קשיש יפוצה במיליון שקלים עקב תאונת דרכים



שש שנים לאחר שבת זוגו לחיים נהרגה בתאונת דרכים בה נהג ולמרות אשמתו בתאונה , חברת ביטוח תפצה קשיש במיליון שקלים, זאת לאחר משא ומתן ממושך מול עורך דינו של הנהג, עו"ד אבי עייש

 תאונה קטלנית בסמוך לאשקלון לפני כ – 6 שנים, אילצה את חברת הביטוח, בטרם חלפה תקופת ההתיישנות, לפצות את הנהג, חרף היותו אשם בתאונה בפיצוי המשתכלל לכדי מיליון ₪. התשלום הגיע לאחר משא ומתן ממושך בין עורך דינו של האיש- סגן לשכת עורכי הדין בישראל אבי עייש- לבין חברת הביטוח.

 לפני כשש שנים נסע הקשיש-אז בן 74- ברכבו עם בת זוגו הוא פנה שמאלה בניגוד לכללי התנועה, ורכב שבא במהירות גבוהה ממול פגע בעוצמה במקום שבו ישבה בת זוגו. כתוצאה מהפגיעה הקשה בעת התאונה, היא נהרגה במקום והוא הובהל לבית החולים "ברזילי". בבית החולים אובחנו פגיעות רבות, לרבות שבר בגולגולת, שברים מרובים בצלעות משני הצדדים, שבר בבית שכם מימין ושברים מרובים באגן, קרעים באיברים פנימיים, בין היתר, בסרעפת ובכבד. בתקופת אשפוזו היה הנפגע מורדם ומונשם , אכל באמצעות זונדה ונזקק להשגחה ולעזרה צמודה בכל שעות היממה. למרבה המזל ובחלוף חדשים רבים קם הנפגע ממיטת חוליו, ומאז הוגדר כ"זקוק לטיפול סיעודי מורכב" וכזקוק הן לטיפול רפואי והן לשיקום נשימתי וכללי.

 לאחר התאונה פנה האיש לעו"ד אבי עייש שייצג אותו מול חברת הביטוח- שרצתה לנתק קשר סיבתי בין התמשכות מצבו הסיעודי לבין התאונה, והציעה פיצוי של 200 אלף שקלים לכל היותר. לאחר מאבק ממושך וחרף גילו המתקדם הצליח עייש להשיג פיצוי נכבד של מליון שקלים –סכום כלל לא שכיח לאנשים בגילאים מבוגרים, הסכום הורכב מפיצוי על הפגיעה בנוסף להשתתפות הביטוח הלאומי- השתתפות שיועדה לממן את הוצאות הסיעוד הכבדות. "חרף טענות החברה לקציבת אורך חיים קצר לשם מזעור הפיצוי, ניהלנו מאבק עיקש, כדי לאפשר לנפגע לשלם את חובותיו שנצברו לו בגין הטיפול הממושך וכן כדי להבטיח לו מכסה תקציבית לחיות שארית חייו בכבוד", התייחס עייש למקרה. "המסקנה הנובעת ממקרה זה היא לא לוותר או להרים ידיים. מאבק ממושך ועיקש נגד חברות ביטוח השואפות לשלם כמה שפחות, יכול להניב פירות. עניין הזמן הוא גורם חשוב בתביעות נזיקין ובמיוחד במקרים של אנשים מבוגרים. מצד אחד מו"מ שיחליק אל מעבר לתקופת ההתיישנות מיום התאונה ( 7 שנים ) יכול להביא בסופו של דבר לאי יכולת להגיש תביעה ומנגד, בפרק זמן זה אין ערובה לאריכות חיים במצב בריאות רפה. התמרון בין אינטרס החברה למשוך זמן לבין המאמץ למצות את גובה הפיצוי המקסימאלי הוא עדין ודורש זהירות מרבית".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה