תסמינים חשודים בחיות מחמד שחשוב להכיר



הידיד הטוב ביותר שלכם חסר שקט בימים האחרונים? החתול המתוק מנסה להקיא פעם אחר פעם ללא הצלחה? יתכן שהגיע הזמן להגיע לווטרינר ויפה שעה אחת קודם...

 shutterstock

כל בעל חיית מחמד מתמודד מדי פעם עם הדילמה המוכרת בנוגע לביקור אצל הווטרינר. בניגוד אלינו, בעלי חיים לא מסוגלים לומר את שעל ליבם ולא מסוגלים להגיד לנו שהם לא מרגישים טוב במילים פשוטות. עם זאת, כל עוד נכיר את התסמינים שיש בהם כדי להעיד שדבר מה אינו כשורה, נוכל לדעת תוך זמן קצר מתי הגיע הזמן לבדוק מה לא בסדר ובאילו מקרים הכל כשורה ואין סיבה לדאגה. אלו הם התסמינים שצריכים להדליק אצלכם נורה אדומה.

חוסר מנוחה וחוסר שקט

באופן כללי כל התנהגות חריגה צריכה להדליק נורה אדומה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בהתנהגות שבאה לידי ביטוי בהליכה חסרת מנוחה ברחבי הדירה. לא אחת הליכה חסרת תוחלת ברחבי הדירה בחוסר שקט, מלווה במגוון תסמינים נוספים. עם זאת חשוב להיות ערים לכך שמשהו אינו כשורה גם אם היא מופיעה לבדה.

ניסיון חוזר ונשנה להקיא

אם אתם שמים לב כי לאחרונה הכלב או החתול מנסים להקיא פעם אחר פעם ללא הצלחה, יתכן שהם סובלים מבחילה קשה או אפילו מכאבי בטן חמורים. בכלבים באופן ספציפי, ניסיון להקיא ללא הצלחה שחוזר על עצמו פעמים רבות, עשוי להעיד על מצב חירום שנקרא "היפוך קיבה". מובן שלא תמיד כך הם פני הדברים אך בכל מקרה ישנה חשיבות עליונה להגיע ללא דיחוי לבדיקת וטרינר.

אובדן התיאבון

חשוב במיוחד לשים לב להרגלי האכילה של חיית המחמד שכן אובדן התיאבון ואפילו ירידה בתיאבון, עשויים להעיד על בעיה חמורה. במקרים רבים אובדן תיאבון הוא למעשה התסמין הראשון שמעיד על כך שישנה בעיה כזו או אחרת והשאיפה היא להימנע מהמתנה להופעת תסמינים נוספים. לפיכך אם אתם שמים לב שהכלב או החתול שלכם לא מסיימים את האוכל מהקערה בעוד שבאופן שגרתי הם תמיד מסיימים את כל המזון, זה הזמן לאתר וטרינר באשקלון ללא דיחוי.

אובדן משקל

אם לא תשימו לב לכך שחיית המחמד שלכם סובלת מאובדן תיאבון ולא תיקחו את החתול או הכלב לקליניקה של וטרינר באשקלון, רוב הסיכויים שתוך זמן קצר חיית המחמד שלכם תתחיל לרדת במשקל. כל אימת שחיית המחמד שלכם מאבדת עשרה אחוז ויותר ממשקל הגוף שלה, עליכם לקחת אותה ללא דיחוי לווטרינר וכפי שציינו בפתח הדברים, על כך נאמר: יפה שעה אחת קודם.

בעיות שונות במערכת הנשימה

ישנה חשיבות עליונה לאתר וטרינר בדרום גם במקרים שבהם חיית המחמד שלכם מציגה סימנים למצוקה נשימתית. הכוונה היא לקוצר נשימה או נשימה שנראית מאוד מאומצת. אל לכם לפטור את המצב ב"כדור פרווה שנתקע בגרון". תחת זאת עליכם להתייחס למצב זה בכובד ראש ולא לאבד זמן. יש להגיע במהירות האפשרית לווטרינר, כיוון שבעיות במערכת הנשימה עשויות להעיד על כשל לבבי ושורה ארוכה של בעיות בריאותיות חמורות נוספות.

קושי להטיל שתן   

תסמין חשוד נוסף שמחייב הגעה לקליניקה של וטרינר בדרום, הוא קושי להטיל שתן. אם אתם שמים לב שלאחרונה החתול או הכלב שלכם מתאמצים מאוד כשהם משתינים או לחילופין חשים אי נוחות בזמן ההשתנה, יש בכך כדי להעיד על בעיות שונות כמו אבנים בכליות, זיהום בדרכי השתן ואפילו כשל כלייתי. היו ערים לתסמינים השונים, הגיעו במהירות לווטרינר והימנעו מלדחות את הביקור, גם אם יש לכם יום עמוס במיוחד.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה