שלושה מתוקים שאי אפשר לסרב להם



נשנושים מתוקים הם דרך מצוינת לסיים ארוחה, והם גם לפעמים הארוחה עצמה. גם כשמסיימים לאכול ואנחנו מרגישים מלאים, כשמוגשים המתוקים קשה להימנע מלטעום גם אותם. יש את אוהבי השוקולד, יש מי שקינוחי גבינה גורמים לו לאושר גדול, ויש מי שאוהב סוגים רבים ומתקשה להחליט.

קרדיט לתמונה: pixabay

לכל אחד יש את ההעדפה שלו, אבל אין ספק שיש כמה סוגים שקוטפים את המקומות הראשונים בכל גיל. הנה כמה נשנושים כאלה שקשה מאוד לוותר עליהם, והאמת היא שגם לא כדאי. הם קלים להכנה, אינם מצריכים מרכיבים רבים ותמיד נחטפים מהשולחן.

השילוב המנצח

אחד המאכלים שיכול להיות ארוחה שלמה לבוקר או לערב הוא הפנקייק הידוע והאהוב, ואף על פי שהוא נחשב למנת קינוח שילדים הכי אוהבים, יש גם לא מעט מבוגרים שיעדיפו אותו על פני מתוקים אחרים. הסיבה היא שהוא משלב את כל המרכיבים שאוהבים, וניתן לגוון את ההכנה ואת התוספות בשלל צורות. כשמגיעה לשולחן צלחת ובה הפנקייק ולצידו שלל תוספות, אין אחד שיכול לעמוד בפני הצורך לבדוק את כל השילובים. אפשר להוסיף לבלילה במהלך ההכנה סוגי פירות כמו בננות, אננס, מנגו, שוקולד, קינמון ואגוזים, ואפשר לגוון בתוספות גם עם מתכון לפנקייק בסיסי. מערבבים בקערה קמח, אבקת אפייה, סוכר, ביצה, מעט מלח, חלב וחמאה. יוצקים את הבלילה למחבת באמצעות מצקת או לתוך רינג (טבעת מתכת ללא תחתית), כך שיוצאים עיגולים בגודל הרצוי, ואפשר לבחור גם בצורות מיוחדות. הופכים ומטגנים גם בצד השני ומוציאים. ההכנה אורכת רק כמה דקות אבל התוצאה מושלמת. הרכות של הבצק הנימוח, החמים והריחני לא מאפשרת להתעלם מהעיגולים הללו, ולצידם או עליהם אפשר להוסיף רוטב סילאן, סירופ מייפל, סירופ שוקולד, דבש, פירות או קצפת. 

כדורים בטעם של עוד

מי לא אוהב כדורי שוקולד? אומנם נהוג לחשוב שהכדורים הפשוטים אהובים בעיקר על ילדים, אבל גם מבוגרים ישמחו לנשנש אותם בכל צורת הכנה, ויש לא מעט. את הכדורים כיף לאכול כי הם לא מצריכים הכנה מיוחדת, לא צריך לאפות, הם פשוטים ואין צורך בצלחת, סכין ומזלג. אפשר לקחת אותם ככיבוד למסיבה בלי לחשוש שהם ייהרסו, הם מצוינים כקינוח לפיקניק ותמיד כיף למצוא אותם במקרר. קשה להתעלם מהכדורים המצופים קוקוס טחון, נימוחים ומתוקים, ואם רוצים לשדרג אותם עם שוקולד לבן, אגוזים, טחינה גולמית או חמאת בוטנים - אלה תוספות נהדרות שלא מצריכות עבודה קשה.

הקינוח הזה יכול להתאים גם למי שרוצה מנה אחרונה לא חלבית, גם לטבעונים וגם לרגישים לגלוטן. ניתן להשתמש בביסקוויטים ללא גלוטן, אפשר להחליף את החלב במים ולהשתמש בשוקולד פרווה. המתכון הבסיסי כולל ביסקוויטים מרוסקים בטעם קלאסי או בטעמי שוקולד, וניל או קרמל. מחממים בסיר סוכר, חלב, תמצית וניל, חמאה וקקאו או שוקולד עד להמסת המרכיבים ויוצקים לתוך קערה שבה הביסקוויטים המרוסקים. נותנים לבלילה להתקרר מעט מתחילים להכין כדורים. טובלים כל כדור בציפוי הרצוי – קוקוס, סוכריות, פתיתי שוקולד או קקאו ומכניסים למקרר למספר שעות.

מלבי קריר ומרענן

המלבי שאנחנו רואים בדוכנים לצד הדרך או זה שניתן לקנות במרכולים יכול להפוך לקינוח מפואר שלא יישאר ממנו הרבה אחרי שיוגש לשולחן. ההכנה שלו פשוטה, אבל השילוב של הטעם המתוק, הקרירות והרכות עם רוטב אדמדם ופיצוחים או קוקוס או שניהם מעל – זו מנת דגל לכל אירוע. את המלבי אפשר להכין בגרסה חלבית עם שמנת מתוקה או פרווה עם קרם קוקוס, ולהגיש אותו בקערת זכוכית גדולה וגבוהה, כך שיהיה נוח לראות את היופי ולקחת בכף כמה שרוצים אל הצלחת האישית.

כיצד מכינים את המלבי? מערבבים בסיר שמנת מתוקה, סוכר, חלב, קורנפלור (שממיסים במעט חלב) ומעט מי ורדים. מערבבים את המרכיבים (את הקורנפלור מוסיפים אחרון) עד להסמכה של הבלילה. יוצקים לקערה ולאחר שהמלבי התקרר מכניסים למקרר לכמה שעות. בינתיים מכינים את הרוטב שכולל סוכר, מים, מי ורדים וצבע מאכל אדום. לפני ההגשה יוצקים את הרוטב על המלבי הקר, מפזרים מעל בוטנים קצוצים, או אגוזים או פיסטוקים וקוקוס טחון. אפשר להגיש את המנה בכוסות אישיות או בצנצנות, אך כך או כך המלבי שלכם יהיה כוכב השולחן.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה