ערב מרגש נערך ב"אורט רונסון" אחרי שובה של משלחת התלמידים  [caption id="attachment_34881"

ערב מרגש נערך ב"אורט רונסון" אחרי שובה של משלחת התלמידים  [caption id="attachment_34881" align="aligncenter" width="1944"]חזרו מפולין. תלמידי רונסון

חזרו מפולין. תלמידי רונסון[/caption]
סיכום המסע לפולין 2013 נערך אתמול (שלישי) בבית הספר אורט הנרי רונסון, תלמידי המשלחת, לבושים בחולצות המשלחת, הגיעו נרגשים עם הוריהם לסכם את המסע. הערב נפתח בשיר אותו בחרו התלמידים "אני ואתה נשנה את העולם" ומבחינתם הוא מציין אמונה כנה בחשיבות הערכית של כל אחד כחלק מהחברה והחובה שמוטלת על כל אחד להילחם בחוסר צדק ופגיעה באחר. מנהלת בית הספר, הגברת, טליה ברקוביץ, ברכה את התלמידים וההורים וציינה שהמשלחת הגדולה שיצאה מבית הספר, יצגה את העיר אשקלון ואת מדינת ישראל באופן מכובד וראוי,  היא הוסיפה כי הוחלט לדחות את יציאת המשלחת הבאה לכיתה יב', כדי לאפשר לתלמידים להתבגר ולהתמודד טוב יותר עם חווית המסע. התלמידים הקריאו קטעי יומן שכתבו  וריגשו את הקהל בדבריהם אודות הסבים והסבתות שלהם, שעדויותיהם נשמעות היום בעלות משמעות אחרת לאחר החזרה מפולין. כמו כן התייחסו  לתהליך ההכנה המשמעותי שעברו לפני היציאה למסע ותרומתו לעיבוד החוויות שחוו, הם הדגישו את משמעות הזיכרון והחובה להעבירו לדורות הבאים, ואכן בבית הספר הוחלט כי חברי המשלחת,  יתנסו בכך כאשר יעבירו שיעורי חינוך בנושא לתלמידי חטיבת הביניים וינהלו את טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה לכלל בית הספר.
במהלך הערב הוקרן סרטון שהורכב מתמונות וקטעי וידאו שצולמו על ידי צלמת, שליוותה את המשלחת והעלתה מדי יום את התמונות לאתר בית הספר וכך יכלו המשפחות, החברים  והמורים, לעקוב אחר המשלחת בזמן אמת ולשמור על קשר עם יקיריהם. בסיום הערב הורים רבים פרגנו וציינו את תשומת לב הרבה והמאמץ שהושקע ביציאה למסע ומושקע מדי יום בעשייה החינוכית והערכית בבית הספר,  הם הוסיפו כי גם לקראת המסע לפולין למדו התלמידים למידה משמעותית שתשפיע עליהם בצמתי חייהם הבאים.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה