כלי עבודה החשובים ביותר בכל ארגז כלים



מגוון כלי עבודה מאפשר לנו לבצע אין ספור פעולות. לא חייבים להיות בעלי מקצוע כגון נגר, חשמלאי ומתקין קירות גבס כדי להעריך כלים טובים. גם אתם יכולים להתגאות במעשה ידיכם בזכות ארגז כלים מאובזר. ארגז שמאפשר התקנה של רהיטים, הקמת מדף, שיפוץ, החלפת גופי תאורה, חיזוקים שונים, תיקון ברזים מטפטפים ועוד אלף ואחת משימות ואתגרים. רשימת הכלים שתכירו כעת תגלה לכם את התשובה המסקרנת לשאלה, אילו כלי עבודה הנחשבים לחשובים ביותר, בכל ארגז כלים

pixabay

כלים נטענים לעבודה קלה

למרות שנתאר בהמשך גם כמה כלים ידניים, איך ספק ארגז כלים מאובזר כהלכה מחייב כמה כלים נטענים. כלים כדוגמת משחזות נטענות ומלטשות, מקדחה נטענת או מברגה מאפשרים ביצוע אין ספור פעולות, בבית, בסדנה, במפעל ובכל מקום. כלים נטענים מאפשרים ביצוע משימוש שונות בקלות, בלי מאמץ והכי חשוב – לא צריך חיבור לחשמל, לא צריך להסתבך עם כבל מאריך (שנקרא לעתים חוט מאריך). כלומר אלו כלים ניידים לעבודה גמישה. כלים נטענים, חשוב לבדוק את משך העבודה שיתאפשר לאחר הטענה. אגב, כמובן שאין די בכלים נטענים. מפתח צינורות, פליירים, סרט מדידה וכלים כגון פלס בהחלט חשובים בכל ארגז כלים באשר הוא.

איך ארגז כלים בלי פטישים ומסורים

תמיד טוב להחזיק בארגז הכלים לכל הפחות פטיש אחד וכמובן גם מסורים וכלי חיתוך (לרבות דיסק חיתוך). כמובן, אין די בפטיש או מסור אחד לכל היישומים השונים. יש פטישים כבדים מאוד, שיכולים לשמש לשבירת והריסת קירות, אלה דרושים לרוב לאנשי מקצוע. לשימוש ביתי, פטיש מסמרים ממוצע מהווה התחלה טובה. לפי הצורך, ניתן לרכוש בהמשך פטישים בעל ראש מיוחד או מבנה גוף פחות מצוי. יש פטישים המסייעים לעבודות מתכת, לעבודות רצענות ואפילו פטיש ללא רתע. כלי חיתוך חשמליים, משחזות, מלטשות, יכולים לחתוך בקלות ברזל, אריחים, חלקי עץ וכיוצא בזה.

כלים לטיפול בברגים

אמצעי חיבור נפוץ ביותר, אולי הנפוץ ביותר שאנו רואים סביבנו הינו הבורג. כלים לטיפול בברגים, בין אם אלה כלי עבודה ידניים ובין אם אלה כלים נטענים, הם הבסיס של הבסיס בכל ארגז כלים. כדי לארגן ארגז כלים מאובזר, כדאי שיהיה לכם סט מגוון של מברגים בגדלים מגדלים שונים. מברג פיליפס, למשל, זה בהחלט התחלה טובה אך לא מספיק. צריך מברגים גדולים וקטנים בתצורות שונות. חשוב שיהיו בארגז הכלים גם מפתחות סגורים או פתוחים. אם רוצים יותר, בהחלט לא יזיק אם יהיה גם ר'אצט. זהו כלי מתחבר לבוקסות כך שאפשר לפתוח ברגים בתנועה חלקה ומהירה במיוחד.

כלים נטענים לטיפול בברגים

לצורך חיזוק בורג אחד שהשתחרר, אפשר להסתפק במברג ידני. אבל למשימות כמו התקנת גוף תאורה או הרכבת רהיט ובקיצור, לטיפול בברגים רבים, צריך כלי מהמשפחה המורחבת של כלי עבודה נטענים. מברגה יכולה להגיע בכל מיני צורות ומדובר בכלי חסר תחליף. מברגות איכותיות מאפשרות שליטה נוחה על מהירות ההברגה. ביחד עם המברגה, יש צורך כמובן גם בביטים שונים, כדי שאפשר יהיה לחזק או לשחרר את המגוון הרחב של ברגים שאתם צפויים לפגוש לאורך הדרך. אגב, יש מברגות אשר יכולות לפעול במקביל גם כמקדחות (על פי הצורך).

מקדחה חשמלית נטענת

אם המברגה שלכם איננה דו שימושית, מומלץ לרכוש במקביל גם מקדחה חשמלית. מומלץ ללא ספק להעדיף מקדחה נטענת, המאפשר עבודה גמישה ונוחה, גם ללא חיבור רציף לחשמל. זו מקדחה יותר ניידת והיא מתאימה למרבית המשתמשים. רק מי שזקוק למקדחה להפעלה של שעות רצוף עשוי להעדיף דגם חשמלי.

את המקדחה הבאה שלכם כדאי לבחור בהתאם לאופי השימוש הרצוי. אם השימוש צפוי להיות ניכר ואתם תרצו לקדוח בשלל חומרים שונים, גם קשים ביותר, העדיפו מקדחה בעלת הספק גדול (יותר מקצועית). לשימוש מזדמן, למשל לצורך קידוח לדיבלים ולא מעבר, אפשר להסתפק במקדחה ממוצעת. ואם כבר מדברים על קידוח של חומרים קשים, למקצוענים לא כדאי לוותר על מקדחה רוטטת. בבחירת כלי עבודה למטרות קידוח, העדיפו כלי לא כבד מדי, שיהיה לכם נוח להחזיק. תוספות כגון פנס או שואב אבק אינם חיוניים אך הם מופיעים בחלק מהדגמים והם בהחלט נחמדים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה