במת הרמה מספריים: מתי עדיף להשתמש בבמת מספריים?



יש בנמצא מגוון רחב של פתרונות הרמה המשמשים לעבודה בגובה. יש במות הרמה אנכיות ויש במות זרוע טלסקופיות. ישנם פתרונות על בסיס זחל ויש גם במות זרוע טלסקופיות וכן במות מספריים. לאור המספר הרב של פתרונות ההרמה המקובלים והבמות השונות, כדאי לדעת מתי עדיף להשתמש דווקא בבמות המספריים

צילום : pixabay

מנוע חשמלי או דיזל

ניתן למצוא כמה וכמה דגמים של במות מספריים, כאשר ההבדלים ביניהם לא מאוד גדולים במבט ראשון. מה שכן חשוב, זה להפריד בין במות מספריים הפועלות על בסיס מנוע דיזל לבין במות הרמה הפועלות על בסיס מנוע חשמלי. בבמות הללו נשתמש כאשר רוצים להשיג הרמה נוחה, קלה ומהירה, שאינה מבוססת על הפעלה ידנית. כמובן, העובדה שיש שני סוגים של מנועים מאפשרת שימוש גמיש. אם רוצים פתרון הרמה המתאים לשימוש בתוך מבנה מקורה או בסמוך לו או כאשר לא רוצים פליטה של גזים, ייבחר דגם חשמלי. מאידך, אם צריכים דגם חזק יותר, במת מספריים המבוססת על דיזל תתאים יותר.

עד כמה ניתן להעמיס

במת מספריים נחשבת לפתרון הרמה מעולה הניכר ביציבות הרבה שהוא מקנה. אך מעבר לעניין היציבות, עולה השאלה – מהו כושר ההעמסה של במה שכזאת. ובכן, בבמת הרמה מסוג מספריים כדאי להשתמש כאשר נחוצה הרמה של יותר מאדם אחד. זה די מיותר להשתמש בבמת הרמה גדולה וחזקה מסוג זה אם זקוקים לכושר הרמה של כ-100 או 150 קילוגרמים בלבד. אז כמה בעצם ניתן להעמיס על גבי במת הרמה מספריים? זה תלוי כמובן בדגם, ויש כמה וכמה אבל על פי רוב ניתן ללא כל חשש להרים משקל של שני גברים בוגרים. יותר מכך, ניתן להרים משקל של שני אנשים בתוספת ציוד כבד למדי. 200 ק"ג או אפילו 300 ק"ג ויותר – את כל זה ניתן להעמיס.

יעיל בשטח הרצוי לכם

אם נתקלתם פעם בפתרון הרמה זה כשהוא פועל בתוך מבנה גבוה או בסמוך לו, סביר להניח שראיתם פתרון המבוסס על חשמל. אך זה עדיין לא הכול. חשוב לציין כי זוהי במת הרמה בעלת גלגלים מיוחדים, שאינם פוגעים במשטח או ברצפה – לא נשארים סימנים או שריטות. אך יש דגמים של במות הרמה מספריים המתאימים גם לנסיעה ולניידות בדרכים לא סלולות. קיימת אפשרות לנסיעה מסוג 4 על 4 ואפילו יכולת להתמודד עם הרמה בשיפוע. הרמה אפשרית גם לגבהים של עד 15 מטר ויותר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה