תעודת הוראה – איך עושים את זה?



מורים מעוניינים במשרת הוראה והינם באים אליה מכל מיני רקעים והינם מחויבים לעבור מסלול שכולל תואר ראשון, תעודת הוראה, תקופה של סטאז' ואף להתמחות ולקבל רישיון של הוראה. כמו כן, על פניו נראה, כי עיקר הדילמות שלהם אינן נגמרות בתהליך ההכשרה. הדילמה אשר מעסיקה את מרבית המורים מקורה בתהייה האם מומלץ להם להצטרף לארגון המורים?

יחצ

ראשית כל, עליכם לדעת כי ארגון המורים מהווה איגוד מקצועי. בשל זאת, הוא משמש כגוף דמוקרטי אשר אינו פוליטי. במציאות העכשווית קיימים בארגון יותר משבעים אלף מורים, אשר מועסקים בכל מיני מוסדות על יסודיים. היעד המוביל של ארגון המורים הינו ייצוג של המורים שחברים בו אל מול כל מיני גופים ממשלתיים, בפרט על מנת להביא לקידום של רמת החינוך, להעלות את שכר המורים ולהיטיב עם המעמד שלהם בעיני הציבור.

מה מעניקה לכם תעודת הוראה?

מערכת החינוך בישראל מבצעת סינרגיה בין מנעד רב של בעלי מקצוע ואין הינה כוללת רק מורים. בשל זאת, קיימים כל מיני בני אדם בעלי תואר ראשון בחינוך אשר מעדיפים להציע את השירותים שלהם בבתי ספר, בגנים, במוסדות לימוד, וכיוצא בזאת. מאידך, כל מי שמעוניין לעסוק בתחום ההוראה נדרש שיהיה באמתחתו תעודת הוראה ללא כל קשר לסוג התואר האקדמי שבידיו. הווה אומר, תעודת הוראה נותנת בידכם לתפקד כמורים – כאשר תואר בחינוך מאפשר לכם בפרט ידע תאורטי ואקדמי. ניתן לבצע סינרגיה בין התחומים וקיימים המון בני אדם אשר משתמשים בתואר בחינוך כמקפצה לקריירה בהוראה, אבל יש הבדלים בתחומי הלימוד ואף בהיתכנויות של התעסוקה.

מה עושים עם תעודת הוראה?

המטרה של תעודת הוראה נועדה עבור מי מבינכם אשר מעוניין לעבוד כמורה ולקבל משכורת מטעם משרד החינוך. את התעודה הזאת ניתן לקבל בתום תהליך של הסמכה והכשרה קצר באופן יחסי, אשר מורכב מן בחירה של תחום התמחות שלכם. בד בבד, ניתן לראות כיום, כי הרבה אקדמאים מעדיפים ללמוד לתעודת הוראה במסגרת של מסלול הסבה. מדובר במסלול שבו הלימודים להוראה הינם קורסים רק להשלמה והיעד הינו לתת בידי האקדמאים שימוש בידע הקודם שאספו, כדי על להביא אותו לתלמידים.

הרקע להשגת תעודת הוראה הינו אף זה אשר מתווה את אפשרויות התעסוקה בשביל בוגרי הלימודים. ניתן לעשות שימו של תעודת הוראה כדי להגיש מועמדות לעבודה כמורים בבית ספר יסודי, בחטיבת ביניים ובתיכון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה