תוכנית חיסכון בנקאית או פוליסת חיסכון



בשנים קודמות הבנקים בישראל הציעו ריביות אטרקטיביות אשר לא היו להן תחרות לכל חוסך אשר יסכים להשקיע את כספו בתוכנית חיסכון בנקאית סגורה לתקופת זמן או אפילו נמצאת בעובר ושב.
ריביות חיוביות גבוהות ממקור בנקאי בהחלט היו ללא ספק אפיק ההשקעה הנכון והטוב ביותר, אך במהלך השנים לצערנו הריביות ירדו והכדאיות של תוכניות החיסכון הבנקאיות ירדה גם כן.
אל הצורך הזה של המשקיעים הציגו חברות הביטוח אלטרנטיבה מצוינת הנקראת "פוליסת חיסכון" , זוהי למעשה תוכנית חיסכון נזילה אשר מנוהלת על פי מסלולי השקעה שונים וברמות סיכון משתנות בהתאם ללקוח.

pixabay

מדוע להימנע מתוכניות חיסכון בנקאיות ?

ראשית תשואה, תוכניות החיסכון הבנקאיות מוגבלות בניהול ההשקעות שלהם ולכן כפופים לרכישת אג"ח על מנת לייצר את הריבית המזערית המוצעת , יחד עם זאת נדרש המשקיע לנעול את כספו לתקופה די ארוכה וכך גם מאבד את נזילות הכסף שלו ושוב, לטובת תשואה מזערית.
שמירה על נזילות הכסף הינה הכרחית במציאות של היום, לכן גם כאן תוכניות החיסכון הבנקאיות בולטות בחיסרון שלהם שכן אלו ידרשו מאיתנו לשלם קנס פירעון מוקדם על כך שנרצה למשוך את כספנו לפני תאריך סיום התוכנית.
מאידך,
פוליסת חיסכון המוצעת על ידי חברות הביטוח השונות , מעניקה נזילות מלאה לכסף , זהו יתרון בולט בשיקול לבחור בין תוכנית חיסכון בנקאית לפוליסת חיסכון .

פוליסת חיסכון היא הבחירה הנכונה יותר

אל תמהרו לבחור שוב באופציה המוכרת של תוכנית חיסכון בנקאית רק מפני שהבנקאי שלכם הציע לכם, הקדישו את הזמן לבחון את היתרונות הבולטים והייחודיים של פוליסות החיסכון השונות המוצעות היום על ידי חברות הביטוח השונות.
פוליסת חיסכון מאפשרת לכם לבחור מגוון מנהלי השקעות שונים, כגון גלעד אלטשולר , דב ילין , רועי יקיר (מנהל ההשקעות של
אקסלנס מקבוצת הפניקס ) ועוד.. בנוסף תוכלו להתאים את רמת הסיכון לצרכים שלכם ולאופי שלכם כמשקיעים.
בעזרת סכום השקעה מינימלי תוכלו לקחת חלק בניהול השקעות מקצועי עם מנהלי השקעות מהבולטים ביותר במשק הישראלי ולכן ניתן לומר שפוליסת החיסכון מעניקה גמישות מלאה ברמות סיכון , רמות ביטחון באופי ניהול ההשקעות ונזילות גבוהה.

היתרונות בפוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון מעניקה למשקיעים יתרונות רבים: ראשית נזילות , כל משקיע רשאי למשוך את כספו בכל יום ובכל שעה , יוכל למשוך את כספו באופן מלא או חלקי לבחירתו. שנית, גובה דמי הניהול בפוליסת חיסכון נמוכים משמעותית לעומת אפיקי השקעה דומים כגון תיק השקעות מנוהל , פוליסת החיסכון אינה גובה עלויות קנייה ומכירה , דמי משמרת ועוד שאר עמלות.
הפקדות לפוליסת חיסכון יכולות להיעשות באופן חד פעמי או כסכום חודשי , גמישות זו הופכת את פוליסת החיסכון לאפיק השקעה מצוין לכל מצב, בין אם תרצו לחסוך לילדיכם לעתיד , או לסגור סכום כסף שקיבלתם מהחתונה, מענק מהצבא ועוד.
יתרון נוסף הוא נכסים בלתי סחירים , זהו אפיק השקעה מתוך מכלול ההשקעות בפוליסת החיסכון, נכסים בלתי סחירים כולל השקעות נדל"ן , הלוואת לתשתיות המדינה ועוד, אפיק השקעה זה נחשב ליציב וחיובי לאורך זמן ומשמש כעוגן תשואה לתקופות לא יציבות בשוק ההון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה