"חייבים להעלות את רף הכניסה למקצוע"



שיעור נמוך במיוחד של מתמחים שעברו את בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין. סגן ראש לשכת עורכי הדין, אבי עייש, חושב שהתואר מגיע בקלות מידי

 "חייבים להעלות את רף הכניסה למקצוע לטובת מעמדם של עורכי הדין כמו גם לטובת הלקוחות", כך אומר סגן יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל עורך הדין, אבי עייש.

אחד המקצועות הסובלים מהצפה משמעותית בשוק העבודה בישראל בשנים האחרונות הוא כמובן עריכת דין. כבר כיום ישנם למעלה מ55 אלף עורכי הדין הרשומים כחברים בלשכת עורכי הדין, ועוד כמה אלפים העובדים במקצוע ואינם רשומים כחברים בלשכה. לבחינת ההסמכה האחרונה, שנערכה ב–29 באוקטובר, ניגשו כ–2,000 מתמחות ומתמחים. היה זה המועד האחרון שבו יתקיים המבחן במתכונתו הנוכחית - שכוללת שאלון אמריקאי של 100 שאלות. זאת, מאחר שהוועדה הבוחנת מטעם לשכת עורכי הדין החליטה כי במועד הקיץ הקרוב תכלול בחינת ההסמכה בכתב חלק נוסף, שכולל ניסוח מסמכים משפטיים ושאלון רב־ברירה של 100 שאלות. שיעור העוברים היה נמוך במיוחד ועמד על 63 אחוזים, כאשר על פי רוב שיעורם הממוצע עומד על כ75 אחוז.

עורכי הדין אבי עייש, טוען כי הנתונים אינם מקריים, וכי במצב השוק כיום, חובה על אנשי הלשכה להעלות את רף הכניסה למקצוע."עם כל הכאב השוק סובל מהצפה שגורמת לזילות במעמד עורכי דין בישראל", התייחס עייש למצב השוק."העלאת הרף, גם תקל על מציאת תעסוקה למתאימים גם תשפר את מעמדם של עורכי הדין ואולי אף חשוב מכך העלאת הרמה המקצועית תהיה לטובת הלקוחות. במקרים של חוסר מקצועיות לקוחות רבים ניזוקים שלא לצורך". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה