פונטים – מה הם מסמלים בשבילנו



לא פעם שרוצים לבחון השפעה של פרסומת כתובה על בני אדם, לוקחים קבוצה של אנשים אשר אמורה לסמל את המגוון אשר קיים בציבוריות הישראלית או להבדיל, היא אמורה לסמל את הקבוצה שאמורה לצרוך את המוצר אותו מבקשים לפרסם, ומבקשים מהם להתייחס לכל פרט בפרסומת על מנת לראות מה חושבים ומה מרגישים כאשר הם רואים אותו

צילום : PEXELS

בתהליך שכזה מבקשים לדעת כיצד הפרסומת משפיעה על מי שצופה בה. כך למשל, מבקשים מהצופים להתייחס אל הגיבורים בפרסומת, אל התנועות שלהם, אל הטקסטים בפרסומת, על הצבעים ועל עוד שורה ארוכה של נקודות שונות שבאות לידי ביטוי במהלך הפרסומת. זה נכון בין אם מדובר בפרסומת כתובה או מצולמת, פרסומת של חצי דקה או פרסומת של דקה.

פונטים הם אחד הדברים שמתייחסים אליהם באותן קבוצות מיקוד. זה נכון, בין אם מדובר בפרסומות כתובות או בפרסומות מצולמות, וכן בין אם מדובר בפרסום רגיל או לוגו, סלוגן וכל דבר אחר. מכאן אנחנו יכולים להבין שיש משמעות אמיתית לפונטים איתם נהוג לעבוד ובעזרתם נהוג להשתמש על מנת לעצב את הטקסטים השונים.

עבור רבים, פונטים הם דבר בסיסי ופשוט שנמצאים שם ואין להם משמעות אמיתית לטקסט ולאופי הצגתו, בטח לא לכל הנושא של שיווק ופרסום. אך זה לא מדויק, כפי שאנחנו יכולים להבין. יש לפונטים משמעות רבה, בין היתר בגלל הדרך בה הם מעוצבים, והדרך בה הם מציגים את הטקסט הכתוב. אנחנו לא יכולים שלא להתייחס אליהם, שכן הם עוד אלמנט שמוסיף לעיצוב.

לפני שנסביר כיצד פונטים מוסיפים לעיצוב של הטקסט ובכלל, אנחנו צריכים לזכור שניתן לשנות אותם, ניתן לשפר אותם ולהוסיף, בהתאם לצורך. במובנים רבים, כמו שהעיצוב של הפרסומת, הצבעים, הקווים והצורות יכולים לשנות במובנים מסוים את כל העיצוב, ובמובנים רבים הם מבטאים את האופי של העסק או בעל המקצוע אשר את מוצריהם ושירותיהם אנחנו מבקשים לשווק, כך גם לפונטים יש משמעות בהיבט זה.

כיצד פונטים משפיעים עלינו

ניקח למשל פונט רגיל, אם אנחנו נראה אותו בפרסומת מסוימת, אז נצא מתוך נקודת הנחה שאין לכך שום משמעות, אין למה שעומד מאחורי הפרסומת שום משמעות מיוחדת. אנחנו גם לא נזכור זאת.

לעומת זאת, אנחנו יכולים לראות פונטים מסוימים שמשנים את התודעה. דוגמאות טובות לכך זה הפונט בעזרתו מעוצבת המילה קוקה-קולה, הפונט באמצעותו עיצבו את האות ל' במילה "ליכוד", ויש שורה של דוגמאות. לפעמים זה יכול להיות פונטים בסיסיים פשוטים, אך בגלל שהם כל כך נקיים, אז קל יותר לזכור אותם ויתרה מזו, הם מבטאים דבר ייחודי שאנחנו לא יכולים למצוא בשום מקום אחר. זה ללא ספק משפיע על התודעה שלנו ומשנה את היחס שלנו לפרסומת ולעסק בכלל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה