תואר שני – כל האפשרויות, ההבדלים והדגשים החשובים



ההחלטה על הרשמה ללימודי תואר שני, דורשת קבלת החלטות נלוות נוספות ובין היתר:
בחירת מסלול הלימודים המתאים – כאשר, יש לקחת בחשבון לא מעט שיקולים בעת בחירת המסלול ולא רק את התחום בו הוא עוסק.
אם גם אתם מבקשים לעשות את הצעד הזה ולהתחיל להתקדם עניינים לעבר רישום לתואר שני, להלן כל אותם דברים שחשוב שתדעו על האפשרויות שלכם ועל הדרך בה תוכלו לבחור ביניהן בצורה אשר תהיה מדויקת ונכונה בעבורכם

קרדיט תמונה:pexels.com

לפני שיוצאים לדרך דברים שחשוב לדעת ו/או לבדוק:


רגע לפני שאתם בוחרים להירשם ללימודי תואר שני, ישנם מספר עובדות ונתונים שחשוב שתדעו על הלימודים – כאשר ידע מקדים יאפשר לכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר:

  • קיימת אפשרות לקבל מלגות גם עבור לימודים לתואר שני – חשוב להכיר תחילה את כל האפשרויות המוצעות וכמובן, גם לבצע את הבחירה הנכונה. כך שאם מה שגורם לכם להתלבט הוא שכר הלימוד, חשוב שתבדקו את המלגות הרלוונטיות בעבורכם, לפני שאתם מקבלים החלטות.
  • כדאי לבדוק מהם תנאי הקבלה למסלול הלימודים הרלוונטי ולבדוק שאתם אכן עומדים באותם התנאים – תנאי הקבלה יכולים להשתנות בין מוסדות הלימוד השונים אשר מציעים מסלולים ללימודי תואר שני.
  • לימודי תואר שני יכולים להיות גמישים ומותאמים לאנשי משפחה או לאנשים עם עבודה קבועה – ניתן למצוא מסלולים המאפשרים לימודי ערב. כך שאם אתם מתלבטים אם יהיה לכם את הזמן ואת האפשרות להשקיע בלימודים, כדאי שתמקדו את החיפושים אך ורק במסלולים אשר מאפשרים את הגמישות הרצויה.
  • ניתן ללמוד תואר שני במגוון רחב של תחומים ובין היתר: תואר שני בפסיכולוגיה , תואר שני בעבודה סוציאלית, תואר שני במנהל עסקים והאפשרויות עוד רבות. ההמלצה היא להכיר כמה שיותר מאותן אפשרויות על מנת לקבל בסופו של תהליך את ההחלטה המתאימה והנכונה ביותר. 
  •  

מחויבות לתהליך הלימודים ולעמידה באתגרים השונים


תואר שני טומן בחובו דרך מאתגרת, אשר אמורה להתפרש על פני תקופת זמן של כשנתיים – ובמהלכה הסטודנטים נדרשים לעמוד בלא מעט מחויבויות ובראש ובראשונה, עבודת המחקר אשר אמורה להיות מורכבת ולדרש השקעה – כחלק מכך, חשוב כמובן שיהיה להם את כל הידע והכלים הנדרשים.
ככלל, חשוב להבין מה מסלול התואר השני דורש ממכם, על מנת שתוכלו להתכונן אליו בצורה הטובה ביותר – וברגע שתהיו מוכנים הסיכויים שלכם לצלוח את כל המשימות, המחויבויות והעבודות יעלו במידה משמעותית.

 

המסלולים השונים ללימודי תואר שני


חשוב שתכירו את כל המסלולים האופציונאליים ללימודי תואר שני ואת ההבדלים ביניהם, מה שיאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות ונבונות. בין המסלולים המוצעים:

  • מסלול מחקרי – מסלול במסגרתו הסטודנטים יתבקשו לבחור נושא למחקר. בנוסף, עליהם למצוא מנחה אשר ילווה אותם בתהליך. במסלול זה הלימודים אמורים להתפרש על פני תקופה של שנתיים, כאשר בשנה השנייה יש לערוך את המחקר בפועל. בסיום שנת הלימודים יש להגיש גם תזה – אשר אמורה למעשה לסכם את הפרויקט ולכלול בתוכה מסקנות והמלצות.
  • מסלול עיוני – מסלול במסגרתו נחמדים נושאים וקורסים שונים. הדרישות של מסלול זה כוללות בין היתר: הגשה של רפרנטים, הגשת עבודות סמינר, מעבר של בחינות אשר אמורות להעיד על בקיאות בחומר ועוד.. 
  • מסלול לדוקטורט – סטודנטים אשר סיימו את לימודי התואר הראשון בהצטיינות, יוכלו לבחור את האופציה של מסלול ישיר לדוקטורט.

מכיוון שלסוג המסלול הנבחר יש השפעה רבה על מהלך לימודי התואר השני, קיימת חשיבות גבוהה להכיר כל אחד מהסוגים ולהבין, לאיזה סוג המסלול הנבחר משתייך.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה