תשואות בתי השקעות בשנים האחרונות



הריבית האפסית שמקדם בנק ישראל במהלך העשורים האחרונים הביאו לא מעט ישראלים לחפש אחר אפיקי השקעה שונים, כאשר השקעות נדל''ן בחול או השקעה במניות ואופציות כאלו ואחרות הפכו להיות מושגים שבשגרה עבור המשקיעים הישראלים. יחד עם הנהגת ''ריבית אפסית'' וחיפוש אחר אותם אפיקי השקעה חדרו לעולמנו גם בתי ההשקעות השונים אשר מאפשרים לכלל אזרחי ישראל לבצע השקעות שונות, החל מאגרות חוב, קרן השתלמות ולעיתים גם פנסיות וביטוחים.

קרדיט תמונה FREEPIK

מהלך השנים האחרונות בתי השקעות אלו הפכו לשחקניות מרכזיות בכל הקשור להשקעות, לכן לפני החלטתי לחקור מעט את הנושא ולנסות, למרות שאין לי השכלה אקדמית בתחום, להבין כיצד לבחור את בית ההשקעות על בסיס השוואה קצרה בין תשואות של בתי השקעות בשנים האחרונות.

מה במשוואה?

בישראל ישנם קרוב ל13 בתי השקעות אשר מציעים מגוון רחב של השקעות, החל מקרנות גמל, קופות גמל והשקעה במניות שונות ובאופציות למיניהם. וכאשר ישנו היצע כ''כ גדול וגם ביקוש לא קטן, חשוב שתכירו כיצד מבצעים השוואה בין הקרנות. ראשית יש לבחון את סך ההשקעות של החברה- כך תוכלו להבין את רשת הבטחון הפיננסית שעומדת לרשות ההשקעה שלכם, יחד עם הוכחות לניהול נכון ומניב של הכסף שלכם.
שני יש לבחון את דמי הניהול המקובלים בחברה, כאשר האחוזים יכולים לנוע בין 0.95 ואף נמוך יותר לבין 2 אחוזים. פרמטרים אלו חשובים מאוד להשוואה אך יחד עם איתם חשוב לוודא מה הוא הסכום המינימאלי לניהול תיק השקעות באותם בתי השקעות.

ובית ההשקעות המוביל הוא?

התשובה היא לא חד משמעית עדיין וישנם כמה בתי השקעות שמובילים בכמה פרמטרים וסוגי השקעה, אבל בסיכום המצטבר למשל שהתבצע על ידי דירוג החברות DUNS  לשנת 2021, אלטשולר שחם הובילה על פני ילין לפידות, למרות שבית ההשקעות ילין לפידות הובילה הוביל במהלך כל העשור האחרון בכל הקשור לקרנות השתלמות. עם זאת כיום אחת החברות שאכן מנהלת נכסים בשווי של מעל ל200 מיליון שקלים, היא לא אחרת מאשר אלטשולר שחם שמצליחה להוביל גם בקרנות הפנסיה והגמל בשנים האחרונות. אחרי אלטשולר שחם מככבת ''פסגות בית השקעות'' שחוותה ירידה בשנה האחרונה ואחריה מיטב דש שמצליחה להתברג בטופ ארבעת בתי השקעות בשנים האחרונות.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה