4 תקלות נפוצות במזגנים



מזגנים הם עזר חיוני ביותר בישראל, על רקע מזג האוויר הלא קל. בחורף וכמובן בקיץ, הם חיוניים להבטחת טמפרטורה סבירה, בבתים ובמקומות עבודה. מסיבה זו, כל תקלה שמפריעה לפעולתם התקינה עשויה להוות מטרד, שרצוי לטפל בו בהקדם. אלה ארבע תקלות נפוצות במיוחד במזגנים

depositephoto

המזגן לא נדלק

אם המזגן לא מתחיל אפילו את פעולתו, זו היא תקלה שיכולות להיות לה סיבות רבות. התקלה נשמעת אמנם דרמטית למדי, אבל  חשוב לזכור שלעתים קרובות הסיבות לה פשוטות למדי. לכן, לפני שאתם ממהרים להקליד במנוע החיפוש החביב עליכם מחרוזת חיפוש בנוסח טכנאי מזגנים באשקלון, נסו לפתור זאת לבד. ייתכן שהמזגן לא מחובר לחשמל (קל לבדוק זאת כמובן). ייתכן שהוא מחובר אבל המפסק שלו בארון החשמל קפץ. אם זה המצב, קל לפתור זאת בהרמתו. עם זאת, כאשר מדובר בתופעה חוזרת, חשוב מאוד להיעזר באיש מקצוע, בכדי להבין למה זה קורה. אם המזגן עדיין לא נדלק, למרות כל הצעדים שעשיתם עד כה, ייתכן שהשלט לא תקין. בדקו אם הסוללות שלו חלשות מדי או שהכיוונים שלו לא תקינים. גם ייתכן שעינית השלט חסומה על ידי לכלוך או באופן אחר, כך שהתקשורת בין השלט לבין המזגן משובשת. האפשרויות הנוספות, הן אפשרויות שדורשות הסתייעות בטכנאי מזגנים, שיבדוק אם מדובר בתקלה ברכיבים פנימיים. אלה עשויים להיות למשל לוח הפיקוד של המזגן או קבל ההתנעה שלו. זה הזמן לשלוף את ספר הטלפונים או המחשב ולחפש טכנאי מזגנים באשקלון. לשם המחשת מחירים בנושא זה, נציין כי החלפת קבל תעלה 350-450 ש"ח. החלפת לוח פיקוד, שהוא חלק מורכב הרבה יותר, עשויה לעלות 700 עד 1,400 ש"ח. 

 

המזגן לא מקרר או לא מחמם

לרוב, משתמשים במזגן לא רק לקירור או רק לחימום. נאמר שאתם גרים ליד חוף הים ומדובר על מזגנים באשקלון. במקרה כזה, המזגן משמש בוודאי לקירור בקיץ, לחימום בחורף וגם לצמצום לחות (במיוחד בגלל הקרבה לים). לכן חשוב שכל יכולות המזגן יעבדו היטב. עם זאת, החשוב ביותר הן יכולות הקירור והחימום. אם אחת מהן לא עובדת, מומלץ להתחיל מבדיקה פשוטה, ששלט המזגן מכוון בהתאם לטמפרטורה הרצויה. כדאי שלא לזלזל בצעדים פשוטים כאלה, במיוחד לפני קריאה ותשלום לטכנאי. כך גם לגבי הצעד הפשוט, של לוודא שחלונות ודלתות לא פתוחים באופן כזה, שהקור או החום מהמזגן "בורחים" לכם. לאחר מכן, כדאי לנקות את המסננים (הפילטרים) של המזגן. בוודאי אם לא עשיתם זאת מזה זמן רב. חוסר בגז במזגן, עשוי להיות סיבה לתקלות בקירור וגם בחימום, אך זה כבר מחייב קריאה לטכנאי מזגנים באשקלון. מילוי גז יעלה 300-600 ש"ח. הטכנאי יבדוק את המזגן מבחינת אפשרויות נוספות לתקלה, ברכיבים דוגמת התרמוסטטים. בהתאם לתוצאות - רכיבים שיש להחליף ועבודה שיש לעשות, המחיר עשוי לעלות בצורה משמעותית.

 

נזילה מהמזגן

במקרה של נזילה מהמזגן, צינור הניקוז שלו עשוי להיות סתום. הפתרון הוא לוודא שהצינור ללא עיקומים חדים שחוסמים אותו. לאחר מכן כדאי לנער אותו באופן קל. לבסוף אם כל זה לא עזר, אפשר במידת הצורך גם לנסות לנשוף לתוכו. תעלת הניקוז ("אמבטיית ניקוז") של המים שהמזגן מוציא החוצה, עשויה להיות סדוקה או מחוברת לא כראוי לצינור הניקוז. ביקור טכנאי עבור טיפול פשוט בנוסח פתיחת סתימה בצינור הניקוז, יעלה 250–400 ש"ח. כן, טכנאי מזגנים באשקלון ייקח אפילו 400 ש"ח על עבודה פשוטה כזו! לא זול? אז לא עדיף לנסות לטפל בזה קודם לבד? עם זאת, ישנן סיבות נוספות לנזילה מהמזגן, שאבחון וטיפול בהן מחייב טכנאי מזגנים. סוללת המאייד למשל, עשויה להיות סתומה ולגרום לנזילה. אם נוצר קרח על המזגן, הוא עשוי לנזול בשלב הפשרתו. תופעה כזו נובעת פעמים רבות מחוסר בגז במזגן. לעתים יש צורך לא רק במילוי גז חסר (300-600 ש"ח), אלא בתיקון תקלה משמעותית של דליפת גז. במקרה כזה, המחיר עשוי לקפוץ לסדר גודל של 500 עד 1,000 ש"ח. אמרנו שאתם גרים באשקלון, לא? כי אם אתם מזמינים טכנאי מזגנים באשקלון, תמצאו מבחר אנשי מקצוע לא קטן.

 

המזגן מרעיש

ככלל, נציין שרעש במכונה מורכבת כזו הוא סימן מובהק לתקלה וחשוב שלא להתעלם ממנו. רעש מהמזגן, נובע פעמים רבות מהפרעה לזרימת האוויר התקינה. ניקוי פילטרים עשוי לפתור זאת.

מקור משמעותי נוסף לרעשים, הוא מצב שבו רכיבים שונים במזגן לא מחוזקים למקומם כמו שצריך. רעש ביחידה החיצונית, יש במידה מסוימת תמיד ולא משנה אם אלה מזגנים באשקלון או בטימבוקטו. אבל רעש מוגזם מסוג זה, לא רק שעשוי להעיד על תקלה כמו לגבי היחידה הפנימית, אלא הוא גם יפריע לשכנים. היחידה החיצונית של המזגן אמורה להיות מחוברת היטב למסגרת שמקבעת אותה לקיר. התרופפות בחיבורים אלה, עשויה להיות מקור לרעש. מתחת ליחידה החיצונית אמור להיות ריפוד שבין השאר מקטין רעש. גם תקלות בהתקנתו או שחיקה שלו עם הזמן, עשויים להיות המקור לרעש. ייתכן שצמחיה מתחילה להיכנס ליחידה החיצונית ולגעת בחלקים הנעים שבה. זה הוא מצב מסוכן. חשוב לקחת בחשבון, שצמחים מטפסים גדלים במהירות וגם מזיקים לקירות שעליהם הם מטפסים. לכן כדאי להרחיק אותם מהמזגן (לכל הפחות), בהקדם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה