המשפיעים: חבר המועצה איתן קסנטיני



אתר אשקלונט גאה להציג סידרת כתבות על האנשים המשפיעים ביותר על חיינו באשקלון, השבוע בחרנו לראיין את

אתר אשקלונט גאה להציג סידרת כתבות על האנשים המשפיעים ביותר על חיינו באשקלון, השבוע בחרנו לראיין את חבר מועצת העיר איתן קסנטיני, חבר המועצה המשפיע ביותר בעיר.

איתן קסנטיני בראיון מפתיע  : אני לא יהיה מספר 2 של אף אחד כולל  וקנין, רואה את עצמי מועמד לראשות העיר אחרי פרישת רה"ע הנוכחי, אם קבוצת הכדורסל עירוני אשקלון תרד ליגה לאומית זה לא נורא, על חברו אורן שני אני מעדיף לעשות מאשר לבוא לצעוק פעם בחודש בישיבת המועצה...

[caption id="attachment_21138" align="alignright" width="269"] איתן קסנטיני, על הקיר תמונות ראשי העיר אשקלון בעבר, האם התמונה של איתן תהיה הבאה בתור?[/caption] הראיון התקיים  במשרדו החדש של קסנטיני בקומה הרביעית בבניין העירייה לא רחוק ממשרדו של רה"ע לשם איתן שואף להגיע,  לאיתן היה חשוב להגיד אני פה ונשאר אני כבר לא יהיה בצלו של אף אחד, איתן מסמן את המטרה להיות רה"ע אחרי פרישתו של וקנין. קסנטיני בן 37 נשוי + 2  נשוי ליעל בעלת חנות פרחים, את ילדותו  עבר  בשכונת עתיקות (בבניין זול וטוב)   למד בבית ספר בן צבי ובגיל 9 עברה משפחתו  לשכונת ברנע והמשיך את לימודי היסודיים בנוף ים, בתיכון למד בכפר סילבר ועבר בהמשך לבית ספר אורט אדיבי במגמת מכונאות רכב,  בצבא שירת באילת כבוחן רכב. אמא של איתן הייתה בעלת חנות למוצרי חשמל (חשמל ברזילי), אביו בעל חברה לגיזום עצים, לאיתן שלושה אחים, ניסים - ממשיך בדרכו של אביו בעל חברה לגיזום  עצים ,  יהודה עוסק בתחום תשתיות המים, ואחותו ניצה עורכת דין. הקשר  של קסנטיני לספורט החל בגיל 9 כאשר שיחק במכבי אשקלון בכדורגל, לים יש לי חיבה מיוחדת "מאז שאני זוכר את עצמי אני גולש". אחרי הצבא - עבדתי עם אבי תקופה לא ארוכה, לא אהבתי את תחום הפיתוח ולכן פתחתי את הפישנזון, המקום היווה פריצת דרך בחיי הלילה המקומי, עד אז פעל רק הפאב "סקו-בר" במקביל הקמתי את האננס עם שלושה שותפים, המקום נבחר בעיקר בגלל המקום הקרוב לים, אך העבודה בבארים שוחקת וקשה במיוחד במהלך אותם שנים בקושי ראיתי את משפחתי לא בערבים ולא בשבתות ולכן מכרתי את חלקי באותם עסקים, אך עדיין יש לי חלק בפישנזון שגם אותו אני רוצה למכור. קסנטיני נחשב לאחר האנשים המשפיעים ביותר בעיר ומקורב מאוד לרה"ע בני וקנין, בין שלל התפקידים  עבר לניהולו  הועדה לבניין ערים, הועדה אחראית על ניתנת התרי בנייה והרחבותף הועדה נחשבת לרגישה ומשפיעה במיוחד לאור התפחות הבנייה באשקלון . האם אתה לא חושב שהוועדה גדולה עליך? המצב בשטח מוכיח אם הועדה גדולה עלי או לא, אף אחד מאלו שהחלפתי בתפקיד בחמש עשרה בשנים האחרונות לא היה בעל ניסיון בוועדה, יש את היועצים המקצועיים כך שלא נותנים לך לתת לטעות, כיום, כל מי שרוצה להוסיף חדר, התהליך יותר מהיר, כל אדם שדופק בדלתי אני לוקח אותו יד ביד ועוזר לו במשרדי העירייה  בביוקרטיה. בנוסף לתפקיד התובעני של יו"ר ועדת בניין ערים, מכהן קסנטיני כיו"ר ועדת הבריזה, חבר ועדת הכספים, חבר בוועדת תמיכות, הממונה מטעם רה"ע על פרויקט מגדל, הממונה על הספורט. בנוסף בימים אלו קיבל את המינוי של רכז דרום בקדימה, תפקיד עם שכר.

ספורט

עירוני אשקלון כדורסל - אני במשא ומתן עם רוכשים פוטנצאלים, במשך השבועיים האחרונים הייתי כבר בארבעה פגישות בתל אביב עם משקיעים,  אם לא נמצא משקיעים מתאימים הקבוצה שנה הבאה תשחק בליגה לאומית, העדיפות צריכה להינתן לנוער בעדיפות ראשונה, העירייה היא לא בנק, לא בכל תנאי נמשוך משקיעים העירייה לא יכולה לתת 4 מליון שקלים, אני מנסה להוביל מהלך ששחקני העבר של הקבוצה שרבים מהם בימנו הם אנשי עסקים ירתמו לטובת הקבוצה, אני אופטימי ואני מקווה שבשבועות הקרובות יהיו התפתחויות לטובה. כדורגל - וועדת הכספים החליטה לעצור את התקציב להפועל אשקלון, ישנם מספר תביעות בבית הדין להתאחדות כנגד בעלי הקבוצה, לא נראה לי שהיה נוח לפרוספר אזגי לנהל את הקבוצה בשלט רחוק, פרוספר יעשה לנכון אם ימצא בעלים אחרים לקבוצה. חשוב לציין שפרוספר אזגי למרות הביקורת  השקיע כספים רבים  בקבוצה. בנושא הכדורגל אני רוצה להדגיש את ההשקעה של העירייה  בנוער, הבאנו מאמן שוערים מאמני כושר מהשורה הראשונה בארץ ועובדה כ 9 שחקנים ששיחקו השנה בבוגרים באו מהנוער שגדל באשקלון. כמו כן העברתי חוק עזר עירוני שמעביר  20 אחוז מכל הקצבה לקבוצות הבוגרים לנוער. הכדורגל נטוע חזק במשפחת קסנטיני, אבא שלי תרם 36 שנה לקבוצות הכדורגל האשקלוני והיה הבעלים והנשיא של הפועל אשקלון, סבא שלי שהיה חבר מועצה מועצה היה גם הבעלים של ביתר אשקלון. בנוסף העירייה עוזרת מאוד לעוד קבוצות כדורגל של הנוער שפועלים בשכונות ולא יכולים להרשות לעצמם להיות בהפועל אשקלון , אני מחפש את הילדים הקטנים בשכונות שיוכלו לשחק ולהיפתח בכדורגל.

פוליטיקה

איתן מצהיר " המטרה שלי להיות רה"ע בעוד שש שנים, ברגע שרה"ע בני וקנין יחליט שהוא לא רוצה להתמודד אני רואה את עצמי כמועמד הראוי" עוד אומר קסנטיני "אני לא יהיה עוד לעולם מספר 2 של אף אחד גם לא אצל בני". מה קורה בינך לבין אורן שני?  אני אוהב את אורן בתור חבר, אני בראש של יותר להשפיע מבפנים, מה יעזור שאני יהיה בחוץ ויצעק פעם בחודש, לפחות 50 אחוז בדברים שאני רוצה לעשות מאשר לא לעשות בכלל. האם השם  "סיעת הצעירים" לא נשמע מגוחך לאנשים בני 37 +? אני מעדיף שסיעה תהיה כללית, יש לי אישיות כמו של ילד אני שומע את החברים של הילד שלי בן 11 ואני מקבל רעיונות ומשתדל לעזור. ממה נובעת התמיכה המלאה שלך ברה"ע? איך אני לא יתמוך  ברה"ע? עם כל התמיכה שאני מקבל? רה"ע רואה בי  ובגלעד אורן מנכ"ל החברה כלכלית דמויות שמצעירות את העיר, רה"ע נותן לי גיבוי, מקשיב לי וביחד אנחנו עושים סיעור מוחות, אני עובד 24 שעות ביממה למען העיר, למרות שזה ישמע מוזר אני נוסע עם בני לאירועים שאני לא מוזמן כדי לשוחח איתו בנסיעה. ישנם כאלו שטוענים שיש לך קשרים עם גורמים לא כשרים? נראה שעצם הדיבור על הנושא הרגיש גורם לקסנטיני אי נוחות נוכח הרגישות המשפחתית והחשש שבני משפחתו יפגעו מעצם הדיון בנושא, יש לי חברים בכל הקשתות מנרקומנים ומשתקמים שאני דואג לשקם אותם ולמצוא להם עבודה וגם חברים שהם דוקטורים וחברי כנסת,  אפילו מסטיק עגול לא לקחתי ללא אישור מהמכולת, אין לי שום תיק פלילי וגם עברתי בדיקות משטרתיות שהוכיחו שאין לי שום קשר עברייני כזה או אחר. האם אתה חושב שחוסר ההשכלה אקדמית היא חיסרון לגבי מי ששואף להיות רה"ע? ראשית, אני יכול למנות לך 15 ראשי ערים חסרי השכלה אקדמית שמתפקדים יפה מאוד, שנית אני בסוף החודש מתחיל מכינה אקדמית לקראת לימודי התואר הראשון מנהל עסקים עוד השנה. מה לגבי הטענה שיש לך יותר מידי תפקידים, והדרישה של אחדות ישראל לקבל חלק מהתפקידים שאתה מחזיק? כל התפקידים שאני מכהן בהם הוסכמו בהסכם הקואליציוני שרה"ע חתם עם קבוצת הצעירים, לגבי הדרישה של חברי אחדות ישראל לוותר על התפקידים , אני לא יוותר על שום תפקיד בכוח ואם אני יוותר זה יהיה רק מאהבה ומרצוני החופשי. מה ההשגים שאתה יכול להתגאות בהם? תרבות לילה - אנשים מרגישים את השינוי בחיי הלילה בעיר היום באשקלון פועלים 17 ברים ולתושבים יש לאן לצאת ולבלות בעיר. תרבות של מסחר  במדרחוב - הסוחרים במדרחוב החלו לעבוד גם אחרי 8 בערב וכל זה עוד לפני השיפוץ במדרחוב. ועדת בניין ערים בראשותי - נכנסת לעובי הקורה ומשחררת פקקים בנוסף תהליך קבלת אישורים היום יותר מהירים. השקעה בספורט בנוער - יותר כספים מועברים לקבוצות הנוער והספורט. יותר מצעיר את העיר - יותר הופעות ציבוריות יותר מופעים ומקומות בילוי.

נראה שאיתן מכין את עצמו לראשות העיר אשקלון, עם מגון התפקידים שלקח על עצמו, תחילת הלימודים האקדמאים  וההתנהלות הציבורית , אין ספק שאיתן הוא בין חברי המועצה האהובים ביותר, האם זה מספיק כדי להיות רה"ע אחרי עידן וקנין?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה