תביעות פיצויים בגין נזקי גוף - מלחמת "חרבות ברזל"



אירועי ה-7 באוקטובר טרפו עבור רובנו את כל הקלפים. מאותו יום גורלי ועד היום, ניטשת מלחמה הגובה מחירים רבים ומציאות החיים של כולנו השתנתה מהיסוד. במהלך אותה שבת שחורה, ובאירועים שהתרחשו בעקבותיה חוו ישראלים רבים פגיעות בגוף ובנפש עקב פעולות איבה. רבים מהם יזדקקו לתהליכי שיקום נרחבים ומתמודדים עם טווח רחב של קשיים. לנפגעים אלו זכויות רבות בכפוף לחוק הישראלי. כדי להבטיח שכולן ימוצו, היכרות עם תהליך תביעת הפיצויים הוא קריטי.

קרדיט תמונה יח"צ

המסע לקבלת הפיצויים אינו תמיד קל ואנו עשויים לגלות שמשרד הביטחון או המוסד לביטוח הלאומי יכולים להערים לא מעט קשיים בדרך למיצוי הזכויות שלנו. משכך, חשוב שבתהליך מורכב כאמור, ילווה אותנו עורך דין מומחה בתחום. במאמר זה, עו"ד איתן שניידר - מומחה בתביעות נזקי גוף מול משרד הביטחון והביטוח הלאומי, יסביר את מה שחשוב לדעת על תביעות פיצויים אלו.

כיצד מתנהלת תביעת הפיצויים?

הליך תביעת פיצויים בגין נזקי גוף עקב פעולות איבה הוא רב-היבטי ולא פעם עשוי להיות מורכב. ראשית, יהיה עלינו לאסוף את כלל המסמכים הרלוונטיים המהווים חומר ראייתי לתביעה. חומרים אלו עשויים לכלול מסמכים רפואיים, דוחות משטרה, תצהירים מעדי ראייה וכל ראיה אחרת התומכת בתביעה. תיעוד זה הוא קריטי, שכן הוא משמש בסיס לתביעה ועוזר לבסס את היקף הפציעות וההשפעה שהייתה להן על חיי הנפגע.

לאחר איסוף מלוא המסמכים, מוגשת תביעה להכרה כנפגע איבה למוסד לביטוח הלאומי, כבר עתה יצויין שהזהו רק השלב הראשון. מומלץ להסתייע בעורך דין שיוכל לסייע לכם להגיש את התביעה בצורה מסודרת, לציין את כל סעיפי הפגימה במדויק ולוודא, כי כל המסמכים הנדרשים מצורפים. הרשות המאשרת במשרד הביטחון תחליט האם להכיר בתובע כנפגע פעולות איבה או לדחות את תביעתו. במידה והתביעה התקבלה, אז ניתן לעבור לשלב הבא ולהגיש תביעה לקביעת דרגת נכות.    המוסד לביטוח הלאומי יכנס וועדות רפואית אשר יקבעו האם נותרה לנפגע נכות, באילו תחומי רפואה ומה שיעורה.

כיצד עורך דין נזקי גוף יוכל לסייע בתהליך?

ההתנהלות מול משרד הביטחון והמוסד לביטוח הלאומי עשויה להיות מאתגרת למדי. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר אנו נאלצים להתמודד עם כלל ההשלכות הפיזיות והרגשיות של הפגיעות שחווינו. במובן הזה, ליווי עורך הדין יכול לעשות את כל ההבדל. הידע המשפטי והמיומנות של עורך הדין שלכם יאפשרו לו לפעול למיצוי מירבי של זכויותיכם ולנהל את ההליך ביעילות עבורכם. עורך הדין יכווין אתכם באיסוף מלוא המסמכים הנדרשים, במידת הצורך יפנה אתכם לחוות דעת מומחים רפואיים שיאפשרו לקדם את ההליך שלכם על הצד הטוב ביותר. חשוב להדגיש שרק עורך הדין יוכל לייצג אתכם גם בוועדות הביטוח הלאומי או בכל דיון משפטי שיידרש על מנת למצות את תביעתכם עד תום.

כיצד נבחר בעורך הדין האידיאלי?

כאשר בוחרים עורך דין מייצג בתביעת פיצויים, בעיקר כשהפגיעה נסובה סביב פעולת איבה, ניסיונו המקצועי הספציפי הינו בעל חשיבות עליונה. יש לוודא, כי לעורך הדין ניסיון בהתנהלות הן מול הביטוח הלאומי והן מול משרד הביטחון וכי הוא בקי בתקדימים העכשוויים ביותר בתחום זה.

עם זאת, חשוב לא פחות לוודא, כי מדובר בעורך דין שיוכל לספק אוזן קשבת, תמיכה וניחן ברגישות הנדרשת על מנת ללוות נפגעים במצבים הרגישים בחייהם. במובנים רבים, תביעת הפיצויים מהווה גם חלק חשוב מאין כמותו בסגירת המעגל ותהליך ההחלמה. לכן, חשוב להבטיח שעורך הדין שילווה אתכם יהווה דמות חיובית גם עבור תהליך זה.

עורך דין איתן שניידר הינו מומחה בתחום נזקי הגוף, מייצג נפגעי איבה ונכי צה"ל בתביעות מול הביטוח הלאומי ומשרד הביטחון, בעל רקורד הצלחות מרשים במיצוי זכויות תובעים מכל קצות הקשת. לפרטים נוספים ולתיאום פגישת ייעוץ ללא עלות, ניתן להשאיר פרטים כאן כעת ואנו נחזור אליכם בהקדם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה