אורט ישראל: נערכה פעילות למניעת השימוש באלכוהול בקרב בני נוער



בשבוע שעבר ביום רביעי, נערך בבית הספר אורט- אפרידר אירוע אשר כל מטרתו, מלחמה בתופעת צריכת האלכוהול

בשבוע שעבר ביום רביעי, נערך בבית הספר אורט- אפרידר אירוע אשר כל מטרתו, מלחמה בתופעת צריכת האלכוהול בקרב בני נוער ותופעות האלימות הנגזרות משכרות המביאה להיעדר שליטה עצמית. את האירוע הרימה מועצת הנוער בהנחיית נציג מעמותת "עתיד בטוח" ובליווי מלוות מועצת תלמידים סימה ארבלי.

באירוע השתתפו כ- 700 תלמידים, רובם מהחטיבה התחתונה (כיתות ז'-ח'-ט'). התלמידים סיירו בעמדות שונות שמוקמו בחצר בית הספר וספגו מידע בנוגע לאלכוהול והשפעותיו על הגוף והנפש.

בעמדות השונות הוצגו מקרים מפורסמים בהם נטילת אלכוהול הובילה לרצח, אונס, מחלות ותאונות דרכים. בין הדוכנים חולקו צ'ופרים מתוקים לעודד השתתפות והקשבה אך ברגע שהתקרבו התלמידים לדוכן הפכו הממתקים משניים לתכנים אשר הוצגו בפניהם. התלמידים כונסו באודיטוריום לראות את המצגת שהכינו תלמידי המועצה בנושא האלכוהול. בנוסף, זכו לשמוע הרצאה מפי רפ"ק רפי אינדי, שהוזמן ע"י הגברת אורלי פולט מהמשרד לתוכניות למניעת אלימות והתמכרויות בעיריית אשקלון בהמשך לשיתוף הפעולה בין עמותת "עתיד בטוח" למשרד זה.

רפי האיר את עיניהם וסיפר להם על שלל המקרים שמתרחשים כל ערב בעיר. התלמידים אכן היו מופתעים לשמע הנתונים החדשים ונראה שאכן הייתה לאירוע השפעה חיובית עליהם. כך מספרת תלמידת כתה ח' ממועצת התלמידים, אופק חלפון: "גילינו איך נוער שרוצה לשלוט על חיו מוסר אותו לבקבוק שקוף מלא בנוזל משכר – האלכוהול. בנוסף המועצה העבירה סקר בנושא צריכת אלכוהול, אשר הוצג באותו היום. תלמידי ביה"ס קיבלו מידע אודות אלכוהול והסכנות הכרוכות מהשימוש בו, מידע אשר לא היה להם קודם ולכן השתמשו באלכוהול מכוון שלא הכירו את הסכנות אשר טמונות בבקבוק הוודקה אשר הם אוחזים בידיהם ללא כל חשש. אנו מקווים שהפאנל עזר לתלמידים להבין שאפשר לשמוח גם בלי אלכוהול ואכן יפחיתו או אפילו יפסיקו את שימושם באלכוהול."

 האירוע היה נקודת השיא של פעילות שנערכה עם תלמידי מועצת הנוער לאורך כל השנה. באירוע הם יישמו והעבירו לשאר תלמידי החטיבה התחתונה את מה שלמדו בצורה מעניינת באמצעות הכלים והידע שרכשו לאורך השנה. מלוות המועצה, סימה ארבלי אשר ליוותה את הפעילות בעקביות ובמסירות והייתה מעורבת בכל החלטה נהנתה מהתוצר הסופי ואמרה: "הפעילות הייתה מאוד מוצלחת, מבחינת העברת המסר והמידע, כמו כן הפעילות באודיטוריום הייתה מאוד משמעותית לתלמידים לסיום פרויקט זה, אנו נבצע זאת בעוד שתי שכבות."

מנהלת בית הספר,גברת אסתר אורן, סיירה גם היא בין העמדות השונות והתרשמה מהתוצאות שהשיגו תלמידיה: "מחמם לי את הלב שהפעילות השנתית נותנת פירות ושהתלמידים שמסתובבים יודעים על מה מדובר. זה הפנינג מאוד משמעותי שמסכם פעילות חינוכית מאוד אינטנסיבית. מאוד שמחה לראות את התכנים שהועברו במהלך ההפנינג, אני מקווה שהפעילות תשפיע על אישיות התלמידים. הפעילות הזו נכנסה כחלק מפעילות שנתית שננקטת במהלך השנה בבית הספר בנושאים אלו. בסה"כ העבודה הכללית בנושא הישגים והפעילות הזו, נותנת אותותיה. בע"ה נמשיך גם בשנה הבאה."

כאמור, פעילות זו הנה חלק מעשייה ברוכה של קבוצת "מנהיגות צעירה" מטעם עמותת "עתיד בטוח", המפעילה תכניות דומות ברחבי הארץ, למניעת אלימות, סמים ואלכוהול בקרב בני נוער.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה