שלוש עוגות מנצחות לפסח 2022



ערב ליל הסדר הוא זמן להביא מתכונים מסורתיים כמו מרק עוף עם קניידלך, עוף עם תפוחי אדמה, דג ברוטב אדום חריף, אורז עם ירקות ופיצוחים ועוד. ההפתעות מגיעות בסוף הארוחה – עוגות מהממות (כשרות כמובן) ויפהפיות. זו ההזדמנות לבחור אחד מתוך שלושת המתכונים המדהימים ולהביא לשולחן החג עוגה שטרם נראתה ונטעמה כמוה.

קרדיט תמונה pexels

אי אפשר ללא עוגת מצות כמובן

אין פסח ללא עוגת מצות מסורתית. זו אומנם עוגה פשוטה וקלה, אך אפשר לשדרג אותה ולקבל מנה מנצחת. הילדים בוודאי ישמחו לאכול קוביית עוגה גבוהה ושמנמנה וגם ההורים לא יוותרו עליה בקלות.

ממיסים במיקרוגל שוקולד מריר, אבקת קקאו, שמן וסוכר. את הפעולה עושים בפולסים קצרים של עשרים שניות בכל פעם, וביניהם מוציאים את הקערה ומערבבים עד שכל השוקולד נמס ולא נשארו גושים. בצלחת עמוקה ורחבה, שאפשר לטבול בה מצה, שופכים מיץ תפוזים  ומשרים בתוכה מצה אחת בכל פעם למשך כמה שניות ומוציאים.

את המצה הראשונה מניחים בצלחת ההגשה או בכלי אחר מתאים ומורחים עליה שכבה של שוקולד, אחר־כך חוזרים על התהליך עוד ארבע מצות נוספות ובמצה האחרונה מצפים את כל העוגה בשוקולד שנותר, כולל בצדדים. אפשר לקשט בקוקוס טחון, אגוזים שבורים או תלתלי שוקולד לבן. מכניסים למקרר לכמה שעות עד למועד ההגשה.

עוגה ירוקה עוד לא טעמתם

קשה לדמיין עוגה ירוקה, אך היא מהממת ומפתיעה שכן לא מצפים לה. היא עשויה כמובן מאגוזי פיסטוק אשר מעניקים לה את הצבע הירוק ומקושטת בפרוסות ליים שמשלימים את הטעם.

בקערת מיקסר מערבבים קוביות חמאה, סוכר, תמצית וניל וקליפת ליים מגורדת. לאחר מכן מוסיפים חלמונים וממשיכים לערבב. בשלב הבא מוסיפים מיץ ליים ופיסטוקים טחונים לאבקה. בסופו של תהליך מוסיפים גבינת ריקוטה נהדרת לעוגות ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.

בקערה נפרדת מקציפים את החלבונים שנותרו עם סוכר עד לקבלת קצף יציב ונוקשה. את הקצף שמתקבל מעבירים בתנועות קיפול לתוך תערובת החלמונים והפיסטוק עד לאיחוד מלא ביניהם. את העיסה שמתקבלת מעבירים לתבנית אפייה עגולה משומנת ואופים כ-45 דקות. מוציאים את העוגה מהתנור, מקררים, מחלצים מהתבנית ומעבירים לצלחת הגשה. 

לקישוט העוגה מכינים פרוסות ליים דקיקות מסוכרות. ניתן לפרוס את הליים ביד אך אפשר גם במנדולינה, לפרוסות דקיקות מאוד. בינתיים מבשלים בסיר מים עם סוכר לכמה דקות עד שהסוכר נמס, ואז מוסיפים לסיר את פרוסות הליים. ממשיכים בבישול כשעה, או עד שקליפת הליים נהיית שקופה כמעט לחלוטין.

מסדרים את פרוסות הליים על פני העוגה בצורת ספירלה או בספירלה מהפנים כלפי חוץ, ומגישים לשולחן.

הכי קרוב שאפשר לשטרודל תפוחים

שטרודל התפוחים הרי אינו כשר לפסח שכן הוא כולל בצק כלשהו, אך תופתעו לגלות שניתן להכין את העוגה המצוינת הזו עם מצות ולכן ניתן להגישה לשולחן החג כקינוח כשר ונהדר.

ראשית יש להשרות מצות שלמות בקערה עם מים ולהניח אותן על מגבת. כדאי להיזהר לא לשבור אותן, והן תהיינה בסיס השטרודל המגולגל. מגרדים תפוחי עץ ירוקים חמצמצים, סוחטים אותם היטב ומניחים בקערה. מוסיפים סוכר, קינמון, מיץ לימון, אגוזי מלך קצוצים וצימוקים לבנים (מי שמעדיף בלי – אפשר לוותר). מערבבים היטב עד שמתקבלת עיסה אחידה יחסית.

בשלב הבא מניחים כמה כפות מעיסת התפוחים לאורך המצה הרטובה, בצד הקרוב יותר, ומגלגלים כלפי החלק הרחוק. חשוב להדק את הגלגול תוך כדי העבודה. מגלגלים כמה רולדות מצות עד שנגמרת עיסת התפוחים. מסדרים בתבנית אפייה את הרולדות בצפיפות יחסית, ומכניסים לתנור לחצי שעה בערך, עד שהגלילים משחימים יפה.

את המנה מומלץ להגיש חמה, כאשר אפשר לפזר מעל אבקת סוכר, לזלף פסים לרוחב הגלילים של סירופ שוקולד, או סירופ סוכר. כדי להכין סירופ סוכר, מחממים בסיר מים עם סוכר ומערבבים עד שמתקבל מרקם סמיך מעט, שאותו ניתן למזוג על גלילי השטרודל החמים.

מבחר המתכונים הוא עצום ונהדר. תוכלו לבחור את הסגנון המועדף עליכם – גבינה, שוקולד, מצות, תפוזים וכדומה, ולהכין עוגה מדהימה וכשרה במטבח הפרטי שלכם. פרוסת עוגה ריחנית לסיום הארוחה, לצד קפה או תה חם, שירי חג עליזים והמולת כל בני המשפחה, הם אלו שעושים את אווירת החג והם מה שנשארים בלב אחרי שחוזרים לשגרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה