תנורים תעשייתיים מתקדמים לקראת 2024, מה קיים בשוק?



תנורים תעשייתיים משמשים אינספור מפעלים, סדנאות, פסי ייצור ומעבדות בארץ ובעולם. בחירה בסוג הנכון והמתאים ביותר של תנור תעשייתי עבור הצרכים והשימושים הייחודיים עבור חברה, בית עסק, מפעל או מעבדה מסוימים, היא צעד הכרחי ומשמעותי בדרך לבניית סביבת עבודה יעילה ופרודוקטיבית. להלן כמה וכמה סוגים של תנורים תעשייתיים הזמינים כיום בשוק:

תנורי מעבדה – תנורי מעבדה הינם תנורים תעשייתיים המיועדים לכל שימוש מעבדתי, בעלי טמפרטורה מדויקת במיוחד, אחידה ורגישה. תנורים אלה משמשים לתהליכי מחקר ופיתוח, כגון: תהליכי ייבוש, חימום, זיקון, חימום קדם וחיסום. חלק מתנורי המעבדה כולל מפוח לסחרור אוויר, המעניק טמפרטורה אחידה בתא.

 תנורי ייבוש – תנורי ייבוש הינם תנורים תעשייתיים המיועדים לתהליכים בהם נדרשת זרימת אוויר והחלפת אוויר. תנורי ייבוש אופטימליים לכל יישומי הייבוש, החימום, שמירת החום, פילמור, ייבוש שרף, טיפול ברכיבים אלקטרוניים דינמיים, או כל טיפול טרמי אחר. תנורי הייבוש מתחממים במהירות רבה יחסית באמצעות הספק חשמלי גבוה. לרוב מדובר על חימום בטמפרטורות "נמוכות" יחסית (בהשוואה לסוגים אחרים של תנורים תעשייתיים), עד כ 200 או 300 מעלות צלזיוס.

 תנורי צינור תעשייתיים – תנורי צינור בנויים "כשמם" בצורה מוארכת, כמו זו של צינור, כאשר סביב החלק המוארך מלופפים גופי החימום. תנורי הצינור מאפשרים חימום אחיד, אפקטיבי ומדויק. חלק מדגמי תנורי הצינור הינם מודולריים. היינו – ניתן להתאים להגדילם/להקטינם באמצעות הוספה או הסרה של חלקים מסוימים, וכך להתאימם לתהליך ספציפי וייחודי.

 תנורי ואקום – בתנורי ואקום המדפים הפנימיים עצמם מתחממים כך שהולכת החום נעשית ישירות דרך הדפנות הפנימיות של התנור אל הרכיב המחומם. המגע הישיר הנוצר בין החומר/רכיב לבין המדפים המחוממים של התנור מביא ליעילות אנרגטית גבוהה ביותר ולקיצור משמעותי בזמני החימום הנדרשים. דגמים מתקדמים של תנורי ואקום, מהסוג שתמצאו כאן, כוללים גם רכיבי בקרת לחץ דיגיטלית מתקדמת המבטיחה עבודה מהירה, יעילה ומדויקת.

 

תנורים לטיפול תרמי – תנורים לטיפול תרמי הינם תנורים אשר מבצעים חימום לטמפרטורה קבועה מראש ולאחר מכן מורידים את הטמפרטורה באופן מבוקר, במטרה להביא לשינויים ספציפיים בתכונות המכאניות של החומר. תנורים אלה משמשים בעיקר לטיפול תרמי של מתכות, תהליכי חינקון, פחמון והרפיה. אנו משווקים כמה וכמה דגמים שונים של תנורים לטיפול תרמי המגיעים לטמפרטורה של עד 850 מעלות צלזיוס, החל מתנור שולחני קטן (בנפח של 15 ליטר בלבד) וכלה בדגמים בגודל של אלפי ליטרים. כל התנורים כוללים מפוח ייעודי לסחרור אוויר, המבטיח חימום אחיד ויעיל.

 קרדיט לתמונות: באדיבות אלקטרוטרם חימום תעשייתי בע"מ

תנור מלח לטיפול תרמי – תנורים אלו הינם סוג מסוים של תנורים לטיפול תרמי, אשר מכילים אמבט של מלח המאפשר להגיע לרמת אחידות חום גבוהה ולבצע את הטיפול התרמי עם זמני השהייה קצרים יותר (בהשוואה לתנורים לטיפול תרמי "רגילים"). מדובר בטיפול תרמי ללא חמצן – תכונה המספקת יתרונות מסוימים דוגמת רמה נמוכה יחסית של הצטברות אבנית ושינויי צבע.

 תנורים לטמפרטורה גבוהה – תנורים תעשייתיים הפועלים בטמפרטורות גבוהות במיוחד, של אלפי מעלות צלזיוס. בקטגוריה זו ניתן למצוא דגמים וגדלים שונים, כמו גם תנור מעבדתי קטן לחימום בטמפרטורה גבוהה (ומגוון דגמים שולחניים קטנים נוספים). את הסוג הספציפי של תנור תעשייתי בטמפרטורה גבוהה יש לבחור על פי סוגי החומרים והתוצרים אותם יש לחמם, כאשר ניתן למצוא דגמים המותאמים באופן ייעודי לתהליכים מסוימים. לדוגמה – דגם ספציפי המותאם במיוחד לחימום בטמפרטורה גבוהה של תוצרים מתחמוצת זירקוניום, המשמשת כיום עבור כתרים וגשרים לשיניים.

 תנורי שריפה – תנורי שריפה משמשים לשריפה אחידה ויסודית של חומרים ושאריות. בתנורי שריפה נעשה שימוש במסגרת תהליכי מחקר רבים (למשל, שריפת חומר אורגני לצורך בדיקת האפר), אך גם במסגרת תהליכי ייצור מסוימים. במרבית הדגמים מצויד התנור במפוח יניקה ובארובה, המבטיחים כי העשן הנוצר לא ייפלט מדלת התנור.

 תנורי קרמיקהתנור קרמיקה משמש לשריפת זכוכית וקרמיקה ומותאמים לחימום של חומר ספציפי זה. יש להבדיל בין תנורי קרמיקה בעלי פתח עליון לבין דגמים הכוללים פתח קדמי, כל סוג מותאם לסביבה שונה (בהתאם למקום המיועד עבור תנור הקרמיקה בסדנא הספציפית שלכם).

 תנורי רטורט – תנורי רטורט הם תנורים אטומים המשמשים לטיפולים תרמיים הנעשים בסביבה ספציפית של גז תגובה או באווירה מגנה. תנורי רטורט מותאמים לתהליכי עבודה ספציפיים במסגרתם מבצעים טיפול תרמי באמצעות גז, ולרוב כוללים גם תא אטום המאפשר חימום בוואקום. תנורי הרטורט מבוססים על טכנולוגית בטיחות מתאימה גם ליישומים עם גזי תגובה,

כמו למשל מימן, או בשילוב עם מארז IDB, להפרדה תחת גז אינרטי או לתהליכי פירוליזה. 

 

תנורי זכוכית – תנורי זכוכית משמשים עבור מיזוג זכוכית במגוון גדלים שונים. הדגמים המשווקים כאן מגיעים עם מתקן מיוחד הכולל מסגרת בה מותקן התנור, מדפים וגלגלי הזזה המאפשרים לנייד את התנור ביתר קלות ונוחות.

 

תנורים לשריפת שאריות – תנורים המשמשים לרוב לשריפת שאריות צבע ופלסטיק, וליישומים כמו ניקוי משטחים (דוגמת משטחי אפייה שומניים), קילוף צבע, הסרה של פלסטיק מסוגים שונים, חידוש רכיבים מורכבים כמו מנועים ושנאים ועוד. תנורים אלה פשוטים להתקנה ותפעול, ומצריכים תחזוקה מועטה. הם מאפשרים לנקות ולהסיר חומרים באפקטיביות רבה, בהשוואה לכל סוג אחר של תנור תעשייתי.

 

תנורי התכה תעשייתיים – תנורי התכה תעשייתיים פועלים בטמפרטורה גבוהה והינם בעלי קיבולת גדולה יחסית. תנורים אלה משמשים במגוון תעשיות שונות עבור התכה של חומרים שונים, בעיקר מתכות. יש לשים לב כי ישנם דגמים ייעודיים של תנורי התכה תעשייתיים המותאמים לחומרי גלם שונים, בפרט דגמים שונים עבור התכת אלומיניום או נחושת. הדגמים הללו נבדלים גם על פי הקיבולת המקסימאלית של התנור, ועבור כל מפעל וסדנת ייצור מומלץ ביותר להתחשב בפרמטר זה ולרכוש את הדגם בעל הקיבולת הקרובה ביותר מלמעלה לכמות החומר שנדרש להתיך בדרך כלל (כלומר, בכל מקרה לא תנור בעל קיבולת אשר קטנה מכמות זו).

 

תנורי כיול – תנורי כיול משמשים בעיקר לכיול אלמנטים כמו רגשי טמפרטורה (צמד תרמי), הנדרשים בתעשיות רבות ושונות. תנורי כיול מתחממים לטמפרטורה מדויקת וידועה מראש, וכך מבצעים בדיקה בטמפרטורה הרצויה עבור הרכיב אותו מכיילים. פונקציה זו נדרשת ורלבנטית עבור מגוון תחומים שונים, בתעשייה ובמעבדות. כיול מדויק של רכיבים המשמשים למדידת טמפרטורה הכרחי עבור תהליכי ייצור ומחקר רבים, ובמקומות רבים נדרש כיול שיטתי ויומיומי של לא מעט רכיבים (מה שמצריך תנור כיול תעשייתי עמיד, יעיל ומדויק).

 

תנורים ומוצרים יד שנייה – אנו מפרסמים גם תנורים תעשייתיים מסוגים שונים הנמכרים יד שנייה, אשר נמצאים במצב טוב ואינם צפויים לאכזב אתכם ולגרום לבזבוז מיותר של כסף ולעוגמת נפש. לדוגמה, ניתן למצוא כרגע בקטגוריה זו תנור זכוכית יד שנייה במצב טוב, כמו גם מחמם חביות בנפח מאתיים ליטר יד שנייה. ניתן לחסוך כך לא מעט כסף, ועדיין לקבל בדיוק את סוג התנור או אמצעי החימום הנכון והמתאים ביותר עבורכם.

 

צפו עכשיו במגוון הגדול של תנורים תעשייתיים


https://www.electrotherm.co.il/categories.aspx?catid=1

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה