שק קמח - וכל הסוגים שיש בו



המבוגרים מבנינו זוכרים את הימים שבהם היה רק סוג אחד של קמח, בעוד הילדים שלנו נולדו לאימפריית קמח מגוונת. הכתבה תציג סוגי קמחים על מאפייניהם השונים.

pixabay

קמח מחיטה מלאה

כשמדובר על קמח מחיטה מלאה מדובר על לחם בריא המאריך את תוחלת החיים. זהו קמח הכולל את כל מרכיבי החיטה מהגרגירים ועד לסובין. הדגן המלא הזה יעיל למניעת מחלות מסרטנות, מחלות לב, שיפור זרימת הדם, הפחתת הכולסטרול, ויסות רמות השומן והפחתתו בבטן. על מנת לגרום לתחושת שובע מומלץ לאכול מאכלים מחיטה מלאה כמו פיצה מקמח מלא, בורקס מקמח מלא וכד'.

 

קמח שיפון

שיפון הוא סוג קמח המכיל סיבים תזונתיים שמעניקים תחושת שובע מהירה לזמן ארוך. לפיכך, אנשים הנמצאים בדיאטה וחולי סוכרת מוצאים אותו כיעיל. למשל, לחם משיפון בארוחת הבוקר יכול להעניק תחושת שובע ל-8 שעות ולווסת את רמת הסוכר בדם.

 

קמח תירס

קמח תירס הוא קמח שאנשים הרגישים לגלוטן מרבים לעשות בו שימוש. מעבר לכך גם קמח זה מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים המסייעים לתפקוד מערכת העיכול. גם הכמות הגדולה של אשלגן ומגנזיום בקמח תירס מסייעים לזרימת הדם. בנוסף, לקמח זה יש נוגדני חמצון שמסייעים להימנע ממחלות סרטן ומדלקות.

 

קמח כוסמין

כוסמין הוא קמח המכיל ויטמינים כמו B1 ו- 3B, לפיכך הוא מסייע למערכת החיסונית בגוף. בנוסף, הכוסמין נמצא כיעיל להפחתת חרדות ולחצים נפשיים. מכיוון שהוא שופע בזרחן וחלבון הוא גם נמצא כיעיל לבניית עצמות, שרירים ורקמות דם. אין ספק שאכילת מאכלים עם כוסמין מאזנת את ההורמונים בגוף ובעיקר את הורמוני המין, מורידה את רמת הכולסטרול הרע ומסייעת לזרימת הדם.

 

קמח משולב דגנים שונים

ישנם קמחים מהם מכינים תערובת של מספר דגנים הכוללים את כל היתרונות שהוזכרו. מדובר על קמח המכונה קמח רב דגנים שבאמצעותו ניתן לנצל צריכה של מינרלים וויטמינים שונים להם זקוק הגוף. בצורה כזו מייעלים את המערכת החיסונית, בונים את העצמות ומונעים מחלות דם ולב שונות. יתרה מכך, קמח רווי בדגנים שונים מפחית את הסיכון לחלות במחלות סרטן, אסתמה ודלקות ואף מסייע לבריאות השן והחניכיים.

 

הפופולרי מכולם – קמח לבן. האם הוא בריא?

מכיוון שהקמח הלבן מתעכל במהירות הוא פחות משביע מקמחים המבוססים על דגנים. ביחד עם זאת הוא אינו מזיק לגוף אלא אם הוא משולב בתזונה עתירת סוכרים ושומנים. יתרון נוסף הוא הגלוקוז בקמח הלבן המעניק מקור לאנרגיה. על אף זאת הוא נחשב לפחות בריא מכיוון שטוענים שהוא מגביר הפרעות קשב וריכוז ומעלה את הסיכון לחלות בסוכרת וסרטן, אך לכך אין הוכחות מדעיות עדיין. באופן כללי לקמח לבן יש ערכים תזונתיים חשובים במידה והוא נצרך במינון כמו כל מאכל אחר שאם מפריזים בו הוא לא יהיה בריא.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה