3 מקרים בהם יופיע אקנה הורמונלי



אקנה הורמונלי הוא מקרה שכיח מאוד של בעיית עור שעשויה להתרחש במקרים רבים. על מנת שתוכלו להתמודד עם האקנה בצורה יעילה יהיה עליכם לדעת מתי הוא אמור להופיע

depositphotos

. טיפול באקנה הורמונלי מצריך מכם לפעול בזמן הנכון על מנת לתפוס את אותו בשלב מוקדם. אם תמתינו יותר מידיי זמן, מאוד יכול להיות כי המצב כבר יהיה מאוחר מידיי. תפספסו את ההזדמנות לטפל באותו אקנה, ולהחזיר את המצב למצב שהיה לפני כן. למזלכם החלטנו להרים את הכפפה על מנת להציג בפניכם 3 מקרים שונים שבהם אמור להופיע אקנה הורמונלי.

 

מהו אקנה הורמונלי?

 

למראית עין אקנה הורמונלי הוא בדיוק כמו אקנה רגיל, הוא לא יהיה שונה מבחינת הנראות שלו. אך הוא נקרא בשם הזה מכיוון שהוא מופיע בגלל כל מיני שינויים הורמונליים. ברגע שיהיו שינויים הורמונליים משמעותיים, יהיה ניתן לראות את האקנה מופיע. טיפול באקנה הורמונלי הוא לרוב בדיוק כמו טיפול באקנה רגיל, אולי בעצימות קצת שונה. אך גם בהיבט של הטיפול לא תמצאו הבדלים משמעותיים שאתם צריכים לשים אליהם לב.

 

אקנה הורמונלי בגיל ההתבגרות

 

אחד מהמקרים השכיחים ביותר להופעת אקנה הורמונלי הוא בגיל ההתבגרות. בגיל ההתבגרות ישנם שינויים הורמונליים משמעותיים מאוד, כאלה שמביאים להופעת הפצעים. זוהי הסיבה שבגללה בגיל ההתבגרות הסבירות להופעת פצעי אקנה על הפנים היא סבירות גבוהה מאוד. נדיר מאוד לראות בני נוער שאין להם פצעים כאלה או אחרים על הפנים שלהם. כך שעליכם להיות ערוכים בגיל ההתבגרות לכך שמצפה לכם הרפתקה לא קטנה בהיבט הספציפי הזה. גיל ההתבגרות הוא הגיל הבעייתי ביותר בהקשר של הופעת אקנה על רקע הורמונלי.

 

אקנה הורמונלי בזמן מחזור

 

הסעיף הזה רלוונטי עבור נשים, אך כולם צריכים להכיר אותו. בזמן הופעת מחזור ישנו סיכוי סביר מאוד להופעת פצעים על רגע הורמונלי. גם כאן במקרה של מחזור בגיל צעיר הסבירות הינה גבוהה יותר מאשר בגיל מבוגר. עם הופעת המחזור ישנו שינוי הורמונלי בגוף שלא ניתן להתעלם ממנו. מהסיבה הזאת בדיוק ישנה סבירות גבוהה כי יופיע אקנה בצורה כזאת או אחרת. כמובן שאצל כל אישה הצורה של האקנה היא שונה והעצימות גם היא ככל הנראה תשתנה.

 

אקנה הורמונלי עקב אנדרוגנים גבוהים

 

הסיבה השלישית היא סיבה שכולם יכולים להזדהות איתה, ולכן כולם צריכים גם להכיר אותה. רמות גבוהות של אנדרוגנים מסוימים בדם עלולים להביא להופעת אקנה הורמונלי. בגלל אנדרוגנים מסוימים בדם שנמצאים ברמה גבוהה ההורמונים עשויים להשתולל. במקרה כזה מדובר על קרקע פורייה להופעת פצעי אקנה בדיוק בגלל הסיבות האלה. כמובן שגם כאן הופעת האקנה משתנה בין אנשים שונים ובין היסטוריות שונות. יהיו כאלה שהסבירות להופעת אקנה אצלם גבוהה מאוד בהשוואה לאחרים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה