הידעתם – כתובת המייל שלכם משפיעה על מחיר הביטוח



סיפור על אדמירל ותיבות הדואר, ומה אנחנו למדים ממנו לגבי פרמטרים לתמחור פוליסת הביטוח?

shutterstock

סיפור על אדמירל ותיבות הדואר, ומה אנחנו למדים ממנו לגבי פרמטרים לתמחור פוליסת הביטוח?

זאב נחמנזון

הסטטיסטיקה מראה כי 78% מהסטטיסטיקות אינן נכונות. מבלבל? אז אל תתבלבלו. באותה מידה יכולנו לרשום 23% או 99%. זה לא באמת משנה. הסטטיסטיקות מלאות טעויות, ולמעשה משרתות בעלי אינטרסים על פי רוב, כמעט כל חברה, במיוחד החברות הגדולות, עורכת סקרים ואוספת נתונים על מנת לפלח קהלים, מטרות, תוצאות ותחזיות. העניין הוא, שכל חברה גם מסיקה מסקנות ומפיקה תובנות שונות, ולאלו יש השלכות אסטרטגיות שלא תמיד ברורות ולא תמיד חשופות.

הנה לכם סיפור מהפנט על "אדמירל", חברת ביטוח גדולה מאד ודומיננטית ביותר באנגליה. עיתון ה"סאן" הבריטי ביצע תחקיר על עלויות ביטוח רכב בשלושה אתרי השוואות מחירי ביטוח, כשבמטרה להשוות תפוחים לתפוחים – הוא הציג נתונים זהים משתי תיבות מייל שונות. באופן מפתיע, חברת "אדמירל" הציעה פוליסות במחירים הגבוהים בין 1.3% ל-7% לבקשה שנשלחה דרך Hotmail, תיבת הדואר המוכרת של "מיקרוסופט". כשנתבקשו לספק הסבר הגיוני לעניין, ענו דוברי חברת "אדמירל" כי הנתונים מצביעים על כך שקיים קשר בין סיומות תיבות המייל של אנשים לבין מעורבותם בתאונות דרכים. אם לא די בכך, חברת הביטוח הזו שינתה את תמחור הפוליסה גם על פי שמות, ואתם ממש לא רוצים לרכוש פוליסה מהם במידה וקוראים לכם "מוחמד".

גם עליכם אוספים מידע

בואו נתחיל מהצד הטוב שבסיפור: איסוף מידע על נהגים הוא עניין לגיטימי ומקובל, וכל עוד הוא לא חודר לגבולות הפרטיות הוא אפילו משרת אתכם ויכול לייצר לכם חסכון משמעותי. אם תבצעו פעם השוואת מחירי ביטוח רכב מקיף באמצעות האינטרנט, תראו שהרבה אתרים מבקשים מכם למלא מספר רב של פרטים כדי לבנות עבורכם הצעה. גיל, מין, תקופת רישיון, אופי השימוש ברכב הן שאלות מפתח. תמיד יעלה גם עניין העבר הביטוחי, ותמיד יבקשו מכם להשאיר תיבת דואר אלקטרוני (על פי מיטב ידיעתנו – היא משמשת רק למשלוח ההצעה אליכם). בדיוק כשם שנהגים עם עבר "פעיל" בתאונות דרכים צפויים לקבל מחיר גבוה יותר – נהגים ותיקים ומנוסים שאין להם מעורבות בתאונות דרכים יקבלו הצעה טובה יותר.

יש דרכים להוזיל את עלויות הביטוח

אז בדיוק כמו שאוספים עליכם מידע, אנחנו מציעים לכם לאסוף מידע שריכזנו עבורכם, ואם תשתמשו בו בחוכמה – אתם יכולים לחסוך לא מעט כסף על הפוליסה שאתם רוכשים.

השוו את שווי הרכב למחיר הביטוח

נתחיל, במחילה מכם, בסטטיסטיקה: ביטוח מקיף הופך להיות משתלם במיוחד כשמחירו השנתי לא עולה על 8% משווי הרכב שלכם. אם מחיר המחירון של רכבכם, לדוגמה, עומד על 80,000 ₪ - אם קיבלתם הצעת מחיר שעולה על 6,400 ₪ (בהנחה ואין לכם עבר ביטוחי בעייתי) – כנראה שזו הצעה שלא שווה לכם לקחת. ערכו השוואה שכזו לפני רכישת פוליסה ותקבלו תמונה טובה יותר על ההצעה שלכם.

רכשו את כל הביטוחים דרך חברה אחת

מחירי ביטוח חובה זהים בכל חברות הביטוח, אך מאחר והן מרוויחות גם מביטוח זה – החברות יכולות להציע לכם הטבות והנחות שיכולות להגיע למאות שקלים בשנה אם תבצעו את כל העסקה דרכן.

בדקו את הכיסויים

בין פוליסות תמיד ניתן יהיה למצוא פער בסוגי הכיסויים שהן מציעות. אנו ממליצים לכם לבחון היטב את גובה ההשתתפות העצמית ולא להקל בכך ראש, אך לבדוק האם לא קיבלתם בפוליסה כיסויים מיותרים שמעלים את מחירה (אם לדוגמה אתם יודעים להחליף גלגל ולעשות זאת בקלות – אין באמת סיבה שתשלמו על שירות החלפת גלגל).

אפיינו את השימוש ברכב

ביטוח רכב לנהג אחד זול יותר מלמספר נהגים. אם אתם הנהגים העיקריים ברכב וכמעט ולא נעשה בו שימוש של אנשים אחרים – עשו ביטוח אישי ובמקרה הצורך הפעילו ביטוח יומי נקודתי. חברות ביטוח רבות מציעות היום ביטוח בהפעלה מרחוק, כלומר החלת ביטוח על נהג אחר, לזמן מוגבל, באמצעות שליחת SMS. אם יש לכם בבית רכב נוסף ומדובר ברכב חברה – הגדירו אותו כרכב ראשי ואת הרכב הפרטי שלכם כרכב משני, מה שיוביל להפחתת עלות הביטוח שלו. בדקו איזה עוד מאפיינים יכולים להשפיע על תמחור הפוליסה לטובתכם, והשתמשו בהם.

סעו בזהירות

אם יש טיפ אחד בלבד שאתם לוקחים – קחו את הטיפ הזה. קודם כל – למעורבות בתאונות דרכים יש את ההשפעה הכי גדולה על מחיר הביטוח שלכם במרוצת הזמן, והפערים יכולים להגיע לאלפי שקלים. מעבר לכך – הבריאות והחיים שלכם, של בני משפחתכם ושל עוד המון עוברי אורח תלויה בנהיגה שלכם. זכרו זאת בכל פעם שאתם נכנסים לרכב, ותחסכו הרבה יותר מכסף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה