תיק לתפילין – איך הוא יכול לשרת אותנו



גברים יהודיים מחזיקים ברשותם תפילין, בו הם משתמשים בכל פעם כשהם רוצים להתפלל, בין אם זה בביתם ובין אם זה במקומות אליהם הם נוסעים בחופשות או במקרים אחרים. על מנת לשמור על התפילין בצורה נוחה ובטוחה, מוטב לרכוש תיק מיוחד עבורו. כל נער או גבר יהודי המחזיק ברשותו תפילין לתפילה, יודע שמדובר בפריט בעל ערך רב, לא בהכרח בהיבט הכספי כמו בהיבט הרגשי והסמלי. בוודאי כשמדובר על תפילין שעובר מדור לדור, וביום מן הימים הוא ירצה להעביר אותו הלאה לבנו או נכדו.

קרדיט לתמונה : באדיבות לה בורסה

 

לשם כך, עליו לשמור עליו היטב. הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות תיק לתפילין. תיק ייחודי בו הוא יכול לאחסן את התפילין, טלית וכל מה שנדרש לתפילה. עם תיק זה הוא יוכל ללכת לבית כנסת ולכל מקום אחר בו ירצה להתפלל. בתיק זה הוא ישתמש כאשר ייסע לחו"ל וייקח איתו את ערכת התפילין שלו.

כיצד בנוי תיק לתפילין?

תיק לתפילין מגיע בגדלים שונים, אשר בכל אחד מהם ישנם מספר תאים המאפשרים לאחסן את סט תפילין וטלית בצורה נוחה ובטוחה, כך שלא יקרה להם שום דבר, בין אם זה בעת שהם מאוחסנים בארון, במזוודה או בכל מקום אחר.

התיק מכיל מספר תאים המאפשרים לאחסן פריטים שונים הקשורים לסט ולתפילה בכלל. ניתן גם לאחסן בתיק קמעות, תהילים או דברים אחרים רלוונטיים, על פי הצורך של המשתמש. התאים נסגרים באמצעות ריצרץ' או באמצעים אחרים, המאפשרים סגירה הרמטית.

ניתן למצוא תיקי תפילין מעוצבים בצורות שונות, לדוגמא, תיק מזוודה גדול או קטן, תיק המזכיר בצורתו ארנק יוקרתי , תיק עם רצועות אחיזה ארוכות וקצרות, ועוד. כל תיק מעוצב בצורה שונה, בין אם זה מבחינת המבנה החיצוני שלו ובין אם זה מבחינת המבנה הפנימי.

תיק לטלית ותפילין יכול לשמש מתנה נהדרת עבור נער המגיע לגיל מצוות או עבור חתן ביום חתונתו. כמו כן, אפשר לרכוש תיק תפילין בתור מתנה באירועים משמחים אחרים. כל גבר יהודי שנוהג להתפלל באופן קבוע או מזדמן, ישמח מאוד לקבל תיק במתנה, בשביל לשמור על הסט ולהשתמש בו בנסיעות או במקרים אחרים.

איך רוכשים תיק לתפילין בצורה נכונה?

ראשית, חשוב לבדוק את הגודל של התיק והמבנה שלו. תיק תפילין אינו שונה מתיקים אחרים. מאחר והוא אמור לאחסן פריטים שונים, אזי שיהיה נכון שהתיק יהיה בנוי בצורה כזו שיהיה ניתן להפיק ממנו תועלת אופטימאלית. כלומר, יהיה נוח להכניס אליו את הסט בצורה נוחה, בטוחה, מבלי שהוא ייהרס.

שנית, יש לבדוק מאילו חומרים התיק עשוי בשביל לוודא שהוא אכן עמיד לאורך זמן ובפרט בתנאי מזג אוויר שונים. למשל, אם מתכוונים לקחת את התיק לבית כנסת או למקומות אחרים בחוץ, הרי שהתיק אמור להיות עמיד וחזק מפני תנאי מזג אוויר קיצוניים, בפרט כשנוסעים לחו"ל.

כמו כן, התיק אמור להיות עמיד וחזק מפני נזקים וחבלות שונים. אין טעם להשקיע הרבה כסף ברכישת תיק, שעלול להיקרע בקלות.

שלישית, כשרוכשים תיק לתפילין, צריך גם להתייחס לעיצוב ולסגנון שלו. אומנם תיק מסוג זה, העיצוב שלו יהיה בסיסי, נטול דוגמאות ועיצובים מיוחדים, אך יחד עם זאת הוא עדיין צריך להיות מעוצב בצורה יפה ומרשימה, בוודאי אם מתכוונים לתת לו אותה במתנה או אם מתכוונים להגיע איתו לבית כנסת. אפשר למצוא דוגמאות של תיקים עם שילוב של צבעים מסוימים או במבנה נקי, חלק ומרשים.

לסיום, תיק לתפילין יכול להוות מתנה נהדרת לנער המגיע לגיל מצוות או לכל גבר יהודי הנוהג להתפלל ולהניח תפילין באופן קבוע או מעת לעת. זו מתנה שכל יהודי ישמח לקבל!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה