ראיון עם יו״ר "אגודת נר דוד אבי" - הרב שמעון לוגסי



אגודת ״נר דוד אבי״  נוסדה על ידי הרב שמעון לוגסי בשנת 1992 , לאחר תאונת דרכים שבה נפגע באורח קשה

אגודת ״נר דוד אבי״  נוסדה על ידי הרב שמעון לוגסי בשנת 1992 , לאחר תאונת דרכים שבה נפגע באורח קשה בשנת 1988, ולאחר שנדר לעשות רבות לטובת הקהילה .

האגודה מסייעת רבות לציבור במגוון שירותי סעד ורפואה הכולל : השאלת ציוד רפואי , שירותי אמבולנסים והסעות חולים , כמו״כ סיוע במתן שירותי סעד לחולים, לקשישים , למוגבלים ולמיעוטי יכולת .

[caption id="attachment_19314" align="alignright" width="235" caption="יו"ר עמותת נר דוד אבי - הרב שמעון לוגסי"]יו"ר עמותת נר דוד הרב שמעון לוגסי [/caption]

השירות הניתן הנו 24 שעות ביממה , וניתן בחריצות , במסירות נפש ובסבר פנים יפות .

20 שנים של פעילות ונתינה בכל תחומי העזר והסיוע הם הדברים עליהם עומדים בארגון כדי לענות לכל הפונים, בכל שעות היום , ללא הבדל דת גזע ומין .

מערך מתנדבים גדול המנוהל ביד רמה על ידי הסגן החביב מר אבי אלבז , סמנכ"ל ואחראי מערך מתנדבים המספקים מענה ושירות רחב מאוד לקהל , בחלוקת מזון , בליווי רפואי , בסיעוד לחולה ולקשיש .

כיצד ואיך מתקיימת העמותה ?

העמותה מתקיימת בעיקר מתרומות ותקציבים  של גורמי ממשלה ורשויות מקומיות , וכן תורמים מהמגזר הפרטי והעסקי, כמובן שחלק ניכר מזמני אני מקדיש לגיוס כספים , שזו מלאכה קשה מאוד היום , אין לאנשים טיפת מושג מהם העלויות של רכישת ציוד רפואי ואחזקתו, הבלאי הנו כל כך גדול ותמיד צריך לדאוג לשמר אותו ולתחזק אותו כנדרש.

מהוא היקף הפעילות של העמותה ?

העמותה עוסקת באזור הדרום בכלל ובאשקלון בפרט , פניות הציבור הנם רבות מאוד, ואנו מגיעים לכמות של אלפי השאלות בשנה , באמצעות הסניפים , באשקלון, באשדוד, בשדרות ובנתיבות. אנו משתדלים לענות לכל הפניות וגם במקרים שמדובר בציוד פרא רפואי אנו מכוונים את האנשים למקומות שצריך , לעיתים אנשים אף אינם יודעים מהן הזכויות שלהם ואנו משתדלים להסביר להם כדי שיוכלו לקבל את המגיע להם מבלי להוציא כספים מיותרים .

בסה״כ הינך צעיר מאוד ומנהל עמותה אשר פועלת 20 שנים , כיצד אתה מצליח לעמוד בנטל הכבד הזה ?

התשובה היא רצון , כשיש רצון ונחישות כל דבר וכל אדם יכול וניתן להשיג ולבצע , מעבר לכך לפעמים אני מוזנק למקרים מאוד קשים אבל כשאתה רואה את החיוך , את האושר על פני האנשים אתה מקבל כוחות אדירים שגורמים לך להמשיך .

מעבר לפעילות שלך בעמותה אתה עוסק בפעילות ציבורית נוספת נכון ?

 אכן אני עוסק בפעילות ציבורית אחרת גם פיזית וגם רוחנית, אני מתנדב פעיל בארגון זק״א שנים רבות , וכן מתנדב פעיל באיחוד הצלה, אלו התחומים שאני רגיש אליהם מאוד ואוהב , כמו״כ אני מוסר שיעורי תורה רבים בעיר ומחוצה לה , דורש בבתי כנסת גם באירועים משמחים וגם לצערנו באירועים קשים כגון אזכרות ובתי אבלים .

ובכל זאת ממה אתה מתפרנס , אם מותר לשאול .?

גם בנושא הפרנסה אני מחלק את היום כך שבשעות הבוקר המוקדמות אני נמצא במרפאת דרום של כללית שירותי בריאות, כטכנאי דם , בערב אני מפקח באולמי סילבר אירועים וכן עוסק בחופה וקידושין , טקסי זבד הבת , שבתות חתן וכדו', ומשמש כרב בית הכנסת ושליח ציבור בימות החול ובימים נוראים .

כיצד אתה יכול לעבור ממצבי שמחה למצבי עצב , איך נעשית ההפרדה הזו ?

אכן השאלה הזו נדרשת אבל גם בתורתנו הקדושה אנו נתקלים במצבים כאלו , הנה ממש בימים האלו סיימנו לחגוג את ימי חג הפסח שהם ימים של שמחה , אחדות , גאולה , ומיד לאחר הפסח אנו נכנסים לתקופת העומר שנוהגים בימים אלו מנהגי אבלות , ללא אירועים וללא שמחות, אלא רק ברית מילה ופדיון וכן בר מצווה שהיא בזמנה .

פעמים רבות השתתפתי במקרים קשים ומצמררים , ובו ביום הגעתי לאולם וערכתי חופה וקידושין , צריך לדעת שכאשר נמצאים עם האבלים , משתתפים איתם בצערם, אך כשמגיעים לשמחה או לחופה , פשוט מתנתקים ומשדרים שמחה לזוג כפי שראוי לתת להם ביום השמח ביותר בחייהם.

 כשהתקשרתי אליך לתאום הראיון שמעתי בתקליט שהנך רב מזמר , מהו רב מזמר ?

כפי שהזכרתי אני עורך חופה וקידושין וכן טקסי זבד הבת שנים רבות , היום בדור שלנו מבקשים הזוגות חופה ייחודית ומעניינת וגם על כך צריך לברך , ככל הנראה הגיעו למסקנה שעיקר השמחה היא החופה , זוגות רבים השקיעו , בתפאורה, בהגברה, בהפקה ולא שמו לב לעיקר , היום ישנה מודעות רבה לנושא החופה והזוגות רוצים חופה ייחודית , שבעצם היא מלווה בשירה ובקלידן , בהשתתפות הקהל שעומד מסביב ונהנה מכל רגע , והחשוב מכל הכול כדת משה וישראל , ומאושר ע"י הרבנות.

כמו"כ אני מלווה את הזוגות מרגע פתיחת התיק ועד קבלת תעודת הנישואין, ואף לאחר מכן , המון זוגות בקשר איתי עד היום , מתייעצים בכל הקשור לביתם , יש אף זוגות שגם ערכתי להם טקס זבד הבת, השתתפתי בפדיון הבן , ערכתי להם חנוכת הבית וכדו', חשוב מאוד להיות בקשר עם הציבור זה עושה טוב גם לי וגם להם.

אני מעוניין לסיים את הראיון , אבל לפני כן אני חייב לשאול אותך בנושא הבוער ביותר היום ושכולם עוסקים בו בכל שעות היום , אני מתכוון לפוליטיקה, מהי עמדתך בנושא ? והאם אתה חושב להיות חלק מהמרוץ לפוליטיקה במישור המקומי ?

לצערי הפוליטיקה היא התחום שאני הכי פחות אוהב לעסוק בו , כידוע לך הייתי בפוליטיקה תקופה די ארוכה והגעתי עד ללשכת שר הדתות , שם הייתי מנהל הלשכה , בתקופה הזו סייעתי המון לקהילות רבות בנושאים שונים שהיו תקועים על שולחנם של קודמיי בתפקיד , תקציבים לסיום בניית בתי כנסת , זכור לי מהתקופה ההיא על  שתי קהילות בעירנו אשקלון שסייעתי להם לסיים את הבנייה , וכן אישורים לבניית מקוואות בערים רבות, פגישות של רבני ערים ומושבים עם השר בכל הנוגע לעניינם הרוחניים וכדו' .

בשנים האחרונות התרחקתי קצת מהפוליטיקה , חיפשתי קצת לעסוק ולעזור וקהילה במישור הפרטי והאישי , .

לומר לך בגלוי פונים אליי היום אנשים רבים ומבקשים ממני להצטרף לפוליטיקה , כי משם אולי אוכל לסייע יותר , ובאמת בזמן האחרון הנושא מתבשל אצלי וכפי שאתה יודע מה שמתבשל לאט יוצא מבושל כל צורכו .

כיום אני שוקל ברצינות להיות בתוך הפוליטיקה ומשם לתת כוח וסיוע , יש המון דברים שעדיין תקועים ואני חושב שאני יכול לקדם ולהוביל לפחות בתחומים העומדים על הפרק ומדירים שינה מציבור גדול.

אתה חושב להצטרף למפלגה קיימת או להקים משהו חדש ?

אתה מכיר את הפתגם : מרוב עצים לא רואים את היער ? , לדעתי יש המון מפלגות והמון קבוצות שאילו היו מתאחדים הכול היה נראה אחרת , אין טעם להקים חדש , לדעתי צריך לאחד את כל המפלגות המזוהות עם הציבור הדתי , חרדי ומסורתי , וללכת יחד כך כוחם יהיה גדול ומשפיע יותר . תחת הסיסמא : יחד שבטי ישראל !!! אני יודע שכולם מדברים על איחוד אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד. אני בראש ובראשונה רוצה לגרום לכל הפלגים להתאחד ובין כל המועמדים המובילים לקיים בחירות גלויות ( כך נמנע מכירה פומבית ו/או סחר מכר), המועמדים שיקבלו את מירב הקולות יעמדו בראש , כאשר במחצית התקופה יתקיים מפגש נוסף בו תהיה הצבעה האם להמשיך בתפקידם או להחליפם ,ועל המועמדים תהיה חובת ההוכחה להצלחה .

ומדוע אתה חושב שיקשיבו להצעתך ?

ראשית אני כלל לא בטוח שיקשיבו, אני רוצה לנסות, אבל אני יגיד לך משהו שאולי יגרום לכמה אנשים לזוז ימינה ושמאלה מהכיסא, אני לא מחפש פוליטיקה בשביל לקדם את צרכיי האישיים , גם הארגון שאני עומד בראשו , נוסד ונולד על ידי ומעולם לא קיבלתי משום מפלגה כזו או אחרת ולו טיפה לטובת פעילות העמותה, האינטרס היחיד שלי הוא טובת הכלל , וזו לא סתם אמירה אלא עובדה מוגמרת !, כך שאני יעשה הכול לאחד את השורות וזה יהיה מבחן עבור כל אחד ואחד מהמועמדים, מי שרוצה בטובת הכלל ישב בכל כיסא , מי שרוצה בטובתו שלו שיישאר לשבת בכיסא שלו בביתו .

מדבריך ניתן להבין שאכן תוכניותיך רציניות ?

כפי שאמרתי אני חושב על כך המון , וישנם דברים שאני צריך להתייעץ עם כ"ק האדמו"ר ממעליץ שהנו רבי ומורי אשר מנחה אותי מגיל 19 ועד היום , ההחלטה תיפול על ידו , והיה אם הוא ייתן לי אור ירוק , אני מתכוון להפוך כל אבן בעיר עד שאגיע למטרות וליעדים שאני מתכוון להציב לעצמי !

מי שמכיר אותי יודע שכל דבר שתכננתי לעשות , עשיתי והכול בס"ד ובכוח הרצון , גם הארגון אותו הקמתי היה מס' פעמים במצבים קשים מאוד ובס"ד הצלחנו להתרומם , כפי שתמיד אני נוהג לומר ליושב במרומים : כל מה שאני עושה הוא בשביל בניך רחומיך, תן בי הכוח והיכולת להמשיך .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה