שתדעו ולא תצטרכו: המצבים הדורשים טיפול חירום של רופא שיניים



איך תוכלו לזהות מצבים הדורשים טיפול דחוף של רופא שיניים ומה אפשר לעשות עד שמגיעים אליו? הכל בכתבה הבאה

Credit: shutterstock

הביקור הבא אצל רופא השיניים שלכם לא בהכרח ייקבע מראש. אין זה אומר שתקבלו מהמרפאה שיחה עם דרישה להגיע, אלא שישנם מצבים דחופים, שלרוב יגיעו בהפתעה, שידרשו טיפול של רופא שיניים חירום. כיצד תדעו אם אתם צריכים לסור בדחיפות לרופא שיניים חירום או לפחות ליצור קשר בהקדם עם מרפאת שיניים באשקלון

 כדי לעדכן על מצבכם? הנה כמה דוגמאות:

אם קיבלתם מכה חזקה באזור הפנים וחלל הפה – גם אם כואב לכם וגם אם לא, גם אם יש דימום וגם אם לא. מכה חזקה דורשת בירור מקצועי ועדיף כמה שיותר מהר. צלצלו למרפאת שיניים באשקלון אם זה בשעות הפעילות שלה, או צרו קשר עם רופא שיניים חירום באזור מגוריכם.

אם אתם מרגישים שן רופפת – השיניים הקבועות לא אמורות להתנדנד או להרגיש לכם רופפות, ולכן על רופא שיניים לבדוק בהקדם כל תחושה שכזאת.

אם אתם סובלים מדימום – הכוונה כאן היא לא לדימום מינורי שנוצר, למשל, מפציעה מקיסם, אלא לדימום מסיבי בחלל הפה שאתם יודעים או לא ממה הוא נובע. אם זיהיתם דימום, צרו קשר בדחיפות עם רופא שיניים חירום או עם מרפאת שיניים באשקלון במקרה כזה כדי לקבל הנחיות או להגיע לבדיקה.

אם אתם סובלים מכאב בלתי נסבל – כזה ששום דבר לא משכך ואתם מרגישים שאתם לא יכולים שלא לחשוב עליו, זה הזמן לפנות לרופא שיניים.

אם אתם מזהים נפיחות או אדמומיות חזקה בחניכיים – כזאת שלא נראית כמו משהו שאתם מכירים מלפני, צרו קשר בדחיפות למרפאת שיניים באשקלון.

אם אתם מזהים נפחיות באזור הפה והלסת – בדומה למה שנכתב בסעיף הקודם, גם נפיחות באזורים הללו דורשת בדיקה דחופה של רופא שיניים, לכן צרו קשר בהקדם עם מרפאת חירום.

עד שתגיעו למרפאה, מה תוכלו לעשות?

לעתים ההגעה לרופא השיניים, גם במצב דחוף, עלולה לקחת זמן ולכן כדאי לנהוג בכמה כללי זהירות. ראשית, אם קיבלתם מכה חזקה בשן ואתם מרגישים שהיא רופפת ומתנדנדת – נסו לשמור על אזור השן לח ככל הניתן. הימנעו בכל שלב מלגעת בשורש השן ונסו רק למקם אותה באזור השקע בחזרה. אם קיבלתם מכה חזקה בפה ואתם סובלים מדימום מסיבי, שטפו את הפה במים ואף במי מלח כדי לחטא את האזור הפצוע.

במידה ואתם סובלים מכאבים חזקים ובלתי נסבלים אתם יכולים ליטול משככי כאבים, אך הקפידו לא לעבור את המינון המומלץ. חשוב שלא תיטלו אספירין בעת דימום או כאב שיניים מכיוון שזה עשוי להגביר את הדימום ואת הכאב. אם כתר זמני נפל ממקומו, אתם יכולים לחבר אותו בחזרה באמצעות משחת שיניים, וזלין או שפתון נגד יובש, אך הקפידו לקבוע תור לרופא השיניים כדי להדביק אותו כראוי. במידה ומדובר בכתר קבוע שנפל ממקומו – שמרו אותו וגשו במהירות לרופא שיניים חירום. חשוב שמבנה השן לא ייפגע.

איך תימנעו מחבלות בשיניים ובפה שישלחו אתכם לטיפול חירום?

אם אתם עוסקים בספורט שעלול לגרום חבלות בפנים, עליכם להצטייד במגן שיניים שיבלום זעזוע במקרה של מכה חזקה. בנוסף, הימנעו מתלישה של חוט סורר בבגד או סלוטייפ באמצעות השיניים. אתם לא מתארים לעצמם עד כמה זה עלול להיות מסוכן. כמו כן, הימנעו מלעיסת סוכריות קשות או קרח, ואם יש לכם כתרים – כדאי להימנע גם מפופקורן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה