תאונת אופנוע – פיצויים בגין תאונת דרכים



מה עושים כאשר מתרחשת תאונת אופנוע? האם הנהגים המעורבים בתאונה זכאים לקבלת פיצויים תאונת דרכים?

freepik

תאונת אופנוע יכולה לקרות בגלל סיבות שונות. בין אם המדובר בבור בכביש ובין אם המדובר בנהיגה במהירות מופרזת, תאונת אופנוע אינה אירוע קל. לרוב היא מסתיימת בפציעה כזו או אחרת ולעיתים מדובר בפציעות קשות מאוד שדורשות זמן החלמה ממושך. תאונת אופנוע יכולה להתרחש גם עקב נהיגה בשכרות, עבירה חמורה ומסוכנת עליה נרחיב את הדיון בהמשך.

 

על תאונת אופנוע

תאונת דרכים אינה חוויה קלה בשום מקרה. אולם, תאונת אופנוע היא התאונה המסוכנת ביותר בגלל הפגיעות והפציעות שעלול רוכב אופנוע לספוג בעת התאונה. ללא ההגנה שמספקת מכונית, חשופים רוכבי האופנועים לכל אלמנט חיצוני בכביש וכל פגיעה בהם תהא חמורה בהרבה מפגיעה בנהג מכונית. כל גורם סיכון מגביר את הסכנה ואת הפוטנציאל לקרות תאונת אופנוע.

אילו אמצעי זהירות ניתן לנקוט כנגד תאונת אופנוע?

 

  1. שינוי חשיבתי - נהיגה על אופנוע היא מסוכנת יותר מנהיגה במכונית ועל כן נדרש שינוי חשיבתי אשר תואם את העובדה הזו. על מנת למנוע תאונת אופנוע יש לרכב על אופנוע בזהירות רבה תוך ציות מוחלט לתמרורים ולהגבלת המהירות בכל דרך.
  2. לבוש מתאים - לבוש מתאים יכול לצמצם את עוצמת הפציעות ואף למנוע את חלקן. יש להקפיד על חבישת קסדה, על מעיל, על כפפות וכיו"ב.
  3. בדיקות שגרתיות - נהיגה באופנוע תקין ושמור שעובר בדיקות שגרתיות, מצמצמת משמעותית את הסיכוי להתרחשותה של תאונת אופנוע.
  4. בחירה שקולה - רכיבה על אופנוע אינה מתאימה לכל מזג אוויר ונהיגה בכלי זה כאשר מזג האוויר סוער, מגדילה משמעותית את הסיכוי לקרות תאונת אופנוע.
  5. תשומת לב לפרטים - בשל כך כי האופנוע הוא רכב דו גלגלי, כל בור בכביש או שינוי בדרך, יכול לגרום להתרחשות תאונת אופנוע. על כן, אם רוכב אופנוע נוהג בכביש חדש שלא נהג בו בעבר, יש לשמור על ערנות מוגברת ותשומת לב לפרטים הקטנים בכביש.

מידע מקיף על תאונות אופנוע באתר: https://www.compensation.co.il/

 

נפצעת בתאונה? קבלת פיצויים תאונת דרכים

אדם אשר נפגע בשל תאונת דרכים, זכאי לקבלת פיצוי תאונת דרכים בגין הנזקים שהתאונה גרמה לו. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קבע את העיקרון המוביל בתחום של קבלת פיצויים תאונת דרכים והוא עיקרון העדר האשמה. משמעותו של עיקרון זה הוא כי קבלת הפיצוי אינה כרוכה במרכיב האשמה, קרי, אף אם הנפגע אשם בתאונה, הוא עדיין זכאי לפיצוי.

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים, הוא רשאי לקבל טיפול רפואי והוצאותיו של הטיפול הן על חברת הביטוח. במידה והנפגע לא טופל בזירת התאונה, רצוי לגשת לקבלת טיפול רפואי בחדר מיון. קבלת טיפול רפואי לאחר תאונה חשובה אף אם נדמה שלא נגרם נזק משמעותי. ישנן פגיעות שלא ניתן לראות באופן חיצוני ורק בדיקה רפואית יכולה לחשוף אותן.

בעת קבלת הטיפול, חשוב לספר לגורם הרפואי את כל הפרטים על מנת שהרישום יהיה מדויק וישקף באופן מלא את מצבו של הנפגע. תיעוד רפואי מלא יסייע לנפגע כאשר יפנה אל קבלת פיצויים תאונת דרכים.

גובה הפיצויים שיקבל הנפגע בעבור אובדן כושר השתכרות ייקבע על סמך חוות דעת מומחה אשר תקבע, בין השאר, גם את אחוזי הנכות הצמיתה של הנפגע, באם ישנה כזו. הנפגע יכול לקבל במסגרת פיצויים תאונת דרכים גם פיצוי על נזק נפשי שגרמה התאונה. נזק זה קרוי נזק לא ממוני היות שקיים קושי לכמת נזק שכזה.

פיצויים תאונת דרכים - סיכום הדברים

נהיגה בשכרות עלולה לגרום להתרחשותה של תאונת אופנוע כאשר בעת פציעה, רשאי הנפגע לתבוע פיצויים תאונת דרכים. מאמר זה פירט בהרחבה על כל אחד מן המושגים הללו הקשורים זה בזה קשר הדוק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה