תביעת תאונות עבודה: מה חשוב לדעת?



מאז ומעולם חוות בני אדם תאונות עבודה. זאת יכולה להיות תאונה שקרתה בנפילה ממגדל או כזאת שקרתה בפציעה ממכשיר או ממכונה מסוימת, תאונה כזו יכולה לקרות אפילו בדרך למקום העבודה, כמו בנפילה בשל מדרכה רעועה או בתאונת דרכים וזאת יכולה להיות מחלה שהתפתחה במרחב העבודה. לצערנו יש לא מעט דוגמאות לתרחישים כאלה ואחרים.

קרדיט FREEPIK

אם נפגעתם בתאונת עבודה חשוב שתדעו מה הזכויות שלכם, בעיקר אם קיבלתם טיפול רפואי או טיפול חירום ובמידה ואושפזתם בבית החולים וכעת אתם נמצאים בבית ללא תעסוקה יש ביכולתכם להגיש תביעת תאונות עבודה.

אז מה הזכויות שקיימות בזמן תאונת עבודה?

בתחילה  חשוב לדעת כי קיימות גמלאות וקיימים פיצויים אותם משלם המוסד לביטוח לאומי לאנשים שעברו תאונת עבודה. מדובר בגמלה חד פעמית או בקצבת נכות חד פעמית שעל מנת לקבל אותה יש להגיש תביעה לביטוח לאומי. את התביעה מגישים בצירוף מסמכים שמספרים ומעידים על התאונה שעברתם, כמו גם בצירוף מסמכים רפואיים בהם מפורטים תיאור הפגיעה, אופן הטיפול, פצעים וחבלות, טופס שחרור וטיפוס אשפוז ושאר מסמכים. לעיתים הביטוח הלאומי ידרוש עדות בכתב של מי שהיה במקום העבודה בזמן שנפצעתם. תהליך זה אינו מסובך ואפשר לבצע אותו אונליין באמצעות כניסה לאתר של ביטוח לאומי.

דמי נכות קבועים

גם דמי נכות קבועים הם חלק מזכויות של מי שנפגע במהלך העבודה. המוסד לביטוח לאומי בוחן כל מקרה לגופו ולעיתים מבקש שתעמדו מול ועדת קבלה על מנת לקבוע את אחוזי הנכות. בכל מקרה הגשת תביעה לקבלת דמי נכות מבצעים בנפרד ללא קשר לגמלה שגם אותה אפשר להגיש אונליין.

דמי מחלה

במידה ועברתם תאונת עבודה תהיו זכאים לדמי מחלה שלא ירדו מתלוש המשכורת שלכם ולא יפגעו בסך דמי המחלה המגיעים לכם. דמי המחלה משלם גם כן אם הביטוח הלאומי ויש להגיש את הטפסים הנחוצים לקבלתם.

נפצעתם או חליתם בעבודה? אל תוותרו! מצו את הזכויות שלכם

בכל מקרה - בין אם קיבלתם באופן אוטומטי ימי מחלה, דמי מחלה גמלה או קצבה, ייתכן שיש זכויות שטרם מציתים. גם במקרה ולא קיבלתם את הזכויות - מומלץ לפנות לזכות ויוזמה שם עורך דין מומחה בתביעות עבודה ותאונות עבודה ואל איש מקצוע מומחה בדיני נזיקין  יעזור לכם למצות את הזכויות שלכם. כך תמשיכו להתפרנס בכבוד תוכלו להחלים מהר ולקבל את כל מה שמגיע לכם לאחר פגיעה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה