איך מתבצע הליך העברת דירה?



העברת דירה ללא תמורה לבן משפחה היא העברה של נכס הניתן במתנה. למרות שניתן לחשוב על אקט זה כאקט נדיר שקורה לעתים רחוקות, דעו כי העברת הנכס לבן משפחה הינה פעולה המתבצעת בעקבות כמה סיבות שונות שגם לכם כדאי להכיר: ישנם אלו המבקשים להעביר דירה במתנה על מנת ליהנות מפטור ממס, בכדי למנוע את זכויותיו של בן זוג חדש על רכוש, בכדי לנסות למנוע כמה שיותר מחלוקות על רכוש לפני פטירתו של אדם ולעתים העברת הדירה מתבצעת גם במקרים בהם מנסים להגן על הנכס מפני נושים.

 איך מתבצעת העברת דירה במתנה?

במידה ואתם החלטתם להעביר נכס שעל שמכם במתנה לקרוב משפחה שלכם, עליכם להבין בראש ובראשונה כי למרות שאין תמורה כספית לנכס, עדיין מדובר על עסקה לכל דבר. מה המשמעות? לעתים ניתן לחשוב על תשלום מסים רק במקרים בהם מעורבים בעסקה כספים, אך גם כאן, למרות שהנכס ניתן במתנה, עליכם לדווח על העסקה וחלים עליכם תשלומי מס. אם כן, בכדי לבצע העברת דירה ללא תמורה לאדם קרוב, עליכם לפעול באופן הבא:

העברת הדירה מבוססת על הסכם המוכר בשם "הסכם מתנה". מטרתו של הסכם זה היא להסדיר את התנאים לקבל המתנה שהענקתם, תוך שיש באפשרותכם להוסיף הערות על פי החלטתכם, התניות שונות או סעיפים נוספים שחשוב לציין שהינם בעלי זיקה למתנה שאתם מעניקים. לדוגמא, תוכלו לשלב בהסכם התניות כדוגמת "מתנה בתנאי מקיים" ו"מתנה בתנאי מתלה".

על אילו מסמכים עליכם לחתום?

העברת הדירה מותנית בחתימה על כמה הסכמים שונים, ביניהם תצהיר של נותן המתנה, תצהיר של מקבל המתנה, חתימה על שטרות מכר, העברת זכויות בטאבו ותשלומי אגרה. חתימה על כל המסמכים הנדרשים הינה חובה על מנת שיהיה ניתן להתקדם בתהליך ואכן להעביר במתנה את הדירה שאתם מעוניינים להעניק. לאחר החתימה, יהיה עליכם לדווח לרשויות כחוק, ותוכלו לעשות זאת בליווי עורך דין.

מה קורה בשלב הסופי?

מיד לאחר שחתמתם על כל המסמכים הנדרשים, יהיה עליכם לבצע את רישום הזכויות בפועל וכך תוכלו להעניק את הדירה במתנה. ההמלצה כמובן היא להסתייע בשירותיו של עורך דין העוסק בתחום המקרקעין. ליווי של עורך דין מקצר את הדרך מאחר והוא מנוסה בתחום זה, אך בעיקר אתם יכולים להיות שקטים כי התהליך מתבצע על הצד הטוב ביותר ועל בסיס כל החוקים והדרישות השונות שיש למלא אחריהן.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה