תחום האדריכלים – סקירה



הבניינים מקיפים אותנו בכל מקום שאליו נפנה. בנייני דירות מרובעים, בניינים עגולי מרפסות, בנייני משרדים גבוהים. כל בניין אינו דומה לחברו, יש לו עיצוב מיוחד משלו שתוכנן בקפידה על ידי איש מקצוע שנקרא אדריכל. האדריכלים הם האנשים האמונים על תכנון ועיצוב הבניינים, ותחומם נע על הספקטרום הדק שבין אמנות להנדסת בניין. האדריכלים עוסקים בתחומים רבים הקשורים לתכנון בניין. יש המעדיפים לתכנן בנייני משרדים, ואחרים הולכים דווקא יותר לכיוון של תכנון בתים פרטיים ובנייני מגורים

shutterstock

האדריכלות במרכז

בערים מרכזיות כמו תל אביב או רמת גן ניתן למצוא עבודות שונות שביצעו אדריכלים במרכז. בערים אלה הבנייה היא צפופה, שכן רבים מבין האזרחים מעדיפים לתקוע יתד באזורים מרכזיים שבהם יש עבודה אטרקטיבית ובילויים עד אור הבוקר. מסיבה זו, אם מזמינים את שירותם של אדריכלים מקצועיים אשר יכולים לתכנן עבורם את בית החלומות שלהם, הבית המעוצב הפרטי שלהם שבו ירגישו בטוחים ומוגנים.

להכיר את תחומי האדריכלות

כאמור, האדריכלים עוסקים בתחומים שונים שעניינם בתכנון בניינים. לצד תכנון פרטני של בניינים, ניתן למצוא אדריכלים בתחומים כמו תכנון עירוני, עיצוב פנים ואדריכלות נוף. במסגרת התכנון העירוני מתכננים האדריכלים ערים שלמות, בהתאם ליתר העירייה. אחד התחומים הבולטים יותר שבתחומי האדריכל הוא עיצוב פנים. האדריכל נפגש עם לקוחותיו, שומע את רעיונותיהם והופך אותם לברי ביצוע. בתחום האדריכלות נוף מתכננים יותר שטחים פתוחים דוגמת טיילות או פארקים.

איך מתכננים בית?

כדי לבנות בית, חשוב להתחיל מהבסיס. ואכן, האדריכל עובד לפי שלבים ברורים מאוד. אלה כמה מבין השלבים העיקריים שכדאי לתת עליהם את הדעת:

פגישה עם הלקוח

לפני הכול, האדריכל מוכרח להיפגש עם הלקוח כדי לבצע תיאום ציפיות. פעמים רבות נתקל האדריכל בלקוחות שלא בדיוק יודעים איזה עיצוב הם מחפשים לבית, או שהדרישות שלהם אינן ברות ביצוע. האדריכל מבצע את האיזון בין הרצוי למצוי. הוא מקשיב היטב לדרישות לקוחותיו מצד אחד, ומצד שני מתכנן את הבית או הדירה בהתאם למגבלות הקיימות, אך מבלי לוותר על דרישות הלקוח. האדריכל עושה כל שביכולתו כדי להגשים את חלומו של הלקוח שלו.

עוברים לשרטוטים

לאחר הפגישה עם הלקוח האדריכל פונה לתכנון הראשוני. הוא מבצע הדמיות ושרטוטים בהתאם למה שסוכם עם הלקוח ובהתאם להנחיות של הרשויות בעירייה. בסיום השלב הזה נפגש האדריכל עם הלקוח שוב כדי לבצע תיקונים אחרונים ולאשר את התכנון הסופי.

היתר בנייה

כאשר התכנון מוכן, האדריכל מגיש בקשה לרשות המקומית לצורך היתר בנייה, בצירוף אישורו של המהנדס שהיה אחראי על תכנון הבית הפרטי או בית המגורים והעיר את הערותיו לגבי נושאים כמו נקודות תאורה, איטום, אינסטלציה ותשתיות. בהנחה שהכול עובר חלק, האדריכל מקבל אור ירוק מהרשויות כדי להמשיך לעבוד.

מכין תכנית מפורטת עוד יותר

אם עד עכשיו תכנית הבנייה הייתה יותר בקווים כלליים, הרי שמעתה מתחיל האדריכל לתכנן את הבית או הדירה לפרטי פרטים. תכניתו כוללת עכשיו תשתיות, נקודות חשמל, מיקום החלונות והדלתות, חיפויים, ריצוף ועוד.

מתחילים בבנייה

לאחר שיש תכנית בנייה מפורטת היטב, מגיע שלב הבנייה. קבלן הבניין נכנס לעובי הקורה ומגיע עם העובדים שלו כדי להוציא את התכנון מהכוח אל הפועל. כמובן, האדריכל מבקר באתר הבנייה כדי לפקח על העניינים ולוודא שהכול מתנהל כשורה.

התוצר מוכן

זהו, לאחר שאחרון עובדי הבנייה יוצא מהבית או מהדירה, אפשר ליהנות מהתוצר הסופי. כמובן, ישנם דברים קטנים אחרונים שכדאי לשפר כמו צבע לקירות או רכישת רהיטים חדשים. אבל באופן כללי, המבנה מוכן למגורים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה