תהליך מכירת רכב לפירוק



אחת האפשרויות אשר עומדות בפני אדם אשר הרכב שלו לא תקין, היא למכור את הרכב שלו לפירוק. במקרים כאלה, הקונה של הרכב יהיה סוחר פרטי או בעל של מגרש רכבים, שקונה את הרכב שלכם בשביל לפרק אותו לחלקים, ולמכור את כל הרכיבים שהם באמת תקינים. במקרים אחרים, אפשר להרוויח 2 מטרות בזמן הקנייה של הרכב הלא תקין, כשהמטרה הראשונה היא כמובן לשפר את כל הרכיבים שהם באמת תקינים ולמכור אותם לכל מיני קונים או חברות, והמטרה השנייה היא כמובן להשתמש בכל החלקים של הברזל אשר יש ברכב בשביל מכירה לכל חברות המחזור והתעשייה של הברזל. אם אתם מחליטים למכור את הרכב שלכם לפירוק, יש נוהל אשר מחייב אותכם לפעול לפיו.

קרדיט תמונה FREEPIK

למה צריך נוהל מסודר?

 

בעוד שאין איזה שהוא מחירון שמסדיר את המחירים אשר יוצעו לכם תמורת הרכב שלכם לידי כל החברות השונות, התהליך של מכירת רכב לפירוק אכן מוסדר בנוהל מסודר ויש לזה חשיבות מאוד רבה. תתארו לעצמכם שהרכב שלכם לא תקין ומסיבה כזאת או אחרת אתם החלטתם למכור אותו בשביל פירוק אל סוחרים פרטיים. מבחינת הסוחר המטרה של רכישת הרכב היא כמו שנאמר, לפרק אותו לחלקים קטנים בשביל למכור אותם, אבל כל עוד המדינה לא מיודעת לכך, אתם נחשבים עדיין בתור בעלי הרכב. מה המשמעות של כך אתם שואלים? זאת אומרת שאתם תמשיכו לקבל דרישות של תשלום בשביל החידוש של הרישוי ואתם גם יכולים להיות חשופים אל תביעה אם וייעשה שימוש שהוא לא חוקי ברכב אשר מכרתם או בחלקים שלו. צריך לזכור תמיד שהרעיון אשר עומד מאחורי המכירה של הרכב לפירוק הוא שהרכב לא אמור לנסוע על הכביש, ובגלל זה הוא צריך לעבור את התהליך של ההורדה מהכביש באופן מסודר.

מה הוא התהליך המדובר?

אם אתם החלטתם למכור את הרכב שלכם לפירוק, קודם כל צריך לגשת אל משרד הרישוי עם אסמכתא מתאימה אשר מזהה אתכם בתור בעלי הרכב. לאחר התהליך של הזיהוי, צריך למלא טופס בקשה לביטול הרישום של הרכב. היום ניתן למלא את הטופס גם בצורה מקוונת וככה אפשר לחסוך זמן רב. תשימו לב כי בטופס יש ריבוע מיוחד אשר מתייחס אל המצב של ההגשה של הבקשה במקרים של מכירות לפירוק, ואל תשכחו לסמן את הריבוע הזה .התהליך מסתיים כאן, וכמובן שאתם צריכים לבטל את הבעלות שלכם כל הרכב ולחתום על הסכם מסודר מול הגורם אשר קונה אותו, אבל יש עוד שלב שמאוד כדאי לכם לבדוק, וזאת האפשרות לקבל את ההחזר הכספי על האגרה של רישוי הרכב.

אין אפשרות להגיע עם הרכב אליכם, מה לעשות?


בין אם הרכב שלכם נמצא כרגע במצב שלא מאפשר התנעה בגלל תקלה מכנית וגם אם אתם פשוט לא חידשתם את הרישיון, אנחנו כבר נדאג להגיע ולגרור את הרכב על חשבוננו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה