2020 על גלגלים – הרכבים המבוקשים והנמכרים של השנה



השנה הנוכחית הביאה עימה לא מעט קשיים אך עם זאת, עולם כמנהגו נוהג – או לפחות משתדל, וכמוהו גם שוק הרכב שהחל להראות סימני התאוששות במסירות רכב. מהם הרכבים הנבחרים והנמכרים ביותר לשנה זו? הנתונים מעניינים במיוחד

Sutterstock

עבור רובנו שנה זו אינה פשוטה כלל. גם בארץ וגם בעולם כולו, נחשפו רבים לנגיף ששינה דפוסי חיים וגבה לא מעט קורבנות. ישנם כאלו שמנסים למחוק שנה זו וכאלו המספרים אודותיה בדיחות ציניות אבל איך שלא נסתכל על זה – מדובר בתקופה המשותפת לכולנו ובכזו שתיזכר בספרי ההיסטוריה.

חל"ת, אבטלה, סגר, בידוד ולמידה מרחוק הם שגרת חייהם החדשה של רבים שהשתנתה וככל הנראה עוד צפויה להוסיף ולהשתנות. יחד עם זאת, החיים ממשיכים ועודנו כאן, מנסים לעבוד, לייצר, לחנך ולחיות בשגרה הדומה ביותר – או לפחות עד כמה שאפשר, לזו שקדמה למגפה. הנסיעות לעבודה, למשפחה ואפילו לטיולים – עדיין מתקיימות וכמוהם גם רכישתם ומכירתם של רכבים.

על אף הפגיעה שאינה פסחה גם על שוק הרכב, גם בו מתנהלות כלל העסקאות כסדרן. רכבים ודגמים חדשים מוסיפים להגיע, עסקאות הליסינג והטרייד מותאמות למצב הנוכחי בשוק וחברות הליסינג ומכירת הרכב, כדוגמת אלבר, ערוכות יותר מתמיד להעניק שירות גם תחת ההנחיות וההגבלות השונות ולהציע תנאים טובים ונוחים גם בתקופה זו.

אז אילו דגמים הם הנבחרים והנמכרים ביותר בשוק הרכב מתחילת השנה? הנה סקירה קצרה.

קצת נתונים

על פי נתונים שנאספו מאיגוד יבואני הרכב בישראל – הרבעון הראשון של 2020 הסתמן בירידה חדה של מסירות רכבים, כ-7.5% פחות מהתקופה המקבילה ב-2019. אמנם זו עדיין לא התקופה שבה נתנה הקורונה את אותותיה, אבל בהחלט מדובר בסימן לעתיד לבוא ברבעון שלאחר מכן. חשוב לזכור כי בתחילת השנה הנוכחית חלה עליה מתוכננת במיסי הרכישה של הרכבים ההיברידיים – מ-30% ל-45%. למרות שינוי זה, בעלי הרכבים בישראל הבינו את חשיבותה הרבה של שמירה על איכות הסביבה, והגדילו את שיעור רכישותם של הרכבים ההיברידיים.

תרבות הפנאי

אחת התופעות הבולטות בשוק הרכב בשנים האחרונות היא עליית כוחו של הלקוח הפרטי, על חשבון זה העסקי. הטלת המיסים שהתגלגלו לפתחם של שכירים רבים בחברות גדולות, הביאה לכך שאלו מעדיפים לבצע רכישת רכב עצמאית. הדרישה לנוחות המאפשרת רכב שני למשפחה תרמה אף היא לצרכנות הפרטית, ובאה לידי ביטוי גם בסוגי הרכבים שנמכרו.

כך למשל, חלה עליה משמעותית במכירת דגמי הקרוסאובר, הג'יפונים ורכבי הפנאי. גם בקטגוריית הרכבים הקטנים והמיני עלה היקף המכירות, במסגרת הרכב השני למשפחה והדרישה לרכבים קומפקטיים בערים הגדולות והעמוסות. הנדידה לרכבי הפנאי והשטח מתקיימת על חשבון המשפחתיות הכל כך נפוצות במדינתנו.

ממלכת קוריאה

גם בשנה זו, עדיין נותרת השליטה על שוק הרכב בישראל בידיה של יונדאי הקוריאנית. החברה הותיקה והדומיננטית בארצנו המשיכה להציג דגמים עדכניים ומותאמי שוק ובראשם האיוניק, דגם משפחתי היברידי מאובזר ומפנק במיוחד בכל הנוגע ליחס עלות-תועלת. ברבעון הראשון של השנה נמסרו 5,252 דגמי איוניק, למעלה מ-20% יותר מרכבי טויוטה קורולה שתפסה את המקום השני, אך זה אינו הנתון המרשים היחיד. את המקום השלישי, הרביעי וגם השמיני בעשיריה הפותחת – מחזיקה קיה, אחותה הקוריאנית של יונדאי, שהביאה מנעד רחב של דגמים עם הפיקנטו הקומפקטית והמבוקשת והנירו, קרוסאובר אלגנטי ומודרני שהולך ותופס נתח שוק מכובד בישראל, עם מחיר אטרקטיבי והצהרה על נוחות ואיכות. הדגם האירופאי היחיד בעשיריה הראשונה שייך לאוקטביה, הדגם המשפחתי של סקודה האהובה אף היא על הישראלים. האוקטביה תופסת את המקום התשיעי בלבד אך קרוב אליה במקום האחד עשר נמצא הקודיאק של אותה החברה – רכב פנאי-שטח מבוקש ומחוזר מאוד שהשיג לעצמו תדמית יוקרתית ומסוגננת, ולא בכדי.

מתעוררים מחדש

תוצאות הרבעון השלישי טרם התקבלו במלואן אך ניתן לראות התאוששות ואולי לומר בזהירות כי חלה מגמה הדרגתית של חזרה לשגרה. חודשי יוני ויולי 2020 מראים נתונים דומים במיוחד למקביליהם בשנה שעברה, ובחודש אוגוסט אף נרשמה עליה קלה בכמות המסירות. הסיבה המשוערת לכך היא שחודש זה חלש כשלעצמו מבחינת מכירות רכב וכי חלק גדול מהשוק הופטנציאלי מבלה את חופשת הקיץ בחו"ל. השנה לצערנו הוא לא, ומצד שני כשיש פחות הוצאות על חופשות – יש יותר כסף פנוי להוצאות מקומיות, כדוגמת כאלו על רכבים.

 

לסיכום, עד כה הייתה השנה הנוכחית מאתגרת במיוחד ושינתה דפוסים קיימים בתחומים רבים בחיינו, גם בשוק הרכב, שנאלץ להתאים את עצמו למצב החדש. אלו שהשכילו להבין זאת והציעו הזדמנויות רכישה בתנאים נוחים וחסכוניים, נהנו מעליה במסירות ובמכירות ואלו שלא – יאלצו לבצע חישוב מסלול נוסף ולהמציא עצמן מחדש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה