שלום כיתה א': בחירה נכונה של תיק לכיתה א'



כניסה לבית הספר היא התחלה חדשה ומרגשת. ההכנות לקראתה נערכות במישור הרגשי לקראת המעבר החד מהאווירה המכילה והעוטפת של גן הילדים לכיתה א' - בה חלים יותר כללים והציפיות עולות ובמישור הלוגיסטי, כמו רכישת ספרי וחוברות הלימוד, קלמר וכמובן – תיק לבית ספר.

קרדיט לתמונות: מכלול

הילקוט עתיד להיות חברו הנאמן של הילד וללוות אותו בעת לימודיו ואפילו אם הדרך לבית הספר קצרה, חשוב לבחור תיק איכותי בעל עמידות גבוהה אשר יתאים בפרופורציות לגודלו של הילד תוך שימת דגש על ארגונומיה ובריאות הגב מבלי להתפשר על החזות של התיק אשר מתפקד הן כפריט פונקציונאלי והן כפריט עיצובי.
נבחרת הילקוטים שופעת דגמים במגוון גדלים וסגנונות. כיצד תבחרו תיק לכיתה א' שישרת את הילד בנאמנות על בסיס יומיומי? לפניכם טיפים לביצוע תהליך רכישה חכם של התיק האולטימטיבי עבור ילדיכם.


עמידות: איכות במקום הראשון


ילקוט הוא מוצר יקר ויש סיבה לכך - ילקוט איכותי עשוי מהחומרים החזקים ביותר שיעמדו במשקל רב וגם בטלטלות. שימו לב שאין תפרים רופפים ושהבד עמיד בתנאי מזג האוויר (ישנם עיצובים המגיעים גם עם כיסוי נגד גשם).
בדקו שהגב אורטופדי ושהילקוט בעל רצועות רחבות ומרופדות המגינות מפני עומס וכוונו את שתי הרצועות בהמשך לגובה דומה, כדי לחלק את המשקל בצורה שווה. בילקוטים מתקדמים יש מערכת קפיצים ייחודית שנועדה להפחית את העומס על הגב.

מבנה: עם או בלי גלגלים


התייחסו למבנה של הילקוט - האם תרצו שהילד יישא את הילקוט על הגב או תהיה לו אופציה לגלגל אותו לכל מקום. ישנם דגמים חדישים של תיק בית ספר על גלגלים שמגיע עם טרולי ועגלה מתפרקת שניתן לשחרר בכל עת וליהנות משתי ווריאציות זמינות - עם עגלה או בלי עגלה. ישנם תיקים שמגיעים עם ידית נשלפת וגלגלים ללא עגלה חיצונית.
אופציית ההסעה יכולה להקל מאוד על ילדים בדרך לבית הספר במיוחד כאשר התיק עמוס במשקלו ובכל אופן, ניתן בכל עת לחזור למצב ללא עגלה ולשאת את התיק על הגב.


גודל: בפרופורציות הנכונות


שימו לב שהתיק פרופורציונאלי ביחס לרוחבו של הילד ושגובה הילקוט הוא בסביבות 2 ס"מ מתחת לכמות והחלק התחתון בגובה המותניים כאשר מרכז התיק בובה המותניים ויש ילקוטים גם עם חגורת מותן מתכווננת. מהבחינה הזו, שאלו את עצמכם אם תרצו תיק שגם יתאים לילד עם גדילתו כך שאפשר לכוונן אותו בהמשך.


אחסון: להתארגן במהירות


תיקי גן לא הכילו כמות רבה כמו שעתיד להכיל תיק לכיתה א'. לכן, חשוב לוודא שהתיק כולל כיסים ותאים בגדלים שונים, כדי שתחליטו מראש היכן לאחסן כל פריט וגם שהילד יוכל לאתר כל אחד מהם בקלות ולהכניס למקום הנכון.
למשל, שהבקבוק יהיה בצד החיצוני, שיהיו מפתחות למשל בתא פנימי סמוי מהעין המתבוננת, שיהיה תא ייעודי לקלמר.
לרוב מניחים את הספרים הכבדים יותר בחלק האחורי של הילקוט, כך שמרכז הכובד יעבור לכיוון האגן ובדקו שיש לתיק תא רחב להכיל ספרים גדולים.

 

עיצוב: על זמני או טרנדי?


כל ילד והבחירה העיצובית שלו. כדי לעודד לקראת העלייה לכיתה א' יתכן שכדאי לבחור תיק עם הדפסים של דמויות שהילד אוהב בעוד יש הורים שיחשבו לטווח הארוך ויעדיפו ילקוט במראה יותר קלאסי גם אם הוא ססגוני שצולח את מגמות הזמן. במיוחד אם זה ילקוט שישרת את יתר ילדי המשפחה בהמשך.

 

מחפשים תיק לבית ספר ? היכנסו לקטלוג התיקים הכולל תיקים לכיתה א' ודגמי תיקים עם גלגלים באתר מכלול – רשת חנויות כלי כתיבה וציוד משרדי והיקפי בסניפים בפריסה ארצית ובחנות האונליין.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה