3 הטבות בפעילות צביעה למבוגרים



מפעם לפעם אנחנו שומעים בערוצי התקשורת דיווחים על תופעת הצביעה שהשתלטה גם על קהל המבוגרים. מה שהיה נהוג להנות ממנו בילדות, ועשה עבודה נהדרת כדי להעביר את הזמן ולהעניק שקט להורים שלנו, היום מקבל צבע חדש והופך לסוג של טרנד שמבוגרים נדלקים עליו. בין אם זה עבור שמירה על רוגע נפשי לאחר יום עמוס בעבודה, או בהקשר של טיפולים נפשיים ופסיכולוגים למיניהם, אפשר לומר כי צביעה כיום התגלתה מחדש בתור פעילות הכוללת מגוון רחב של יתרונות מעניינים עבור אורח החיים שלנו, לא רק בתור ילדים. הנה כמה דוגמאות לכך

freefix

צביעה בתור פעילות המפחיתה לחץ וחרדה ברמה הפסיכולוגית

ישנם 2 סוגים של אנשים: כאלה שאוהבים לצבוע, וכאלה שלא מתחברים כל כך לעיסוק הזה, או שעוד לא פגשו אותו שוב אחרי גיל ההתבגרות. עבור הסוג השני שרוצה לגלות עניין בתחום הזה, אין ספק שמדובר בפעילות מומלצת. מהרגע בו אנו שולפים את כלי הציור ומחפשים ברחבי הרשת דפי צביעה להדפסה, ועד לרגע בו אנחנו מסיימים למלא צורה שלמה הצבועה בשלל צבעים יפים על הדף, אנו מתמקדים בכל העיסוק הזה וחווים תחושה מלאה בשלווה ונחת. תשומת הלב בתעסוקה האמנותית הזו יכולה לעצור לחלוטין את רכבת המחשבות המהירה שלנו, ואת המסה של הדאגות היושבת על כתפינו. מי לא היה רוצה לקחת הפסקה מהעומס והלחץ שצברנו במהלך היום, ולהפוך מדי פעם את הזמן הפנוי שלו לממתק טעים בפני עצמו עבור הנפש.

 

צביעה עוזרת לשחות בעולם של חדשנות, עיצוב וטכנולוגיה

עם כמה שזה נשמע לכם “Out of the blue”, צביעה מביאה לעולמינו ערך מוסף בכל הנוגע ליצירתיות, חדשנות ועיצוב.

כל אחד מאיתנו מדי יום משתמש בצורה כזו או אחרת של טכנולוגיה. בין אם זה במחשב העבודה שלנו במשרד, גלישה בפייסבוק בטלפון הנייד או עדכון ב-Whatsapp, אנחנו קלועים בתוך רשת העתיד הדיגיטלית שאי אפשר להתחמק ממנה. לשם העולם פונה, ואין בכך בהכרח דבר רע.

צביעה עוזרת להשאר בקצב, ומחקרים מוכיחים כי היא יכולה לפתח אצלנו את תכונות היצירה, חשיבה מחוץ לקופסא וכך זה בא לידי ביטוי בתחומים שונים בחיים – מקישוט ועיצוב הבית, ועד לרעיונות חדשים במסגרת האישית והחברתית שלנו.

 

עיסוק באומנות בתור תרפי לגוף והנפש

תחום הטיפול הפסיכולוגי, הרגשי והגופני באמצעות אמנות הופך להיות פופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות. אומרים כי שימוש בדפי צביעה עוזר בחקר הרגשות והמחשבות, מיישב קונפליקטים אישיים ומטפח פלאים את המודעות האישית והסביבתית. כמו כן, מחקרים שונים מעידים כי פעילות יצירה מכל סוג שהיא עוזרת משמעותית בתהליכי טיפול בהתמכרויות ואף מפתחת את הקשרים החברתיים. תרפיה באמצעות צביעה וציור לא דורשת מערכת יחסים בין מטפל למטופל, אלא בין מטפל לעצמו, מה שהופך את החוויה לאישית, מהנה ומיוחדת ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה