תישנו על זה - כך תהפכו את השנ"צ שלכם ליעיל במיוחד



"לא להתקשר בין 14:00-16:00!"
היה המשפט שליווה את כל ילדי שנות ה-80/90 והיה מאין "חוק לא כתוב" שהתריע כי מדובר בשנת הצהריים של ההורים ואסור להפריע/להרעיש או חס וחלילה לצלצל.

קרדיט תמונה: FREEPIK

תתארו לכם שהיום אתם עוצרים את היום שלכם בשעה 14:00 בצהריים, נשכבים על המזרן למשך שעתיים שלמות וקמים מחודשים וטעונים לחלקו השני של היום! במילה אחת - תענוג.

אין ספק ששנ"צ טוב יכול לעשות את כל ההבדל בתפקוד היומיומי שלנו, הבעיה היא שבמהלך השנים אנחנו מוצאים את עצמנו עובדים יותר ויותר שעות - והשנ"צ? נדחק במקרה הטוב לסופי השבוע.

אז חשוב לדעת - שאפילו שנ"צ אחד בשבוע יכול להיות מועיל במיוחד! שנת הצהריים תורמת לנו:
*לתפקוד המוח
*להורדת מתחים
*תורמת לבריאות הלב וכלי הדם
*לשיפור מצב הרוח
*ועוד!

אז איך תוכלו לייעל את השנ"צ שלכם? בשביל זה אנחנו פה! קבלו מספר טיפים חשובים שיכולים להועיל לאפקטיביות השנ"צ שלכם:

  1. שנ"צ במיטה - רבים מאיתנו נוהגים להירדם על הספה במקום להיכנס ישירות למיטה, מזרנים שמיועדים למיטה שלנו עשויים מחומרים תומכים שהונדסו במיוחד לצורת גופנו, ולכן שינה עליהם תהיה מומלצת במיוחד לבריאות הגוף שלנו ולשינה עמוקה ואפקטיבית.
    אם תירדמו על הספה, יתכן שתתעוררו מכאבי גב/צוואר מכיוון שיקח לכם זמן להירדם בגלל אי נוחות כזו או אחרת - השנ"צ שלכם מדוד בזמן ולכן כניסה למיטה תאפשר לכם לנצל אותו כראוי!
    תתפלאו לגלות עד כמה מזרן נכון ומדויק עבורכם יכול לעשות פלאים לאיכות השינה שלכם, כיום קיימים בשוק המזרנים עשרות אופציות - החל ממזרנים אורטופדיים ועד למזרנים העשויים משכבות שונות בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות.

  2. פאוור נאפ או שינה רציפה וארוכה - מחקרים מצאו כי שינת "פאוור נאפ" (שינה קצרה בת 10-20 דק') תהיה יעילה מאוד בתנאי שהיא תהיה רציפה ובחדר חשוך.
    שינה כזו תיתן לגוף שלנו "בוסט" של אנרגיה ותגרום לנו להיות מפוקסים יותר - ואף תשפר את היכולת הקוגניטיבית שלנו.
    אך תתפלאו לגלות ששינה של חצי שעה או 60 דק' כנראה תגרום לכם לקום מטושטשים ועייפים מכיוון שהיא עלולה לבלבל את המערכת ההורמונלית שלכם ואף להוציא את מערכת החיסון מאיזון במקרים קיצוניים.
    אך אם 10-20 דק' לא מספיקות לכם מומלץ לשקוע לשינה של 90 דק' - בשינה מסוג זה אנחנו עוברים את כל מחזורי השינה וההתעוררות ממנה תהיה קלילה ופשוטה.קרדיט תמונה: FREEPIK

  3. החשיכו את החדר ובודדו עצמכם מרעשים - רובנו נוטים להירדם עם טלוויזיה דלוקה, כאשר התאורה של החדר דלוקה... באווירה כזו שמרמזת ש"נרדמנו לגמרי במקרה".
    אז עדיף להשקיע 2-3 דק' בלכבות את הטלוויזיה, להיכנס למיטה ולכבות את האור - מחקרים מראים שתאורה ורעש מפריעים לנו להירדם ומעבר לכך הם משפיעים לרעה על איכות השינה שלנו.
    מומלץ גם לשים את הטלפון על שקט ובמרחק מסוים מהמיטה (תמיד תוכלו לשים לעצמכם שעון מעורר כדי להבטיח שתקומו בזמן).

אז עכשיו כשאתם מצוידים בשלושת הטיפים שישדרגו את השנ"צ העתידי שלכם, נאחל לכם שינה מתוקה ומרעננת - ושכן ירבו השנ"צים שלכם!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה