תוכן ממומן ע"י ישראכרט: עונת מעבר: 5 טיפים למעבר דירה קל וחסכוני



כמו כל אירוע משמעותי בחיים, גם מעבר דירה דורש הכנת תקציב מדוקדק – כדי לא לעמוד בפני הפתעות לא נעימות שישבשו לנו את ההתחלה החדשה

חיי היום-יום שלנו עשירים במשימות ומטלות – קניות, סידורים, שיחות טלפון, תיאומים, תשלום חשבונות, הזמנת בעלי מקצוע ועוד. אך כשאנחנו עושים את הצעד ומחליטים לעבור דירה – כמות המטלות גדלה באופן משמעותי, גם אם לתקופה זמנית בלבד. בין אם אנחנו מנוסים במעבר דירות ובין אם זו הפעם הראשונה – מדובר בפרויקט גדול ומשמעותי מאוד, וכמו תמיד בפרויקטים, תכנון מעמיק מראש, מגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה – מבחינה פיננסית ולוגיסטית גם יחד. בכתבה זו, נפרוש כמה פרמטרים שחשוב לבדוק לפני מעבר הדירה.

קרדיט תמונה Shutterstock

לצפות את ההוצאות הבלתי צפויות

גם אם נדמה לנו שתכננו את מעבר הדירה באופן מדוקדק ומעמיק – תמיד אפשר להיתקל בהפתעות. ייתכן, למשל, שאחד החלקים בדירה החדשה דורש שיפוץ – דבר שמתגלה רק כשעוברים לגור בה; או שרהיטים שהבאתם מהדירה הקודמת, כבר אינם מתאימים בדירה החדשה. התוצאה – עולה הצורך בהוצאה כספית שיכולה להיות ניכרת, על שיפוץ או רכישה של רהיטים חדשים. לכן, כשמתכננים את התקציב של מעבר הדירה, חשוב להשאיר מקום גם להוצאות בלתי צפויות. בהנחה שהתקציב גם כך אינו פעוט – בשל עלויות כמו הובלה ואריזה, וכן העלויות הנובעות מעצם החלפת מקום המגורים, ניתן לשקול הלוואה. הלוואה ללקוחות כל הבנקים* שניתן לבקש גם באופן דיגיטלישם אנו יכולים לבחון את תנאי השירות, הריביות וההחזרים, וכמו כן לבחור את הגוף המלווה שיספק לנו את ההלוואה שתתאים לנו ביותר ושתוכל להיות פתרון לצורך כלכלי זה.

 

כמה עולה לגור שם?

לכל בחירה על מקום מגורים, יש השפעה על כל היבטי החיים – כולל ההיבט הפיננסי. הרכיב המשמעותי ביותר הוא כמובן שכר הדירה החודשי בדירה שכורה, או החזר המשכנתא החודשי, אך לכך נוספים עוד מרכיבים. כך למשל, באזורים בהם יש סופרים ומכולות רבות, התחרות גבוהה יותר ולכן המחירים יורדים; זאת, לעומת אזורים עם מעט אפשרויות, תחרות נמוכה ומחירים גבוהים יותר. סוגייה נוספת שיש להביא בחשבון היא עלות ועד הבית – הכוללת את אחזקת הבניין. ככל שהבניין חדש ו"מורכב" יותר, למשל, יש בו קומות רבות, כמה מעליות ומערכות חשמליות, כמו גם לובי מפואר, העלות החודשית תהיה גבוהה יותר, ותצטבר לסכומים גבוהים מדי שנה. כדאי גם לחשוב על השירותים שאתם נוהגים לצרוך – כמו למשל חברות במועדון כושר או בבריכת שחייה, חוגים למבוגרים וילדים וכן הלאה. גם כאן, העלות עשויה להשתנות באופן מהותי ממקום למקום.

 

שימו לב לנסיעות

פרמטר מרכזי שמשפיע גם על המחיר של חיי השגרה, וגם על איכות החיים שלנו – הוא התחבורה ממקום המגורים החדש. אם הוא מרוחק יותר מהעבודה, כנראה נצטרך לבלות זמן רב יותר על הכביש, לשלם יותר על דלק וגם בלאי הרכב יהיה גבוה יותר. זאת, בעוד שקרבה גדולה יותר למקום העבודה, מאפשרת חיסכון בפרמטרים אלה – ואולי אף ניתן להגיע לעבודה בדרכים אקולוגיות, חסכניות ובריאות, כגון אופניים או הליכה ברגל.

 חמישה טיפים למעבר דירה קל וחסכוני

  • מעבר על תכולת הבית: ככל הנראה, האריזה היא המשימה הסיזיפית והמייאשת ביותר בכל מעבר דירה. לכן, חשוב להתחיל בה זמן רב מראש ככל האפשר. שימו לב כי אריזת הדירה היא גם הזדמנות למעבר מדוקדק על תכולת הבית – זה הזמן להחליט מה ממשיך איתנו הלאה, ואילו פריטים כבר אינם דרושים לנו. כך גם האריזה תהיה קלה יותר, ופחות ארגזים יעברו איתנו לבית החדש.
  • אריזה נכונה: בהנחה שאתם מתחילים באריזה זמן רב מראש – הפריטים הראשונים שיש לארוז הם אלה שאנחנו לא משתמשים בהם באופן יומיומי. למשל, בגדים שאינם של העונה הנוכחית, ספרים, כלי בית שמשתמשים בהם רק לעתים רחוקות וכן הלאה. ככל שמתקרב מועד המעבר, ניתן לארוז גם כלים בשימוש נרחב יותר. ליום המעבר עצמו, כדאי להכין לכם מזוודה ובה הפריטים שתזדקקו להם באותו יום ובימים הקרובים – בגדים, מצעים, כלי אוכל בסיסיים וכן הלאה – כדי שתוכלו להסתדר גם בלי לפתוח מיד את כל הארגזים.
  • תיוג מתאים לארגזים: כולם כבר יודעים שעל קרטוני האריזה יש לציין לאיזה חדר בבית החדש הם מיועדים – אבל כדי לייעל את הפריקה בבית החדש, כדאי להוסיף מידע נוסף, כמו: העונה של הבגדים שבפנים, מידת הדחיפות בפריקת הארגז, שם הילד שחפציו נמצאים בקרטון ועוד.
  • מדידות בדירה החדשה: כדי לוודא שכל הרהיטים שלכם ייכנסו בבטחה בבית החדש, ולא לעמוד בפני הפתעות לא נעימות – מדדו ביסודיות את החדרים בדירה, וכדאי אף להכין שרטוטים בהם מופיעות המידות, כדי שתוכלו להחליט מראש היכן יעמוד כל רהיט.
  • הוזלה בעלויות ההובלה: כאשר בוחרים מובילים , מומלץ לא להסתפק בהצעת מחיר טלפונית – אלא לבקש מהם להגיע לדירה הנוכחית כדי לראות במו עיניהם את היקף הרהיטים והציוד שעליהם להעביר. כך תקבלו הצעת מחיר מדויקת יותר ותדעו כמה תצטרכו לשלם ביום המעבר עצמו – במקום לעמוד מול דרישה לתוספת תשלום בטענה ש"זה יותר רהיטים ממה שסיכמנו".

 בשורה התחתונה, מעבר דירה הוא לרוב אירוע משמח, שמאפשר לנו שדרוג ברמת החיים – מבחינת קרבה לעבודה, מעבר לדירה גדולה ויפה יותר, סביבה נעימה יותר וכן הלאה. תכנון מקדים של המעבר, יאפשר לנו לצמצם למינימום את בזבוז הזמן על המטלות הקשורות בו, ולהתחיל בהקדם את חיי השגרה במקום החדש.

 

 

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה