"פניקס" – ספר סיפורים של ראשוני העיר אשקלון.



הסופר ופעיל הציבור עופר עידן בן ה-52 הוציא לאור השבוע  את ספרו השביעי ובו אסופה מעניינת מאד  של

הסופר ופעיל הציבור עופר עידן בן ה-52 הוציא לאור השבוע  את ספרו השביעי ובו אסופה מעניינת מאד  של סיפורים קצרים מפיהם של ותיקי העיר אשקלון, ספר חובה במדף הספרים של כל תושב העיר.

עופר בחר להתמקד בספרו בשנים הראשונות לשחרורה  והפיכתה של אשקלון מעיירה ערבית בשם מיג’דל לעיר אשקלון ישראלית, המונה כיום כ-130 אלף תושבים ובמגמת צמיחה.

[caption id="attachment_19934" align="alignright" width="448" caption="עידן עופר - ברקע בית המרקחת הראשון באשקלון"][/caption]

לפני פחות משנה לקח על עצמו לפרסם באינטרנט  מגזין אינטרנט חודשי בשם "דברי ימי אשקלון" המתאר את ראשית ימי אשקלון  מלוות צילומים מרתקים  שהפכו להיט ברשת.  רבים מתושבי  העיר החלו להעביר אליו  תיעוד מרתק על ימייה הראשונים של העיר העברית, סיפורים של מייסדי אשקלון שעד כה לא הונצחו בהעדר ארכיון מסודר לעיר, החומרים הרבים והרצון לשמר את ההיסטוריה של העיר גרמו לכך שעופר החליט להוציא ספר ראשון בשם "פניקס"  עופר מתאר את שם בחירת הספר כך "הפניקס הוא עוף החול שנולד מתוך האפר, בכל פעם מחדש, כדי לבנות את קינו וחוזר חלילה. משל לעם ישראל הבונה את קינו זו הפעם השלישית, לאחר אלפיים שנות גלות. מכאן שם הספר".

בפתיח לספרו רשם עופר " בכ"ט בנובמבר 2011 הוצאתי להפצה באינטרנט את הירחון הראשון באינטרנט "דברי ימי אשקלון" החומר הרבה שהחל לזרום אלי בעקבותיו חייב תיעוד מסודר למען הדור הצעיר שלא ידע את מייסדי אשקלון החדשה, כמו גם את תולדות העיר המתחדשת בשנותיה הראשונות. במקום לבוא בתלונות על חוסר הידע על החיים הציבוריים, החלטי להפיק את הספר הזה, הלא אין דמיון בין יריחון וירטואלי לספר זמין המונח על המדף, לצרוך הכתבה, ראיינתי כשלושים דמויות וקובץ סיפוריהן מופיע כאן, לפעמים נאלצתי להסתפק בראיון עם ילדי האנשים או מקורבים אחרים משום שהלכו לעולמם. העובדה שתלמידים ממכללת אשקלון כבר פונים אליי לקבלת מידע ומסמכים על ימי אשקלון הראשונים לצרכי מחקריהם היא הוכחה לכך שקיים חלל אותו מילאתי מבלי לדעת. בונוס לא צפוי"

 עם הדפסת הספר "פניקס" –  עופר קיים מפגש ביום שישי עם הוותיקים גיבורי הספר,או צאצאיהם והאירוע הפך לשעתיים של  נוסטלגיה לאנשים שלא ראו זה את זו 20 ואף 40 שנה, למרות העובדה שרבים מהם גרים באותה עיר.

 לעופר עידן ברור עתה כי יהיה עליו להמשיך באיסוף החומר ההיסטורי והנוסטלגי הזה באשר רבים ממשיכים לשלוח אליו מידע וצילומים מימיה הראשונים של העיר לפי התקווה הספר יהיה הראשון מבין סדרה של ספרים על תולדות העיר אשקלון.

 עופר עידן הגיע עם הוריו לאשקלון, בהיותו בן 10.  כמדריך נוער היה פעיל בכל נושא ציבורי והוציא לאור עיתונים וספרים ( הפניקס זהו סיפרו השביעי), סוגיות  הצדק החברתי והדמוקרטיה מהווים נושאים המעסיקים אותו רוב זמנו.

עופר נפגע בהלם קרב כנהג טנק בבלימת הכוח המצרי בסיני, במלחמת יום הכיפורים. בין עיסוקיו הרבים הוא מקדיש זמנו לצדק חברתי ועוסק גם באמנות  מיוחדת .

המעוניינים יוכלו לקבל עותק במחיר 50 שח' ניתן ליצור קשר עם עופר בטלפון 0545645195. הספר יוצג גם ברחבת יד לבנים ב'שבוע הספר' באשקלון, בימים 11-13 ביוני. אחר כך יימצא רק בחנות "ספרי" במרכז אפרידר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה