלאורך השנים, בזכות פרויקטים מסוג תמ"א 38 ופינוי בינוי, נהנתה גם שכונת הדר מהתחדשות עירונית והמיקום האטרקטיבי והנגיש עשה את שלו. תכניות נוספות לחידוש פני העיר בדגש על שכונת הדר, אותתו למשקיעי הנדל"ן כי המחירים הנמוכים של הדירות והנכסים כעת, הם רק עניין של זמן.

שכונת נווה שאנן- גם נווה שאנן היא שכונה וותיקה בחיפה, שלאורך השנים הורחבה ושינתה את פניה וייעודה. שכונת נווה שאנן מצויה בחלקו המזרחי של הר הכרמל, מונה למעלה מחמישים אלף תושבים, ונושקת הן לאוניברסיטת חיפה והן למוסד הטכנולוגי הבכיר- הטכניון. בעבר שכונת נווה שאנן זוהתה בעיקר עם צעירים, סטודנטים שוכרי יחידות דיור המבקשים להישאר קרוב למוסדות הלימוד. לאורך השנים מוסדות האקדמיה של חיפה משכו אליה לא רק סטודנטים כי אם גם מהגרי קבע אל העיר, זוגות צעירים מחיפה ומחוצה לה שיצאו מבית ההורים וביקשו להתמקם באזור צעיר ונגיש בעלות נוחה- ומצאו את ביתם בשכונת נווה שאנן. אצלנו בא-ג-מ נכסים, משרד הנדל"ן בחיפה ניכר כי השכונה שבינתיים הורחבה וזכתה לתנופת בניה נתנה מענה ונחשבת כיום לבין השכונות המבוקשות ביפה, הן למגורים והן להשקעה.

קריית חיים- תושבי הצפון יודעים להבדיל בין העיר חיפה לבין הקריות שמצפון לה, המתנהלות כעיריות ורשויות מקומיות לכל דבר ועניין. אלא שקריית חיים בשונה מן הקריות האחרות, בחרה לוותר על מעמדה העצמאי ולהסתפח לעיר חיפה, מה שמעניק לה מעמד מיוחד. מחד גיסא קריית חיים נהנת מכל השירותים העירוניים העומדים לרשות תושבי חיפה, ומצד שני היא שומרת על מרחק מן המטרופולין המרכזי ויוצרת חיי מסחר, תעסוקה ותוכן משל עצמה. קריית חיים זוכה לרצועת חוף משלה, מהווה את ביתו של תיאטרון הצפון המארח מופעים והצגות מכל רחבי הארץ ומאכלסת את אצטדיון קריית חיים המסורתי. בקריית חיים ניתן למצוא ריבוי של שטחים לבניה עצמית לצד פרויקטים ייחודיים בנדל"ן.

תושבי חיפה אשר מכירים את השכונות השונות, ידעו בקלות להבדיל בין שכונות היוקרה הממותגות, השכונות המאופיינות בזוגות צעירים, השכונות המעורבות ואחרות. העדפת המגורים משתנה בין אדם לאחר ובין משפחה למשפחה, על פי שיקולי חינוך, תעסוקה, נגישות, מצב סוציואקונומי ועוד. בבחירה של דירה להשקעה בחיפה מערך השיקולים משתנה, ולמעשה שני שיקולים יכריעו את הכף:

תשואה פוטנציאלית- תשואה פוטנציאלית בגין הנכס הנרכש על פי תקופת המימוש הרצויה, כאשר התשואה תהה ההפרש שבין מחיר הרכישה למחיר המכירה בסופו של יום, בהפחתת עלויות מיסוי, מימון, שיפוץ ואחרות.

פוטנציאל השכרה- מרבית המשקיעים אשר רכשים דירה להשקעה יבקשו להשכיר אותה בתקופת האחזקה בדירה, מה שבמקרים רבים נועד לכסות את עלויות המימון ו/או לייצר השקעה מניבה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה