10 צעדים לגישה יעילה לאבטחת סייבר



בעוד שהטכנולוגיה שדרגה את איכות החיים שלנו באופן משמעותי והעניקה לנו כלים לעשות כמעט הכול באופן יעיל יותר, היא גם חשפה אותנו ללא מעט סיכונים ובפרט כשמודבר בתחום המחשוב של עסקים. לכן, כדי להגן על עצמנו ועל המידע החשוב שלנו ושל הארגון שלנו זהו הכרחי שננקוט צעדים הנוגעים לאבטחת סייבר.

קרדיט תמונה FREEPIK

הנה עשרה צעדים שיסייעו לכם לעשות זאת:

  1. אבטחת הרשת- החיבורים השונים של האינטרנט והשימוש ברשתות שונות עלול לחשוף את המערכת שלנו לסיכונים. למרות שהיכולת להתחבר מכל מקום מעניקה לנו גמישות וחופש תנועה לעבוד ממקומות שונים, זה מאוד חשוב להבין היכן אנו מאחסנים את הנתונים שלנו וכיצד נדאג לאבטח אותם. זכרו, רשת מאובטחת זה אחד הדברים החשובים הגנת סייבר.
  2. תצורה מאובטחת- ברגע שהמערכת שלכם תפעל באופן ממוקד ופונקציונלי, ללא תוספות של מערכות שונות ומאפיינים שמהווים סיכונים מוגברים, המערכת תהיה מאובטחת יותר באופן משמעותי.
  3. ניהול סיכונים- כדי לדעת אין לפעול ברגע האמת חשוב שקודם נבין מהם הסיכונים ונהייה ערוכים להם. כיצד? ניתן למומחים בתחום הסייבר ואבטחת מידע לבנות תשתית אבטחה עם מדיניות ברורה ומפורטת לכל חברי הארגון.
  4. ניהול הרשאות למשתמשים-כשמודבר בארגון, לא תמיד יש סיבה מוצדקת שלכל חברי הארגון יש את אותה גישה. לכן, כדי להוריד את הסיכונים, תדאגו שלכל עובד יהיה אך ורק את ההרשאות הדרושות לביצוע תפקידו בארגון.
  5. הגברת המודעות בקרב העובדים- ברגע שלעובדים שלכם יש גישה למחשבים של החברה חשוב שגם הם יכירו ויבינו את הסיכונים השונים בתחום הסייבר. לא פעם חוסר היכרות, או חוסר הבנה גרמו לעובדים ללחוץ על לינקים מסוכנים וכדומה. לכן תדאגו לעלות את המודעות בארגון כלפי סיכוני הסייבר השונים.
  6. ניהול אירועים- למרות שמאוד חשוב לנקוט צעדים כנגד בעיות אבטחה וסייבר, חשוב אף יותר לתכנן אסטרטגיה ליישום בזמן אמת. בסופו של יום תמיד קיימים סיכונים ולא באמת אפשר להבטיח אבטחה של 100%. לכן ניהול אירועים דורש מדיניות ידועה מראש.
  7. תוכנות זדוניות ולא רצויות-חשוב להבין שקיימות תוכנות זדוניות ולא רצויות שיכולות לגרום נזק. לכן צריך לפתח מדיניות מחמירה נגד שימוש בהן מהמחשבים של העבודה.
  8. ניטור ובקרה- קיימות מערכות שונות שמטרתן לנטר ולזהות ניסיונות פריצה ומתקפות סייבר. המערכות האלה הן קריטיות לאבטחת סייבר.
  9. התקני אחסון נשלפים- חשוב מאוד להגביל ואף במקרים מסוימים לאסור מדיה נשלפת (למשל דיסק או קי). לדוגמא, במקומות ממשלתיים לרוב אסור להשתמש במדיה נשלפת מחשש לפריצות אבטחה וגניבת מידע רגיש.
  10. עבודה מרחוק -בעוד שבימינו ניתן לעבוד מכל מקום שיש בו חיבור לאינטרנט, החיבור לרשתות לא מוכרות ולא מאובטחות חושף את המידע שלנו לסיכונים. אז מה עושים? מגדירים לעובדים שלכם איך לבחור את הרשת הנכונה והמאובטחת ביותר לעבודה מרחוק.

NCOM  שירותי מחשב לעסקים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה