4 סיבות שכדאי לך ללמוד עיצוב גרפי



לימודי עיצוב גרפי הפכו לאחד ממסלולי הלימודים הפופולריים ביותר בכל העולם. אבל מהן הסיבות לכך? והאם בכלל אפשר ללמוד ולהעמיק את התחום הזה, גם אם אין לכם רקע בכלל? בכתבה הבאה, אכתוב 4 סיבות שיגרמו לכם להבין למה כדאי לכם ללמוד עיצוב גרפי ואתן מענה על השאלה: "האם חייבים רקע בשביל להיכנס לתחום זה?".

 123RF

אפשרויות התעסוקה – גם בעולם ההייטק

היתרון הגדול באפשרויות התעסוקה בתור מעצב גרפי היא שניתן להגיע לשלל עולמות שונים:

  • שיווק:
    ניתן להגיע למחלקות שיווק שונות בחברות קטנות ועד גדולות במשק הישראלי ובעולם. כמעט וכל בית עסק היום הבין את הצורך במעצבים גרפיים, לכן, גם ארגון קטנים ביותר יעסיקו מעצב גרפי (או צוות שכזה) שיוכל לתת מענה לכל הצרכים הגרפיים שיש להם.
  • פרסום ומיתוג:
    משרדי הפרסום וסוכנויות הדיגיטל צמאות למעצבים גרפיים שיוכלו לבצע את העבודות החשובות שלהם. בעבודה זו ניתן לעבוד עם המותגים הגדולים ביותר בעולם, לדוגמה: קוקה קולה, קרסלברג, נייקי, אדידס ועוד.
  • הייטק:
    ניתן להגיע לעבודה בהייטק, במיוחד בתור איש UX/UI, התהליך אותו משתמש (יוזר) עובר במהלך שימוש באפליקציה, אתר אינטרנט או תוכנה. איש ה-UX/UI אחראי לבניית כל התהליך הזה, להבין את הפסיכולוגיה מאחורי השימוש של מוצר דיגיטלי ועוד.

כמובן שזהו רק קצה הקרחון וקיימות עוד שלל אפשרויות שונות, כשזה כולל בתי דפוס, הדרכות למיניהן ועוד. כמעט וכל בית עסק היום צריך את שירותיו של מעצב גרפי, לא משנה אם מדובר בעיצוב קופסה עבור מוצר חדש שאותה חברה מייצרת או עיצוב מודעות לפייסבוק ולאינסטגרם, החשיבות ליופי ולאסתטיקה של אותם מוצרים (בין אם הם פיסיים או דיגיטליים) חשובה מאוד, כשמוצר נראה טוב יותר – כך הוא ימשוך בצורה טובה יותר את קהל היעד שלו.

לעסוק בתחום שאתה באמת אוהב

לצערנו, רבים מהאנשים שעובדים כיום, בין אם זו "עבודה של גדולים" או עבודה זמנית, לא באמת מתחברים אל התחום שהם נמצאים בו. ייתכן שזוהי גישה לגיטימית בהחלט. אבל חשוב שתדעו - תמיד אפשר לשנות אותה, לכן חשוב לי להדגיש שמרבית מהמעצבים הגרפיים בארץ ובעולם, נמצאים כאנשים שמאושרים מהקריירה שלהם.

מדוע? זאת בעיקר בשל העובדה שתחום זה מפריחים את היצירתיות, תחשבו על כך, בכל יום הם יוצרים פוסטרים, פוסטים לפייסבוק, פליירים, מעצבים אתרים וכו'. הרגע הזה כשהם באמת לוקחים רעיון והפכים אותו למציאות – גורמת להם להרגיש מסופקים יותר, וברגע כשמרגישים מסופקים יותר, אפשר להיות מאושרים יותר.

לא מעט מהאנשים שנכנסו אל התעשייה הזאת, הם כאלו שביצעו הסבת מקצוע, לצורך הדוגמה וההמחשה, עורך דין מסוים שאינו היה מרוצה כלל מעבודתו, רצה לבצע "חישוב מסלול מחדש", הוא הבין שהמקצוע הנוכחי כלל לא מתאים לו, ואם הוא יוכל לפנות אל תעשייה אחרת – אולי זה יפתור לו חלק מהבעיות.

תמיד הייתה לו חיבה מסוימת לעולם העיצוב, הצבעים והאסתטיקה, לכן, הוא התחיל ללמוד באופן מקוון קורס עיצוב גרפי. כבר לקראת סיום הקורס הוא התחיל לעבוד בתור עצמאי כשהוא עיצב פליירים, תמונות ויצירות שונות לבתי קפה, דוכני אוכל ועוד.

השינוי שהוא ביצע בקריירה שלו גרם להתאהב בתחום העיצוב הגרפי ולהבין שהוא נמצא במקום שבאמת טוב לו, וכך מידת האושר שלו עלתה, בזכות העובדה שהוא נמצא במקצוע שבאמת מתאים לו ושהוא מגיע להגשמה עצמית מלאה.

להיות שכיר או עצמאי

לא בהרבה משרות ניתן לעבוד בתור עצמאי או בתור שכיר, אך בתור מעצב גרפי, ניתן לעשות זאת, בעידן הדיגיטלי של היום, יש לך את האפשרויות לעבוד במשרה מלאה למשך תקופה מסוימת במשרד פרסום או סוכנות דיגיטל (סתם לדוגמה) ולאחר מכן לפנות אל עולם העצמאות, כמובן שלכל עולם תעסוקה יש את היתרונות והחסרונות שלו, אך הגמישות הזאת עושה הרבה טוב לאנשים.

קיימים גם אלו שמשלבים את שני התחומים, זאת אומרת, הם עובדים חצי משרה במקום מסוים ובשאר הזמן הם מתפנים אל עבודות עצמאיות. כך שהם בעצם מרוויחים משני הצדדים.

לא חייבים תואר בשביל כך

בשנים האחרונות חל מהפך בכל עניין הלימודים והאקדמיה, יותר ויותר בתי עסק וארגונים, מהגדולים בעולם, כמו גוגל, Wix, IBM ועוד הורידו מרשימת הדרושים עבור המועמדים שלהם את הדרישה לתואר. זאת בשל העובדה  שגם הם הבינו, למרות העובדה שאין לאותו מועמד תואר, זה לא מעיד על כך שאין לו את היכולות על מנת להצליח בתעשייה.

למעשה, קיימים היום לא מעט מרכזי הכשרה ומכללות, שניתן ללמוד שם מסלול לימודים קצר יחסית, באורך כמה חודשים, ומשם לצאת לתעשייה. חלק מהמקומות, כמו האקריו לדוגמה, אפילו מתחייבים לעבודה לבוגרים, כל סטודנט שמסיים לימודי  גרפיקה ממוחשבת או לימוד עיצוב גרפי אונליין בהצלחה באותה מכללה, מתחיל תהליך השמה ביחד עם המחלקה המיועדת לכך, כשלאחר מכן הוא מוצא את עבודת החלומות שלו בתור מעצב גרפי.

האם צריך רקע בשביל ללמוד את התחום הזה?

כפי שכבר ניתן להסיק מהפסקה הקודמת, לא באמת צריך רקע מסוים בשביל ללמוד את התחום, כמובן שכן היינו ממליצים להכיר את תוכנות Adobe השונות באופן בסיסי, להיות עם חוש אסתטי ולהיות בעלי חושים יצירתיים וקריאייטיבים, אך מעבר לכך, אין צורך ביותר אלמנטים שונים. אני מקווה שהצלחתם להחכים מהכתבה הזאת ואולי עוררתי בכם את הרצון להגיע אל התחום המרנין, המרתק והיצירתי הזה. אין ספק, שכל מי שמצליח בתעשייה הזאת – נועד לגדולות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה