שלושה הבדלים בין כלב גזעי לכלב מעורב



אחד מהבדיקות הראשונות שעושים לפני שמכניסים כלב הביתה היא לבחון באיזה כלב מדובר. יש כאלה שפתוחים לאפשרויות, אחרים מגיעים עם דרישות מאוד ספציפיות בהקשר הזה. ישנם לא מעט הבדלים בין כלבים גזעיים לבין כלבים מעורבים, אותם חובה להכיר. כך לא תמצאו את עצמכם בסיטואציה בה תכניסו כלב לא מתאים אליכם הביתה. השאיפה הטבעית תהיה לעשות את הבחירה המתאימה לכם, לפי מכלול שלם של שיקולים. הביאו את עצמכם למצב בו אתם יודעים בדיוק איזה כלב יהיה המתאים בשבילכם. מה שמתאים לכם, זה לא בהכרח מה שיהיה מתאים ונכון לאחרים. בסופו של יום הבחירה בין כלב גזעי לבין כלב מעורב תהיה אך ורק שלכם.

קרדיט לתמונה Freepik

חסינות בפני מחלות

כמו אצל בני אדם, גם אצל כלבים קשה מאוד לשער מה יקרה בכל הנוגע להידבקות במחלות. אך ישנם מחקרים שמראים כי הסיכוי של כלבים גזעיים להידבק במחלות הינו נמוך. המשמעות היא שאם הכנסתם אליכם הביתה כלב מעורב, עליכם לקחת זאת בחשבון. לא פעם תמצאו את עצמכם מבקרים אצל הוטרינר, ההוצאה הכספית בהקשר הזה תהיה בהתאם. נדגיש שוב כי אף אחד לא יכול לדעת מה יוליד יום, ומאילו בעיות בריאותיות יסבול כלביכם. החסינות הגבוהה של הכלבים הגזעיים נובעת מכל מיני מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם. יכול להיות שזה יהיה פרמטר קריטי אותו תכניסו אל תוך שיקול הדעת שלכם.

התנהגות ידועה מראש

גזעי כלבים מגיעים עם רשימת תכונות המאפיינת את ההתנהגות העתידית שלהם. כך שאתם יודעים פחות או יותר למה לצפות מהכלב שלכם, ומה יהיו המגרעות שלו. מצד שני בעת הכנסת כלבים מעורבים אל תוך הבית, סימני השאלה יגברו על סימני הקריאה. ההתנהגות לא תהיה ידועה, וכל דבר עשוי לתפוס אתכם לגמרי לא מוכנים. יש כאלה שלא חוששים מהפתעות, ומוכנים לכל תרחיש עם הכנסת הכלב הביתה. בו בזמן ישנם אחרים שמעדיפים להבין בדיוק מה יקרה עם הכנסת הכלב הביתה, לטוב ולרע. הבינו היטב עד כמה אתם ערוכים להפתעות, בטח אם זוהי הפעם הראשונה בה אתם מכניסים כלב לביתכם. 

היכולת לאלף לפי הצורך

חשוב להגיד כי אפשר לאלף כמעט את כל סוגי הכלבים, בין אם מדובר על כלבים מעורבים או גזעיים. עם זאת ישנם מאלפים שטוענים כי ישנם גזעי כלבים שקל יותר לאלף אותם. מה שאומר שאם תביאו כלב גזעי מהגזעים הנוחים לאילוף, התוצאות עשויות להיות משביעות רצון. כלבים מעורבים קשה יותר לאלף, וחשוב לבחור לאיש הנכון שיהיה אחראי על ביצוע המשימה. עליכם לוודא עם המאלף כי הוא יודע איך להשיג את התוצאה אותה תרצו להשיג בעצמכם. אין סיבה שתביאו הביתה כלב שרק יעשה צרות, ולא יביא איתו את מידת הנחת הנדרשת.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה